OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

PSC analiza: Najveći rizik od zadržavanja brodova u talijanskim i kineskim lukama

Prema najnovijem izvješću RISK4SEA platforme za analizu Port State Control (PSC) performansi, najzahtjevnije luke za brodove u listopadu 2025. su Porto Nogaro u Italiji, Quebec City u Kanadi i Savona u Italiji. Podaci pokazuju da su kineske i talijanske luke među najizazovnijima u gotovo svim flotnim segmentima – od bulkera i tankera do kontejnerskih i general cargo brodova.

Prema podacima RISK4SEA platforme, u novom izvješću za listopad 2025. naveden je popis najzahtjevnijih luka za svaku vrstu flote, na temelju trogodišnje analize Port State Control (PSC) inspekcija.

Bulkeri:

  1. Quebec City, Kanada – stopa zadržavanja: 29%
  2. Monfalcone, Italija – stopa zadržavanja: 26%
  3. Newport (Gwent), Ujedinjeno Kraljevstvo – stopa zadržavanja: 23%
  4. Qinzhou, Kina – stopa zadržavanja: 19%
  5. Shenzhen, Kina – stopa zadržavanja: 15%

General cargo brodovi:

  1. Porto Nogaro, Italija – stopa zadržavanja: 66%
  2. Qinzhou, Kina – stopa zadržavanja: 50%
  3. Trieste, Italija – stopa zadržavanja: 46%
  4. Shenzhen, Kina – stopa zadržavanja: 29%
  5. Kawasaki, Japan – stopa zadržavanja: 27%

Tankeri:

  1. Mumbai, Indija – stopa zadržavanja: 22%
  2. Quebec City, Kanada – stopa zadržavanja: 12%
  3. Trieste, Italija – stopa zadržavanja: 8%
  4. Vancouver, Kanada – stopa zadržavanja: 6%
  5. Port Moody, Kanada – stopa zadržavanja: 6%

Kontejnerski brodovi:

  1. Shahid Rajaee (Bandar Abbas), Iran – stopa zadržavanja: 33%
  2. Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva), Indija – stopa zadržavanja: 12%
  3. Qingdao, Kina – stopa zadržavanja: 10%
  4. Ningbo, Kina – stopa zadržavanja: 6%
  5. Vancouver, Kanada – stopa zadržavanja: 4%

Poredak na listi rezultat je kombinacije nekoliko čimbenika, uključujući omjer nedostataka po inspekciji, stopu zadržavanja te specifična područja u kojima su najčešće zabilježeni nedostaci.

Osim ljestvice najzahtjevnijih luka, RISK4SEA je objavio i analizu 20 najčešćih nedostataka zbog kojih se brodovi zadržavaju. Najveći problem i dalje predstavljaju lifeboat sustavi, a slijede ih protupožarne instalacije, sustavi za detekciju požara, vrata u vatrootpornim pregradama te ventilacijski sustavi. Unatoč pojačanom nadzoru, ovi osnovni sigurnosni sustavi i dalje uzrokuju najveći broj zadržavanja, što ukazuje na slabosti u kulturi održavanja i inspekcija na brodovima.

U sklopu izvješća objavljena je i nova lista PSC Resilient 50, koja rangira 50 brodarskih kompanija s najvišom stopom uspješno obavljenih PSC inspekcija bez zadržavanja u posljednje tri godine. Na vrhu liste nalaze se COSCO Shipping Specialized-CHR, Synergy Denmark A/S, Stamco Ship Management, SITC Shipping Management i Arkas Denizcilik ve Nakliyat.

Prema najnovijem izvješću RISK4SEA platforme za analizu Port State Control (PSC) performansi, najzahtjevnije luke za brodove u listopadu 2025. su Porto Nogaro u Italiji, Quebec City u Kanadi i Savona u Italiji. Podaci pokazuju da su kineske i talijanske luke među najizazovnijima u gotovo svim flotnim segmentima – od bulkera i tankera do kontejnerskih i general cargo brodova.

Prema podacima RISK4SEA platforme, u novom izvješću za listopad 2025. naveden je popis najzahtjevnijih luka za svaku vrstu flote, na temelju trogodišnje analize Port State Control (PSC) inspekcija.

Bulkeri:

  1. Quebec City, Kanada – stopa zadržavanja: 29%
  2. Monfalcone, Italija – stopa zadržavanja: 26%
  3. Newport (Gwent), Ujedinjeno Kraljevstvo – stopa zadržavanja: 23%
  4. Qinzhou, Kina – stopa zadržavanja: 19%
  5. Shenzhen, Kina – stopa zadržavanja: 15%

General cargo brodovi:

  1. Porto Nogaro, Italija – stopa zadržavanja: 66%
  2. Qinzhou, Kina – stopa zadržavanja: 50%
  3. Trieste, Italija – stopa zadržavanja: 46%
  4. Shenzhen, Kina – stopa zadržavanja: 29%
  5. Kawasaki, Japan – stopa zadržavanja: 27%

Tankeri:

  1. Mumbai, Indija – stopa zadržavanja: 22%
  2. Quebec City, Kanada – stopa zadržavanja: 12%
  3. Trieste, Italija – stopa zadržavanja: 8%
  4. Vancouver, Kanada – stopa zadržavanja: 6%
  5. Port Moody, Kanada – stopa zadržavanja: 6%

Kontejnerski brodovi:

  1. Shahid Rajaee (Bandar Abbas), Iran – stopa zadržavanja: 33%
  2. Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva), Indija – stopa zadržavanja: 12%
  3. Qingdao, Kina – stopa zadržavanja: 10%
  4. Ningbo, Kina – stopa zadržavanja: 6%
  5. Vancouver, Kanada – stopa zadržavanja: 4%

Poredak na listi rezultat je kombinacije nekoliko čimbenika, uključujući omjer nedostataka po inspekciji, stopu zadržavanja te specifična područja u kojima su najčešće zabilježeni nedostaci.

Osim ljestvice najzahtjevnijih luka, RISK4SEA je objavio i analizu 20 najčešćih nedostataka zbog kojih se brodovi zadržavaju. Najveći problem i dalje predstavljaju lifeboat sustavi, a slijede ih protupožarne instalacije, sustavi za detekciju požara, vrata u vatrootpornim pregradama te ventilacijski sustavi. Unatoč pojačanom nadzoru, ovi osnovni sigurnosni sustavi i dalje uzrokuju najveći broj zadržavanja, što ukazuje na slabosti u kulturi održavanja i inspekcija na brodovima.

U sklopu izvješća objavljena je i nova lista PSC Resilient 50, koja rangira 50 brodarskih kompanija s najvišom stopom uspješno obavljenih PSC inspekcija bez zadržavanja u posljednje tri godine. Na vrhu liste nalaze se COSCO Shipping Specialized-CHR, Synergy Denmark A/S, Stamco Ship Management, SITC Shipping Management i Arkas Denizcilik ve Nakliyat.

MOŽE VAS ZANIMATI