Indija je ostvarila veliki korak prema cilju da postane globalno pomorsko čvorište, nakon što su DP World i APM Terminals, podružnica danskog diva Maerska, najavili nova ulaganja ukupne vrijednosti veće od 7 milijardi dolara. Ove investicije, predstavljene tijekom manifestacije India Maritime Week 2025, dodatno učvršćuju poziciju zemlje kao sve privlačnijeg odredišta za strane lučke operatore.
Dubai-based DP World planira uložiti dodatnih 5 milijardi dolara za jačanje svog integriranog lanca opskrbe i logističke mreže u Indiji. Time će ukupna ulaganja kompanije u toj zemlji dosegnuti oko 8 milijardi dolara tijekom tri desetljeća. Cilj je poboljšati multimodalnu povezanost, smanjiti troškove logistike i povećati konkurentnost indijskog izvoza, piše Splash247.
U sklopu novog investicijskog paketa, DP World je potpisao pet memoranduma o razumijevanju (MoU) s indijskim pomorskim vlastima. Sporazumi pokrivaju područja zelene obalne plovidbe, remonta brodova, razvoja pomorskih vještina i optimizacije teretnog prometa. Među najvažnijim partnerstvima ističe se sporazum između Unifeedera (DP Worldova feeder operatera) i Sagarmala Finance Corporation o poticanju održive obalne plovidbe, kao i dogovor Drydocks Worlda i Cochin Shipyard Limiteda o proširenju kapaciteta za popravak brodova u Kochiju.
Istodobno, APM Terminals Pipavav potpisao je memorandum s Gujarat Maritime Boardom o ulaganjima od 2 milijarde dolara u proširenje luke Pipavav – jednog od najučinkovitijih privatnih kontejnerskih terminala u zemlji. Ulaganje je dio šireg plana A.P. Moller – Maerska, vrijednog 5 milijardi dolara, koji uključuje proširenje kapaciteta za kontejnerski, tekući i Ro-Ro teret.
Direktor APM Terminals Asia & Middle East, Jon Goldner, istaknuo je kako je cilj proširenja „otključati nove prilike za Gujarat, Indiju i globalnu trgovinu“, dodajući da će Pipavav postati primjer „svjetske učinkovitosti i održivog rasta“.
Zajednička ulaganja DP Worlda i APM Terminals dodatno potvrđuju ubrzani tempo infrastrukturnih projekata u indijskom pomorstvu, koje paralelno razvija plan za izgradnju više od 430 novih brodova ukupne vrijednosti 26 milijardi dolara.
 
 




 
                                    


