OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

SAD uvodi carinske naknade za kineske brodove, Kina najavljuje odgovor

Nova pravila mogla bi izazvati zastoj i kašnjenja brodova u američkim lukama

Sjedinjene Američke Države objavile su detalje o novim pristojbama koje će uskoro pogoditi brodove povezane s Kinom, a koje stupaju na snagu idućeg tjedna. Američka carina (US Customs) tijekom vikenda izdala je službenu obavijest kojom se precizira da je isključiva odgovornost za plaćanje i dokazivanje uplata na brodarskim kompanijama, a ne na carinskim službama.

Prema pravilima, brodovima koji ne mogu dokazati da su platili naknade bit će zabranjeno iskrcavanje, odbijen ulazak u luku ili im neće biti izdano odobrenje za operacije dok dokumentacija ne bude uredna. Uplate se vrše putem mrežne stranice američkog Ministarstva financija, a carina preporučuje da operateri izvrše plaćanje najmanje tri dana prije dolaska broda u američku luku, piše Splash247.

Novi režim naplate donosi tri kategorije:

  • Dodatak 1 – 50 dolara po neto toni za brodove u kineskom vlasništvu ili pod kineskim operaterima.
  • Dodatak 2 – za brodove kineske gradnje predviđeno je plaćanje 18 dolara po neto toni ili 120 dolara po kontejneru, ovisno o tome koji je iznos veći.
  • Dodatak 3 – odnosi se na sve brodove koji nisu izgrađeni u SAD-u, a uključuje naknadu od 14 dolara po neto toni.

Ipak, uvedena su i određena izuzeća – LNG tankeri oslobođeni su ovih naknada.

Operateri će putem internetskog obrasca „Section 301 Fee Payment Form“ morati unijeti tražene podatke, nakon čega će sustav automatski prikazati iznos koji treba platiti.

Ove mjere predstavljaju novi korak u trgovačkom sukobu između Washingtona i Pekinga, koji se sada prelijeva i na pomorski sektor. Kineska vlada reagirala je oštro – premijer Li Qiang potpisao je uredbu kojom Kina najavljuje „nužne protumjere“ protiv zemalja koje podržavaju ili provode diskriminatorne mjere prema kineskim brodovima, operaterima ili posadama uključenima u međunarodni pomorski promet.

U industriji se očekuje da bi novi troškovi mogli izazvati poremećaje u rasporedu i logistici brodara, osobito kontejnerskih i voznih linija koje redovito uplovljavaju u američke luke Long Beach, Los Angeles i Seattle.

Nova pravila mogla bi izazvati zastoj i kašnjenja brodova u američkim lukama

Sjedinjene Američke Države objavile su detalje o novim pristojbama koje će uskoro pogoditi brodove povezane s Kinom, a koje stupaju na snagu idućeg tjedna. Američka carina (US Customs) tijekom vikenda izdala je službenu obavijest kojom se precizira da je isključiva odgovornost za plaćanje i dokazivanje uplata na brodarskim kompanijama, a ne na carinskim službama.

Prema pravilima, brodovima koji ne mogu dokazati da su platili naknade bit će zabranjeno iskrcavanje, odbijen ulazak u luku ili im neće biti izdano odobrenje za operacije dok dokumentacija ne bude uredna. Uplate se vrše putem mrežne stranice američkog Ministarstva financija, a carina preporučuje da operateri izvrše plaćanje najmanje tri dana prije dolaska broda u američku luku, piše Splash247.

Novi režim naplate donosi tri kategorije:

  • Dodatak 1 – 50 dolara po neto toni za brodove u kineskom vlasništvu ili pod kineskim operaterima.
  • Dodatak 2 – za brodove kineske gradnje predviđeno je plaćanje 18 dolara po neto toni ili 120 dolara po kontejneru, ovisno o tome koji je iznos veći.
  • Dodatak 3 – odnosi se na sve brodove koji nisu izgrađeni u SAD-u, a uključuje naknadu od 14 dolara po neto toni.

Ipak, uvedena su i određena izuzeća – LNG tankeri oslobođeni su ovih naknada.

Operateri će putem internetskog obrasca „Section 301 Fee Payment Form“ morati unijeti tražene podatke, nakon čega će sustav automatski prikazati iznos koji treba platiti.

Ove mjere predstavljaju novi korak u trgovačkom sukobu između Washingtona i Pekinga, koji se sada prelijeva i na pomorski sektor. Kineska vlada reagirala je oštro – premijer Li Qiang potpisao je uredbu kojom Kina najavljuje „nužne protumjere“ protiv zemalja koje podržavaju ili provode diskriminatorne mjere prema kineskim brodovima, operaterima ili posadama uključenima u međunarodni pomorski promet.

U industriji se očekuje da bi novi troškovi mogli izazvati poremećaje u rasporedu i logistici brodara, osobito kontejnerskih i voznih linija koje redovito uplovljavaju u američke luke Long Beach, Los Angeles i Seattle.

MOŽE VAS ZANIMATI