Na odluku državne Agencije za obalni linijski pomorski promet da vlasniku katamarana “Bišovo” uputi pismeno upozorenje pred raskid ugovora o koncesiji, javio se Igor Lučić, suvlasnik prozvane agencije Catamaran line iz Splita, tvrdeći da ni u čemu nisu prekršili ugovor o koncesiji i da za izrečenu mjeru nema osnove, piše Glas Istre.
“Bišovo”, koji održava redovnu brzobrodsku liniju Pula-Mali Lošinj-Zadar-Pula a poneke dane pristaje i na otocima Unije, Susak, Ilovik i Silba, 10. kolovoza zbog kvara nije isplovio iz Pule pa su toga dana mnogi putnici ostali na obali. Jedan od putnika, Benjamin Polak iz Pule prijavio je slučaj Agenciji.
Iz Catamaran linea odgovaraju:
„Neprijeporna je činjenica da je na našem brodu “Bišovo” 10. kolovoza, sat vremena nakon isplovljenja, ustanovljen kvar s kojim je bilo rizično i neodgovorno nastaviti putovanje. Na lijevom motoru se dogodilo napuknuće spojke koja povezuje dvije visokotlačne pumpe goriva i sinkronizira njihov rad, uslijed čega na jednoj polovici cilindara motora nije bilo urednog izgaranja goriva. Ovakvi kvarovi se naprosto ne mogu predvidjeti i, što posebno naglašavam, nisu rezultat lošeg održavanja broda. Odmah po dojavi s broda o kvaru donesena je odluke o povratku broda, a Catamaran line je poduzeo sve potrebne aktivnosti predviđene za ovakve događaje“ – kaže Igor Lučić, suvlasnik prozvane agencije Catamaran line iz Splita.
Putnike su, navodi Lučić, obavijestili o otkazivanju putovanja putem svoje web stranice, agenata koji za njih prodaju karte u lukama ukrcaja, HAK-a te Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Odmah su za naredno putovanje pripremili zamjenski brod, zatraživši za njega suglasnost Agencije. Zbog duljine linije i cjelodnevnog trajanja putovanja na ovoj liniji, objašnjava Lučić, nije moguće uvesti zamjenski brod poslije četiri-pet sati, jer bi to izazvalo lančano kašnjenje, a putovanje bi se protegnulo i na sljedeći dan. Upravo zato je ugovorom i zakonskom regulativom dan rok od 24 sata za uvođenje zamjene, koji su oni, tvrdi suvlasnik Catamaran linea, uredno ispoštovali.
„Svim putnicima koji su to zatražili, izvršili smo povrat novca za neiskorištene karte kao i plaćanje dodatnih troškova koje su imali zbog otkazanog putovanja – troška smještaja, drugog prijevoznog sredstva, prehrane – jer ne samo da se radi o poštivanju Uredbe EU br. 1177/2010 Europskog parlamenta i Vijeća o pravima putnika, koju, jasno, dobro poznajemo, nego se radi o minimumu pristojnog ponašanja prema našim putnicima koji su oštećeni ovakvim izvanrednim događajem. I četvrto, odmah smo krenuli u otklanjanje kvara, brzo i uspješno“ – kaže Lučić.
Agenciji su, na njihov dopis o izrečenom upozorenju pred raskid ugovora, odgovorili pismeno, ocjenjujući tu mjeru potpuno neutemeljenom.
„Iz sadržaja tog njihovog dopisa je razvidno da oni, koji su davatelj koncesije, uopće nisu upoznati ni s našim plovidbenim redom ni s rokom u kojem je neophodno osigurati zamjenski brod. Ponavljam, zamjenski brod je odmah pripremljen, a prema putnicima postupamo u skladu sa zakonskim propisima te pažnjom dobrog gospodarstvenika. Umjesto da pomognu putnicima i koncesionaru, Agencija se ovakvim pristupom upustila u ovu medijsku harangu dilajući dopis koji je potpuno neutemeljen. Onda odjednom uistinu nije nimalo čudno kako neki ljudi svojim pričama uspiju skrenuti pažnju javnosti, a drugi s možda i zanimljivijim događanjima to ne uspiju. Sada nam se čini da više nije puka slučajnost da javljanje određenih pojedinaca, na primjer preko Facebooka, kao potakne Agenciju na slanje ovakvih neutemeljenih dopisa nama, pa onda sve završi i u medijima. Iz našeg iskustva možemo kazati da kad god je tvrtka Catamaran line u pitanju, obavezno se ponavlja ovaj obrazac. A ima još brodova i brodara u Hrvatskoj kojima se događaju i kvarovi i otkazivanja putovanja, ali o njima nećete nikad ništa pročitati osim ako, nedajbože, dođe do nasukanja ili sličnog. Međutim, sumnjam da bi i tada izgubili koncesiju. Stoga ćemo Agenciju našim drugim dopisom upozoriti na zlouporabu njihove uloge što se ogleda u ovakvim dopisima“ – najavljuje Lučić.
Napominje da je riječ o zahtjevnoj liniji i to argumentira sljedećim podacima: za “Bišovo” je na brzobrodskoj državnoj liniji br. 9414 ove godine bilo u planu više od stotinu isplovljavanja tijekom kojih bi se odvozilo oko 18.900 nautičkih milja, a jedno putovanje traje praktično cijeli dan tijekom kojeg brod pređe u prosjeku 190 nautičkih milja, pristajući pri odlasku i pri povratku u šest luka.
„Putovanja se otkazuju zbog nevremena, zbog mjera vezanih uz Covid-19 i, nažalost, zbog kvarova, a “Bišovo” je ove godine zbog kvara odgodio samo dva putovanja. Uistinu nam je žao što je došlo do otkazivanja putovanja i neugoda koje je to otkazivanje prouzrokovalo putnicima. I ponovno se ispričavamo svim putnicima, jer nam je uistinu najbitnije da su korisnici naših usluga zadovoljni. Također, od iznimne važnosti nam je i činjenica da održavanjem ove linije pridonosimo povezivanju Istre, Hrvatskog primorja i Dalmacije“ – zaključio je Igor Lučić iz Catamaran linea.
Katamaran “Bišovo” nije isplovio zbog kvara, putnici zatočeni u Malom Lošinju