OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

DNV: Pomorstvo prelazi s obećanja na konkretne korake prema dekarbonizaciji

DNV je na London International Shipping Weeku predstavio deveto izdanje Maritime Forecast to 2050 i Energy Transition Outlook 2025, naglašavajući da pomorska industrija ulazi u fazu “od ambicija prema djelovanju”. Sve veći broj narudžbi za dvogorivne brodove i nove tehnologije pokazuje pomake, ali opskrba i infrastruktura znatno zaostaju.

Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritime, istaknuo je tri ključna trenda: geopolitičke izazove (poput situacija u Crvenom moru i Ukrajini), dekarbonizaciju te ubrzani razvoj tehnologija – od vjetropogona do umjetne inteligencije. Očekivano usvajanje IMO-ovog Net-Zero okvira bit će presudno za budućnost, a DNV procjenjuje da će Net-Zero fond godišnje primati između 10 i 15 milijardi dolara za podršku prijelazu.

HTML Code here

Jedna od glavnih prepreka ostaje nedostatak goriva bez ugljika – DNV procjenjuje da će se opskrba morati povećati dvadeset puta. Ørbeck-Nilssen poziva na otvorenost prema svim opcijama, uključujući LNG kao prijelazno rješenje, uz naglasak na biometan i smanjenje ukupne potrošnje goriva. DNV predlaže “koridore za hvatanje ugljika”, s razvojem infrastrukture u 20 ključnih luka, što bi moglo smanjiti emisije velikih brodova za 20 %.

Analiza troškova pokazala je da će IMO okvir udvostručiti troškove, no uz prave strategije to je izvedivo. Bio-goriva se ističu kao jednostavnije i isplativije rješenje u usporedbi s plaćanjem kazni. Rasprava je naglasila da će prilagodba većih brodova biti lakša od manjih, dok brodogradilišta nemaju kapacitete za masovna rezanja i zamjenu flote.

Arsenio Dominguez, glavni tajnik IMO-a, potvrdio je da će okvir biti usvojen u listopadu, čime bi se industriji pružila veća sigurnost i potaknula ulaganja u zelenu infrastrukturu i tehnologiju.

DNV je na London International Shipping Weeku predstavio deveto izdanje Maritime Forecast to 2050 i Energy Transition Outlook 2025, naglašavajući da pomorska industrija ulazi u fazu “od ambicija prema djelovanju”. Sve veći broj narudžbi za dvogorivne brodove i nove tehnologije pokazuje pomake, ali opskrba i infrastruktura znatno zaostaju.

Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritime, istaknuo je tri ključna trenda: geopolitičke izazove (poput situacija u Crvenom moru i Ukrajini), dekarbonizaciju te ubrzani razvoj tehnologija – od vjetropogona do umjetne inteligencije. Očekivano usvajanje IMO-ovog Net-Zero okvira bit će presudno za budućnost, a DNV procjenjuje da će Net-Zero fond godišnje primati između 10 i 15 milijardi dolara za podršku prijelazu.

Jedna od glavnih prepreka ostaje nedostatak goriva bez ugljika – DNV procjenjuje da će se opskrba morati povećati dvadeset puta. Ørbeck-Nilssen poziva na otvorenost prema svim opcijama, uključujući LNG kao prijelazno rješenje, uz naglasak na biometan i smanjenje ukupne potrošnje goriva. DNV predlaže “koridore za hvatanje ugljika”, s razvojem infrastrukture u 20 ključnih luka, što bi moglo smanjiti emisije velikih brodova za 20 %.

HTML Code here

Analiza troškova pokazala je da će IMO okvir udvostručiti troškove, no uz prave strategije to je izvedivo. Bio-goriva se ističu kao jednostavnije i isplativije rješenje u usporedbi s plaćanjem kazni. Rasprava je naglasila da će prilagodba većih brodova biti lakša od manjih, dok brodogradilišta nemaju kapacitete za masovna rezanja i zamjenu flote.

Arsenio Dominguez, glavni tajnik IMO-a, potvrdio je da će okvir biti usvojen u listopadu, čime bi se industriji pružila veća sigurnost i potaknula ulaganja u zelenu infrastrukturu i tehnologiju.

MOŽE VAS ZANIMATI