OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Tržište se hladi: 2025. zabilježio 53% manje narudžbi brodova na alternativna goriva

LNG flota nastavlja se širiti unatoč slabijem ritmu novih narudžbi, što potvrđuje da brodari i dalje igraju na provjerenu tehnologiju

Narudžbe brodova na alternativna goriva značajno su pale u 2025., pokazuju podaci DNV-ove platforme Alternative Fuels Insight (AFI). U prvih jedanaest mjeseci naručena su 232 takva broda, što je pad od čak 53% u odnosu na rekordnu 2024. godinu. Unatoč usporavanju, LNG ostaje apsolutni favorit među brodarima.

Samo u studenom zabilježeno je deset novih narudžbi, sve za brodove pogonjene LNG-om. Ključni udio ponovno su preuzeli kontejneraši sa šest narudžbi, dok su tankeri činili preostale četiri. Na razini cijele godine kontejnerski segment dominira s 66% svih narudžbi brodova na alternativna goriva.

“Tržište se ohladilo nakon snažnog rasta, ali trend je jasan – LNG i dalje prednjači, pogotovo u kontejnerskom sektoru,” istaknuo je Jason Stefanatos, globalni direktor za dekarbonizaciju u DNV Maritime. Dodao je kako kretanja na tržištu goriva i infrastrukture snažno utječu na odabir pogona.

Godina 2025. tako označava naglašeni zaokret u odnosu na 2024., kada je naručeno rekordnih 515 brodova na alternativna goriva – čak 38% više nego godinu ranije. Tadašnji val narudžbi predvodili su kontejnerski brodovi i car carrieri, a veliki dio novih jedinica specificirao je mogućnost rada na alternativno gorivo.

Iako LNG ostaje prvi izbor, metanol gubi zamah. Ove godine metanol je činio samo 20% narudžbi, dok je 2024. dosegao 32%, kada je naručeno čak 166 metanolskih brodova. Prema DNV-u, pad može biti povezan sa sporim razvojem infrastrukture i dostupnosti zelenog metanola, što brodarima otežava dugoročne planove.

Unatoč slabijem ritmu narudžbi, operativna flota LNG brodova ubrzano raste. Do kraja 2024. u uporabi je bilo 641 LNG-pogonjeno plovilo, nakon rekordnih 169 isporuka te godine. Flota LNG brodova udvostručila se u razdoblju 2021.–2024., a DNV očekuje da bi se ponovno mogla udvostručiti do kraja desetljeća.

Dekarbonizacijski pritisak i dalje najviše dolazi od teretnih vlasnika, koji žele smanjiti ugljični otisak lanaca opskrbe, dok brodarske kompanije zamjenjuju stariju tonnažu. Regulatorna neizvjesnost i dalje postoji, no smjer industrije ostaje jasan.

U isto vrijeme, amonijak se tiho probija kao idući ozbiljan kandidat, s potvrđenih 27 narudžbi tijekom 2024.

LNG flota nastavlja se širiti unatoč slabijem ritmu novih narudžbi, što potvrđuje da brodari i dalje igraju na provjerenu tehnologiju

Narudžbe brodova na alternativna goriva značajno su pale u 2025., pokazuju podaci DNV-ove platforme Alternative Fuels Insight (AFI). U prvih jedanaest mjeseci naručena su 232 takva broda, što je pad od čak 53% u odnosu na rekordnu 2024. godinu. Unatoč usporavanju, LNG ostaje apsolutni favorit među brodarima.

Samo u studenom zabilježeno je deset novih narudžbi, sve za brodove pogonjene LNG-om. Ključni udio ponovno su preuzeli kontejneraši sa šest narudžbi, dok su tankeri činili preostale četiri. Na razini cijele godine kontejnerski segment dominira s 66% svih narudžbi brodova na alternativna goriva.

“Tržište se ohladilo nakon snažnog rasta, ali trend je jasan – LNG i dalje prednjači, pogotovo u kontejnerskom sektoru,” istaknuo je Jason Stefanatos, globalni direktor za dekarbonizaciju u DNV Maritime. Dodao je kako kretanja na tržištu goriva i infrastrukture snažno utječu na odabir pogona.

Godina 2025. tako označava naglašeni zaokret u odnosu na 2024., kada je naručeno rekordnih 515 brodova na alternativna goriva – čak 38% više nego godinu ranije. Tadašnji val narudžbi predvodili su kontejnerski brodovi i car carrieri, a veliki dio novih jedinica specificirao je mogućnost rada na alternativno gorivo.

Iako LNG ostaje prvi izbor, metanol gubi zamah. Ove godine metanol je činio samo 20% narudžbi, dok je 2024. dosegao 32%, kada je naručeno čak 166 metanolskih brodova. Prema DNV-u, pad može biti povezan sa sporim razvojem infrastrukture i dostupnosti zelenog metanola, što brodarima otežava dugoročne planove.

Unatoč slabijem ritmu narudžbi, operativna flota LNG brodova ubrzano raste. Do kraja 2024. u uporabi je bilo 641 LNG-pogonjeno plovilo, nakon rekordnih 169 isporuka te godine. Flota LNG brodova udvostručila se u razdoblju 2021.–2024., a DNV očekuje da bi se ponovno mogla udvostručiti do kraja desetljeća.

Dekarbonizacijski pritisak i dalje najviše dolazi od teretnih vlasnika, koji žele smanjiti ugljični otisak lanaca opskrbe, dok brodarske kompanije zamjenjuju stariju tonnažu. Regulatorna neizvjesnost i dalje postoji, no smjer industrije ostaje jasan.

U isto vrijeme, amonijak se tiho probija kao idući ozbiljan kandidat, s potvrđenih 27 narudžbi tijekom 2024.

MOŽE VAS ZANIMATI

Martha A