U Uljanik su stigla dva nova broda na “zimovanje”. Vlasnik im je belgijska kompanija, registrirana u Luksemburgu, koja već ima dva broda ovdje na vezu. Za tog su brodovlasnika uljanikovci izgradili čak šest jaružala i jedan kabelopolagač. U doba dok su se ovdje gradili brodovi, za što je brodograditeljima trebao svaki metar obale, iznajmljivanjem vezova nisu se bavili, ali sada – bolje išta, nego ništa; piše Glas Istre. Iako nisu “naših ruku djelo”, lijepo je vidjeti te divove opet uz pulsku obalu, među onim besposlenim dizalicama.
Ukupno je na vezu ovdje čak osam brodova, ova četiri s luksemburškom zastavom, dva s talijanskom i dva, samo uvjetno rečeno hrvatska, zapravo Brodospasova broda registrirana na Malti. Na prvu loptu ljudi bi rekli: a, to je ono “volim Hrvatsku iz Malte, idem tamo gdje su manji porezi”. Međutim, pomorcima je to normala, “pod povoljnijom zastavom”, nazivaju to u branši, a najčešće je riječ o zastavama Malte, Cipra, Paname, Liberije…
S obzirom da je Uljanik u stečaju, koristi svaku priliku za zaradu pa su vjerojatno svjetskim brodarima ponudili puno bolju cijenu veza nego što je drugdje u svijetu. Šteta samo što posada, koja je zadužena za održavanje i eventualne popravke na brodu u mirovanju, sada radi covida-19 ne smije napuštati brod pa tih “mornara” nema po gradu. Kao nekad što ih je bilo, od Austro-Ugarske naovamo.
Uz Ininu platformu koja se već stopila s vizurom grada, svi ovdje čekaju bolje dane za pomorski biznis. Uljanik je postao “garaža” za brodove koji nemaju posla. Turizam i rentijerstvo jedino je što nam preostaje?