Recimo da ste na posebnoj misiji na kojoj vas neprijatelj ne smije vidjeti dok mu se približavate ili ste jednostavno neukrotivi avanturista, onda je smisao glisera koji se pretvara u podmornicu za vas vjerojatno opravdan, piše Burza Nautike. Ako ste uistinu jedan od gore navedenog i ako ste spremni za ovakvu igračku izdvojiti ne mali novac onda SubSea ima rješenje za vas.
Victa, gliser koji može biti i podmornica dužine je 12 metara, širine 2,3 metra, te uz navigatora i skipera kapaciteta šest putnika. Možda naziv putnici u kontekstu Victe i nije baš primjeren jer je karbonski kokpit i trup otvorenog tipa i za zaranjanje je potrebno da su osobe opremljene ronilačkim bocama i odijelima.
Procedura kojom Victa kreće na misiju sastoji se od klasičnog isplovljavanja te gliserske plovidbe do mjesta urona, gdje se za pogon koristi SeaTec diesel motor od 725 KS i Konsberg vodomlazni pogon. U ovoj kombinaciji motora i pogona maksimalna brzina je 40 čvorova, dok je krstareća oko 30 čvorova gdje je doplov oko 250 NM.
U trenutku kada Victa treba postati “nevidljiva” u roku od dvije minute uzgonske komore se pune morem i cijelo plovilo postaje podmornica. Nakon urona i posada i putnici dišu iz centralnog sustava opskrbe zrakom ne trošeći zrak iz svojih boca. S ovom količinom zraka posada može ostati pod morem četiri sata.
U podmorskom modu rada Victu pogoni šest električnih propulzora koje napajaju Li-Ion baterije s kojima postiže maksimalnih 8 čvorova. U krstarenju je brzina 6 čvorova, gdje je doplov 25 NM s dubinom zarona od 30 metara. Kada Victa dođe na zadanu podmorsku lokaciju ronioci mogu napustiti svoja sjedala i nastaviti roniti sa zrakom iz vlastitih boca.
Prototip koji je trenutno u fazi završnih testiranja prethodnica je premijernog predstavljanja Victe.
Video: Što se događa s otpadom s najvećeg svjetskog kruzera?