O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Megatrajekti u rezervatu? Ni školjka nam neće ostati!

Dok se stanovnici Pelješca, Korčule i čitave Dubrovačko-neretvanske županije bez obzira na stranačku pripadnost protive neumskom koridoru i najavama izgradnje trajektnog pristaništa u Komarnoj i Brijesti umjesto pelješkog mosta, za Vladu Zorana Milanovića megatrajekti u Neretvanskom kanalu gotova su stvar. Nakon što je Županija upozorila na moguća zagađenja Malostonskog zaljeva, na uzbunu su zazvonile ekološke udruge, koje se pribojavaju da će trajekti dugoročno štetiti biljnom i životinjskom svijetu na tom području, koje ima ekološku zaštitu posebnog rezervata.
Župan Nikola Dobroslavić trajekte je ocijenio spornim u pogledu zaštite okoliša Malostonskog zaljeva. S time su se složili ekolozi, školjkari i ribari iz Neuma, Neretve i Pelješca, koji naglašavaju da će megatrajekti zagađivati podmorje te nanositi neprocjenjive štete ribljem fondu i marikulturi u Neretvanskom kanalu. Biolozi i stručnjaci za zaštitu prirode slažu se da će trajekti svakodnevno prometujući Neretvanskim kanalom, koji je uzak i plitak, stvarati buku, koja će remetiti život u podmorju. Tu su i druga zagađenja, primjerice moguće havarije, istjecanje nafte ili otpadnih zauljenih i fekalnih voda.

– Ako se dopusti izgradnja trajektnog pristaništa u Brijesti i Komarnoj, odmah će i u Neumu tražiti luku, a to je pogubno za Malostonski zaljev, gdje se nalazi osamdesetak vrsta školjaka, od kojih su najpoznatije kamenice i mušule, upozorava ekologinja Meri Rogošić. U takvim okolnostima u čitavom zaljevu će doći do zagađenja, jer će se poremetiti život u podmorju, nestat će plankton kojim se hrane školjke.

– Ugrožene su ne samo školjke, već i turizam u neretvanskom priobalju – ističe Rogošić, koja smatra da bi trebalo koristiti postojeću trajektnu liniju Ploče-Trpanj, jer je trajekt Komarna-Brijesta neprihvatljiv.

‘Maltretiraju nas’

Pelješki školjkari, koje nitko ništa nije pitao, zatečeni su idejom jer su za izgradnju mosta. – Ne mogu vjerovati da nam ovo rade. To je čista katastrofa i propast peljeških školjkara – kazao je Pero Šare iz Malog Stona, koji je kao i ostali Pelješčani zabrinut za budućnost.

– Mogu razumjeti da država nema novca i da se ne gradi pelješki most, ali ne mogu razumjeti da nas toliko maltretiraju na granicama kada prevozimo školjke, iz Hrvatske u Hrvatsku – ističe Pero, koji ne očekuje puno od trajekta Komarna-Brijesta.

– To nije kvalitetno rješenje. Uvijek postoji mogućnost havarije, što će imati dalekosežne posljedice za školjkarstvo i marikulturu – kaže Šare. Pelješčani s kojima smo razgovarali ogorčeni su na ovakve odluke Vlade. Smatraju da treba dugoročno osigurati neometan prolaz, a to je moguće izgradnjom mosta.

– Ova “pametna vlada”, a naročito novi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, koji sigurno radi po naputcima Čačića i drugih, nemaju pojma kako je Korčulanima, Pelješčanima i ostalima koji stalno putuju. Posebna je priča o trajektima, a sada bi po njima ljudi i stoka zajedno putovali – naglašava Gordan Mišetić.

– Znanstvenici smatraju da najavljeno trajektno povezivanje Komarne i Brijeste može ozbiljno narušiti ekološku ravnotežu i ugroziti tradicionalan uzgoj školjkaša – navodi ravnatelj Instituta za more Sveučilišta u Dubrovniku Valter Kožul.

Milanović: Ne huškajte ljude

Premijer Zoran Milanović oštro je zamjerio dubrovačkim lokalnim političarima „iz drugih stranaka” da kritizirajući Vladine napore glede povezivanja Dubrovačkog primorja sa sjevernim dijelom županije u stvari „huškaju ljude” da prosvjeduju protiv Vlade. – Nakon što pet godina nije ništa napravljeno po tom pitanju, mi taj problem pokušavamo riješiti i stoga bih pozvao sve one koji se tako neodgovorno ponašaju da budu odgovorni ljudi, ne pričaju svašta i ne prkose istini. Mi na tome radimo ozbiljno sa susjedima i u Bruxellesu i oko reguliranja pitanja karaktera koridora iznad Neuma i njegova odnosa sa Schengenskim režimom, a time se nitko prije nas nije bavio – ustvrdio je premijer.

Skupi prijevoz

Cijena za prijevoz auta megatrajektom bit će 80 kuna.

