Za sada se većina škola odlučila za rad prema Modelu A: nastava će se odvijati u prijepodnevnoj smjeni, a profesori i učenici su obvezni nositi zaštitne maske. Praktični dio nastave odvijat će se u poslijepodnevnim satima.
Za Model B se trenutno odlučila Pomorska škola Split. Oni su svaki razredni odjel podijelili u dvije grupe, a nastava se odvija u dvije smjene. Nastavu u školi najprije prati prva grupa razrednog odjela, i to u trajanju od tjedan dana, da bi sljedeći tjedan u školu išla druga grupa. Grupa koja ne ide u školu prati nastavu putem sustava Loomen.
Model C se u pomorskim školama trenutno primjenjuje samo za dopunsku i dodatnu nastavu, a prema tom modelu nastavu svi prate od doma, odnosno vrši se predavanje na daljinu.
Ako se epidemiološka situacija pogorša, i druge će pomorske škole morati prijeći na Model B, a u slučaju rasplamsavanja epidemije, Stožer će donijeti odluku o stupanju Modela C na snagu.
Jere Bilan, zaposlenik Pomorske škole Zadar, istaknuo je, gostujući na radio postaji Antena Zadar, kako će najveći izazov biti ponašanje učenika tijekom putovanja na relaciji od svojeg prebivališta do škole, te da će se prava epidemiološka slika u školama vidjeti tek u narednome tjednu.
U rad bi za nepunih mjesec dana trebali krenuti i pomorski fakulteti, te njima srodni studijski smjerovi. Sveučilišta će novu akademsku godinu započeti uz stari način održavanja nastave, ali uz pridržavanje epidemioloških mjera. Konačni broj upisanih studenata znat će se tek krajem rujna, nakon jesenskog upisnog roka. Na ljetnom roku, najviše je upisa ostvario Pomorski fakultet Split, pa je tako za jesenski rok ostalo svega dvadeset i dva slobodna mjesta za izvanredne studente na pet sveučilišnih preddiplomskih smjerova, što će reći da su sva redovna mjesta na Pomorskom fakultetu Split popunjena već na ljetnom upisnom roku! Takav slučaj zadesio je i Pomorski odjel Sveučilišta u Zadru na smjeru Nautika gdje su sva redovna mjesta također popunjena na ljetnom roku.
U slučaju pogoršanja epidemiološke situacije, sveučilišta će pratiti upute Stožera, baš kao i pomorske škole. Za razliku od srednjoškolskog obrazovanja sa sustavom Loomen, ono sveučilišno će biti dostupno na platformi Moodle, baš kao što je bilo i od proglašenja karantene sredinom ožujka, pa sve do završetka nastave u ljetnom semestru. Platforma Moodle pokazala se kao izvrstan odabir u dosadašnjem obrazovanju. Praktična nastava bi se trebala održavati na simulatorima u grupama kao i do sada, što je omogućavalo individualni pristup sveučilišnih profesora studentima, kao i bolje usvajanje praktičnih znanja.
BROJ SLOBODNIH MJESTA NA POMORSKIM FAKULTETIMA:
SVEUČILIŠTE U DUBROVNIKU – POMORSKI ODJEL
BRODOSTROJARSTVO:
Redovno: 11 (30 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 5 (5 upisnih mjesta na ljetnom roku)
NAUTIKA:
Redovno: 11 (60 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 5 (5 upisnih mjesta na ljetnom roku)
POMORSKE TEHNOLOGIJE JAHTA I MARINA:
Redovno: 10 (15 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 1 (1 upisno mjesto na ljetnom roku)
POMORSKI FAKULTET RIJEKA
BRODOSTROJARSTVO:
Redovno: 10 (60 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 24 (10 upisnih mjesta na ljetnom roku)
NAUTIKA:
Redovno: 4 (60 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 13 (10 upisnih mjesta na ljetnom roku)
TEHNOLOGIJA I ORGANIZACIJA PROMETA:
Redovno: 34 (50 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 10 (3 upisna mjesta na ljetnom roku)
LOGISTIKA I MENADŽMENT U POMORSTVU I PROMETU:
Redovno: 4 (50 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 9 (10 upisnih mjesta na ljetnom roku)
ELEKTRONIČKE I INFORMATIČKE TEHNOLOGIJE U POMORSTVU:
Redovno: 3 (50 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 12 (10 upisnih mjesta na ljetnom roku)
POMORSKI FAKULTET SPLIT
BRODOSTROJARSTVO:
Redovno: 0 (37 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 14 (15 upisnih mjesta na ljetnom roku)
NAUTIKA:
Redovno: 0 (65 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 4 (20 upisnih mjesta na ljetnom roku)
POMORSKE TEHNOLOGIJE JAHTA I MARINA:
Redovno: 0 (32 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 1 (5 upisno mjesto na ljetnom roku)
ELEKTROTEHNIČKE I INFORMATIČKE TEHNOLOGIJE U POMORSTVU:
Redovno: 0 (32 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 1 (5 upisnih mjesta na ljetnom roku)
POMORSKI MENADŽMENT:
Redovno: 0 (42 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 4 (10 upisnih mjesta na ljetnom roku)
SVEUČILIŠTE U ZADRU – POMORSKI ODJEL
BRODOSTROJARSTVO:
Redovno: 14 (40 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 29 (30 upisnih mjesta na ljetnom roku)
NAUTIKA:
Redovno: 0 (40 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Izvanredno: 27 (30 upisnih mjesta na ljetnom roku)
Mnogi roditelji se opravdano pribojavaju loših scenarija jer broj oboljelih raste iz dana u dan. Usprkos tome, većina učenika jedva čeka ponovo sjesti za školske klupe i početi usvajati nova znanja. Bit će ovo pravi mali test održivosti sustava kakvog poznajemo u uvjetima pandemije, a s novim odgovorima, postavit će se i neka nova pitanja – je li hrvatsko školstvo dovoljno efikasno putem internetskih platformi kao i u direktnom kontaktu s učenicima, mogu li svi roditelji svojoj djeci priuštiti uvjete i opremu za rad, te je li, u konačni, potreban ovoliko velik školski aparat kakvim ga danas poznajemo.