OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Dan logistike i transporta 2025: Automatizirani Rijeka Gateway u fokusu razvoja logističkih ruta

IZVORMMPI

Na konferenciji „Dan logistike i transporta 2025.“, održanoj u organizaciji Hrvatske gospodarske komore u Zagrebu, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je kako je protekla godina donijela najveći razvojni skok u domaćoj prometnoj infrastrukturi u posljednjem desetljeću. Najviše pozornosti usmjereno je na projekte koji izravno mijenjaju tokove robe prema središnjoj Europi, s posebnim naglaskom na pomorski sektor.

Među ključnim iskoracima Tušek je izdvojio otvaranje obnovljene stare cijevi tunela Učka, završetak koridora Vc te puštanje u rad potpuno automatiziranog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway. Terminal je predstavljen kao najnapredniji u jadranskoj regiji, pri čemu nova oprema i digitalizirane procedure omogućuju bržu obradu tereta i efikasniji protok kontejnera prema unutrašnjosti. Prema riječima državnog tajnika, takva modernizacija mijenja logističku kartu Europe jer roba pristigla u Rijeku sada putuje kraćim i pouzdanijim tracama do tržišta srednje i istočne Europe, otvarajući dodatne prilike hrvatskim izvoznicima i logističkim operaterima.

Poseban naglasak Tušek je stavio na željeznicu, navodeći da Hrvatsku u idućih deset godina očekuje najveći investicijski ciklus u povijesti – gotovo 6 milijardi eura ulaganja te obnova polovice mreže. Modernizirani kolodvori, povećanje kapaciteta i uvođenje sustava upravljanja prometa prema europskim standardima omogućit će brže i pouzdanije povezivanje luka s kontinentalnim tržištima, što je od ključnog značaja za teretni sektor.

U sklopu konferencije održana je i prezentacija o konkurentnosti hrvatske logistike u europskom okruženju, zatim četiri panel rasprave koje su se bavile temama razvoja luke Rijeka, logistike kao nositelja industrijske proizvodnje te mogućnostima financiranja kroz EU fondove u narednom desetljeću. Sudionici su naglasili kako je za daljnji napredak presudna koordinacija države, privatnog sektora i međunarodnih partnera, posebno u segmentima gdje su luke i željeznica ključni za održiv lanac opskrbe.

Na konferenciji „Dan logistike i transporta 2025.“, održanoj u organizaciji Hrvatske gospodarske komore u Zagrebu, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je kako je protekla godina donijela najveći razvojni skok u domaćoj prometnoj infrastrukturi u posljednjem desetljeću. Najviše pozornosti usmjereno je na projekte koji izravno mijenjaju tokove robe prema središnjoj Europi, s posebnim naglaskom na pomorski sektor.

Među ključnim iskoracima Tušek je izdvojio otvaranje obnovljene stare cijevi tunela Učka, završetak koridora Vc te puštanje u rad potpuno automatiziranog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway. Terminal je predstavljen kao najnapredniji u jadranskoj regiji, pri čemu nova oprema i digitalizirane procedure omogućuju bržu obradu tereta i efikasniji protok kontejnera prema unutrašnjosti. Prema riječima državnog tajnika, takva modernizacija mijenja logističku kartu Europe jer roba pristigla u Rijeku sada putuje kraćim i pouzdanijim tracama do tržišta srednje i istočne Europe, otvarajući dodatne prilike hrvatskim izvoznicima i logističkim operaterima.

Poseban naglasak Tušek je stavio na željeznicu, navodeći da Hrvatsku u idućih deset godina očekuje najveći investicijski ciklus u povijesti – gotovo 6 milijardi eura ulaganja te obnova polovice mreže. Modernizirani kolodvori, povećanje kapaciteta i uvođenje sustava upravljanja prometa prema europskim standardima omogućit će brže i pouzdanije povezivanje luka s kontinentalnim tržištima, što je od ključnog značaja za teretni sektor.

U sklopu konferencije održana je i prezentacija o konkurentnosti hrvatske logistike u europskom okruženju, zatim četiri panel rasprave koje su se bavile temama razvoja luke Rijeka, logistike kao nositelja industrijske proizvodnje te mogućnostima financiranja kroz EU fondove u narednom desetljeću. Sudionici su naglasili kako je za daljnji napredak presudna koordinacija države, privatnog sektora i međunarodnih partnera, posebno u segmentima gdje su luke i željeznica ključni za održiv lanac opskrbe.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Baltic