Najveće klase brodova – VLCC i capesize – nose teret rasta, dok kontejnerski sektor tone na najniže vozarine od kraja 2023. godine
ClarkSea Index, pokazatelj prosječnih dnevnih prihoda različitih brodarskih sektora koji vodi Clarksons Research, dosegnuo je prošli tjedan dvogodišnji maksimum od 29.888 dolara dnevno. Glavni pokretač ovog skoka bile su rekordne vozarine VLCC tankera koje su u nekim ugovorima probile granicu od 100.000 dolara dnevno – razine koje nisu viđene još od početka ruske invazije na Ukrajinu 2022. godine.
Rast se nije zadržao samo na tankerima. U sektoru suhih tereta capesize brodovi zabilježili su tjedni rast prihoda od 10 posto, dosegnuvši 28.497 dolara dnevno, što je najviša razina od svibnja 2024. godine, navodi Splash247.
Nasuprot tome, kontejnersko tržište bilježi ozbiljan pad. Indeks vozarina iz Šangaja (SCFI) pao je 14 posto na najnižu razinu od prosinca 2023. godine, što upućuje na nastavak pritiska na linijske brodare.
Na plinskom tržištu LNG vozarine ostaju slabe, dok LPG pokazuje stabilnost. Prosječni prihodi VLGC brodova na ruti Houston – Chiba porasli su 6 posto na 77.108 dolara dnevno.
Clarksons Research procjenjuje da će rast svjetske pomorske trgovine u 2025. pasti na svega 0,5 posto, uz ukupno 12,8 milijardi tona prevezenog tereta. Ipak, brojke u tonama na milju pokazuju rast od 1 posto, što se tumači kao pozitivan znak u uvjetima geopolitičke nestabilnosti i poremećaja opskrbnih lanaca.
U analizi se ističe da geopolitički rizici, poremećaji na tržištu, sankcije, energetska tranzicija i sigurnost opskrbe postaju ključni faktori pri procjeni budućih prilika i rizika u brodarstvu.