– Morate znati da nijedan trajekt za veliku većinu građana ne igra nikakvu ulogu. I ovaj Ploče-Trpanj ljudi izbjegavaju i idu preko Neuma iz jednostavna razloga što je tri puta skuplji, idu okolo. Ljudi nemaju novaca za trajekt i gotovo – ogorčen je Mišetić.

slobodnadalmacija.hr

Dok se stanovnici Pelješca, Korčule i čitave Dubrovačko-neretvanske županije bez obzira na stranačku pripadnost protive neumskom koridoru i najavama izgradnje trajektnog pristaništa u Komarnoj i Brijesti umjesto pelješkog mosta, za Vladu Zorana Milanovića megatrajekti u Neretvanskom kanalu gotova su stvar. Nakon što je Županija upozorila na moguća zagađenja Malostonskog zaljeva, na uzbunu su zazvonile ekološke udruge, koje se pribojavaju da će trajekti dugoročno štetiti biljnom i životinjskom svijetu na tom području, koje ima ekološku zaštitu posebnog rezervata.
Župan Nikola Dobroslavić trajekte je ocijenio spornim u pogledu zaštite okoliša Malostonskog zaljeva. S time su se složili ekolozi, školjkari i ribari iz Neuma, Neretve i Pelješca, koji naglašavaju da će megatrajekti zagađivati podmorje te nanositi neprocjenjive štete ribljem fondu i marikulturi u Neretvanskom kanalu. Biolozi i stručnjaci za zaštitu prirode slažu se da će trajekti svakodnevno prometujući Neretvanskim kanalom, koji je uzak i plitak, stvarati buku, koja će remetiti život u podmorju. Tu su i druga zagađenja, primjerice moguće havarije, istjecanje nafte ili otpadnih zauljenih i fekalnih voda.

– Ako se dopusti izgradnja trajektnog pristaništa u Brijesti i Komarnoj, odmah će i u Neumu tražiti luku, a to je pogubno za Malostonski zaljev, gdje se nalazi osamdesetak vrsta školjaka, od kojih su najpoznatije kamenice i mušule, upozorava ekologinja Meri Rogošić. U takvim okolnostima u čitavom zaljevu će doći do zagađenja, jer će se poremetiti život u podmorju, nestat će plankton kojim se hrane školjke.

– Ugrožene su ne samo školjke, već i turizam u neretvanskom priobalju – ističe Rogošić, koja smatra da bi trebalo koristiti postojeću trajektnu liniju Ploče-Trpanj, jer je trajekt Komarna-Brijesta neprihvatljiv.

‘Maltretiraju nas’

Pelješki školjkari, koje nitko ništa nije pitao, zatečeni su idejom jer su za izgradnju mosta. – Ne mogu vjerovati da nam ovo rade. To je čista katastrofa i propast peljeških školjkara – kazao je Pero Šare iz Malog Stona, koji je kao i ostali Pelješčani zabrinut za budućnost.

– Mogu razumjeti da država nema novca i da se ne gradi pelješki most, ali ne mogu razumjeti da nas toliko maltretiraju na granicama kada prevozimo školjke, iz Hrvatske u Hrvatsku – ističe Pero, koji ne očekuje puno od trajekta Komarna-Brijesta.

– To nije kvalitetno rješenje. Uvijek postoji mogućnost havarije, što će imati dalekosežne posljedice za školjkarstvo i marikulturu – kaže Šare. Pelješčani s kojima smo razgovarali ogorčeni su na ovakve odluke Vlade. Smatraju da treba dugoročno osigurati neometan prolaz, a to je moguće izgradnjom mosta.

– Ova “pametna vlada”, a naročito novi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, koji sigurno radi po naputcima Čačića i drugih, nemaju pojma kako je Korčulanima, Pelješčanima i ostalima koji stalno putuju. Posebna je priča o trajektima, a sada bi po njima ljudi i stoka zajedno putovali – naglašava Gordan Mišetić.

– Znanstvenici smatraju da najavljeno trajektno povezivanje Komarne i Brijeste može ozbiljno narušiti ekološku ravnotežu i ugroziti tradicionalan uzgoj školjkaša – navodi ravnatelj Instituta za more Sveučilišta u Dubrovniku Valter Kožul.

Milanović: Ne huškajte ljude

Premijer Zoran Milanović oštro je zamjerio dubrovačkim lokalnim političarima „iz drugih stranaka” da kritizirajući Vladine napore glede povezivanja Dubrovačkog primorja sa sjevernim dijelom županije u stvari „huškaju ljude” da prosvjeduju protiv Vlade. – Nakon što pet godina nije ništa napravljeno po tom pitanju, mi taj problem pokušavamo riješiti i stoga bih pozvao sve one koji se tako neodgovorno ponašaju da budu odgovorni ljudi, ne pričaju svašta i ne prkose istini. Mi na tome radimo ozbiljno sa susjedima i u Bruxellesu i oko reguliranja pitanja karaktera koridora iznad Neuma i njegova odnosa sa Schengenskim režimom, a time se nitko prije nas nije bavio – ustvrdio je premijer.

Skupi prijevoz

Cijena za prijevoz auta megatrajektom bit će 80 kuna.

– Morate znati da nijedan trajekt za veliku većinu građana ne igra nikakvu ulogu. I ovaj Ploče-Trpanj ljudi izbjegavaju i idu preko Neuma iz jednostavna razloga što je tri puta skuplji, idu okolo. Ljudi nemaju novaca za trajekt i gotovo – ogorčen je Mišetić.

slobodnadalmacija.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here