Hapag-Lloyd je potvrdio novu fazu obnove svoje flote narudžbom osam kontejnerskih brodova s dual-fuel pogonom na metanol, čime dodatno učvršćuje svoju strategiju dekarbonizacije. Brodovi su naručeni u kineskom brodogradilištu CIMC Raffles, a ukupna vrijednost investicije premašuje 500 milijuna američkih dolara.
Svaki od osam novogradnji imat će kapacitet od 4.500 TEU, a isporuke su planirane tijekom 2028. i 2029. godine. Riječ je o prvim novim brodovima Hapag-Lloyda projektiranima za pogon na metanol, uz mogućnost korištenja konvencionalnog goriva. Prema navodima kompanije, nova plovila bit će do 30 posto učinkovitija u odnosu na starije brodove iste veličine, piše Splash247.
U operativnoj uporabi metanola, ovi kontejneraši mogli bi godišnje smanjiti emisije do 350.000 tona CO₂ ekvivalenta, što je značajan iskorak za flotu koja posluje globalno i velikim dijelom na feeder linijama.
Nova narudžba nadovezuje se na već postojeći portfelj alternativnih goriva unutar Hapag-Lloyda. Kompanija trenutačno ima 37 LNG dual-fuel brodova u floti ili narudžbi, s mogućnošću korištenja biometana. Time se postupno smanjuje ovisnost o klasičnim fosilnim gorivima.
Uz čvrstu narudžbu, Hapag-Lloyd je ugovorio i dugoročni najam dodatnih 14 feeder brodova. Riječ je o četiri broda kapaciteta 1.800 TEU, šest brodova od 3.500 TEU te još četiri od 4.500 TEU, s isporukama između 2027. i 2029. godine. Ukupno će kompanija u tom segmentu raspolagati s 22 broda ispod 5.000 TEU, što je ranije i najavljeno.
Glavni izvršni direktor Rolf Habben Jansen istaknuo je kako obnova flote ima ključnu ulogu u Strategiji 2030, naglašavajući da će novi brodovi zamijeniti staru tonažu, sniziti operativne troškove i smanjiti oslanjanje na charter tržište.
Hapag-Lloyd paralelno provodi i druge projekte smanjenja emisija, uključujući konverziju pet kontejneraša od 10.100 TEU na metanol te osiguranu opskrbu zelenim metanolom. Cilj kompanije je smanjenje apsolutnih emisija flote za jednu trećinu do 2030. godine te postizanje klimatske neutralnosti do 2045.










