OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Nizozemski brod Thamesborg i dalje zarobljen u ledu kanadskog Arktika

Operacija spašavanja ulazi u završnu utrku s vremenom i nadolazećim zimskim uvjetima

Mjesec dana nakon što se nasukao duž kanadskog Sjeverozapadnog prolaza, nizozemski teretni brod Thamesborg i dalje ostaje zarobljen na pličini, dok se more oko njega ponovno počinje ledjeti. Ledolomac Botnica, poslan iz Europe s kratkim zaustavljanjem u Nuuk-u na Grenlandu, stigao je tijekom vikenda na mjesto nesreće, nakon gotovo tri tjedna putovanja. Riječ je o četvrtom plovilu uključenom u zahtjevnu operaciju oslobađanja broda.

Thamesborg je 6. rujna plovio iz kineskog Lianyunganga prema kanadskom Baie-Comeauu kada se nasukao. Dvadesetak dana kasnije, na mjesto nesreće stigao je tegljač Beverly M I u pratnji teretnog broda Silver Copenhagen, koji je preuzeo dio tereta – blokove ugljika. Nedavno se na poziciji pojavio i brod Nunalik, koji je vjerojatno preuzeo preostali dio tereta, piše gCaptain.

Dolazak finskog ledolomca Botnica ključan je za nastavak operacije, jer u regiji već počinje formiranje novog sloja leda. S vučnom snagom od 117 tona, Botnica je daleko snažnija od tegljača Beverly M I, koji ostaje u pripravnosti u okolici. Osim vuče, ledolomac omogućava i fleksibilnost u slučaju da se operacija spašavanja mora prilagoditi promjenjivim ledenim uvjetima.

Brod Botnica, izgrađen 1998. u Finskoj, tijekom ljeta redovito obavlja potporne misije, dok ga zimi koristi estonska Lučka uprava Tallinn za održavanje prohodnosti brodskih ruta po Baltičkom moru.

Prema planu operatera, tvrtke Wagenborg, pokušaj odsukavanja trebao bi se provesti u idućim danima – ako vremenski uvjeti dopuste. No kanadska služba za praćenje leda (Canadian Ice Service) već bilježi nakupljanje leda u Barrowovom tjesnacu, sjeverno od mjesta nesreće, što bi moglo otežati planove.

Još nije poznato hoće li Wagenborg pokušati izvući Thamesborg prema istoku ili zapadu. Istočna ruta preko Fury i Hecla tjesnaca prema Fox basenu već bilježi početak zaleđivanja, dok zapadna ruta kroz Amundsenov zaljev i Beaufortovo more zasad ostaje prohodna.

Sjeverozapadni prolaz obično se zatvara za komercijalnu plovidbu tijekom listopada, iako točan trenutak ovisi o godišnjim uvjetima. Prošle godine, Wagenborgov ledoodporni brod Avonborg posljednji je prošao tom rutom početkom studenoga – što ove godine djeluje sve manje izgledno.

Operacija spašavanja ulazi u završnu utrku s vremenom i nadolazećim zimskim uvjetima

Mjesec dana nakon što se nasukao duž kanadskog Sjeverozapadnog prolaza, nizozemski teretni brod Thamesborg i dalje ostaje zarobljen na pličini, dok se more oko njega ponovno počinje ledjeti. Ledolomac Botnica, poslan iz Europe s kratkim zaustavljanjem u Nuuk-u na Grenlandu, stigao je tijekom vikenda na mjesto nesreće, nakon gotovo tri tjedna putovanja. Riječ je o četvrtom plovilu uključenom u zahtjevnu operaciju oslobađanja broda.

Thamesborg je 6. rujna plovio iz kineskog Lianyunganga prema kanadskom Baie-Comeauu kada se nasukao. Dvadesetak dana kasnije, na mjesto nesreće stigao je tegljač Beverly M I u pratnji teretnog broda Silver Copenhagen, koji je preuzeo dio tereta – blokove ugljika. Nedavno se na poziciji pojavio i brod Nunalik, koji je vjerojatno preuzeo preostali dio tereta, piše gCaptain.

Dolazak finskog ledolomca Botnica ključan je za nastavak operacije, jer u regiji već počinje formiranje novog sloja leda. S vučnom snagom od 117 tona, Botnica je daleko snažnija od tegljača Beverly M I, koji ostaje u pripravnosti u okolici. Osim vuče, ledolomac omogućava i fleksibilnost u slučaju da se operacija spašavanja mora prilagoditi promjenjivim ledenim uvjetima.

Brod Botnica, izgrađen 1998. u Finskoj, tijekom ljeta redovito obavlja potporne misije, dok ga zimi koristi estonska Lučka uprava Tallinn za održavanje prohodnosti brodskih ruta po Baltičkom moru.

Prema planu operatera, tvrtke Wagenborg, pokušaj odsukavanja trebao bi se provesti u idućim danima – ako vremenski uvjeti dopuste. No kanadska služba za praćenje leda (Canadian Ice Service) već bilježi nakupljanje leda u Barrowovom tjesnacu, sjeverno od mjesta nesreće, što bi moglo otežati planove.

Još nije poznato hoće li Wagenborg pokušati izvući Thamesborg prema istoku ili zapadu. Istočna ruta preko Fury i Hecla tjesnaca prema Fox basenu već bilježi početak zaleđivanja, dok zapadna ruta kroz Amundsenov zaljev i Beaufortovo more zasad ostaje prohodna.

Sjeverozapadni prolaz obično se zatvara za komercijalnu plovidbu tijekom listopada, iako točan trenutak ovisi o godišnjim uvjetima. Prošle godine, Wagenborgov ledoodporni brod Avonborg posljednji je prošao tom rutom početkom studenoga – što ove godine djeluje sve manje izgledno.

MOŽE VAS ZANIMATI