Na južnoj strani Pulskog zaljeva i po Suncu odjekuju udarci čekića o metal i buka brusilice u punom pogonu. Milozvučni zvuk proizvodnje, koji se još rijetko gdje više može čuti, širi se brodogradilištem Tehnomont u kojem se upravo gradi pet brodova, uglavnom za inozemne naručitelje.
„Trenutno je u proizvodnji pet brodova. Od toga su dvije ribarice za irskog naručitelja, jedan je brod za norveškog naručitelja, to je sedmi brod u seriji za ribogojilišta, a krenula je izrada sekcija i za osmi norveški brod. U gradnji je i putnički brod za Nacionalni park Brijuni koji smo prošle godine dobili na natječaju. Riječ je o putničkom brodu dugom 21 metar, s dizel elektro-propulzijom po zahtjevu naručitelja“ – izjavio je za Glas Istre Tomislav Smirčić, predsjednik Uprave Tehnomont Brodogradilišta.
Novo plovilo za Brione, s obzirom da je riječ o putničkom brodu sa 150 sjedala za putnike, bit će donekle slično aktualnom brodu “Veli Brijun” koji je u promet uveden prije deset godina. U cijelosti je pulski proizvod s obzirom da je i projektnu dokumentaciju, što Tehnomont ne radi jer nema projektni ured, izradila tvrtka iz Pule. Nakon što je isprojektiran, početkom godine pripremljena je dokumentacija, u srpnju je stigao i materijal za gradnju te je odmah krenula izrada sekcija. Sekcije trupa izrađuju se naopako, a kada sva oplata i rebra budu finiširana, okrenut će ga u prirodan položaj. Ovaj aluminijski brod za Nacionalni park trebao bi biti gotov u lipnju sljedeće godine.
Osim putničkog broda za Brione, nema narudžbi za domaće potrebe. Nekada su navoze zauzimale koćarice i tunolovci, danas se rijetko hrvatski ribari odlučuju za gradnju novih brodica.
Visoko sofisticirani brodovi izvozni su adut malih hrvatskih brodogradilišta