O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Offshore marikultura

Jedan od glavnih problema kod priobalne marikulture je narušavanje krajobraza kavezima kao i zagađenje korištenjem umjetne hrane i radnih strojeva. Jedan od načina rješavanja ovog problema je premještanije uzgoja na otvoreno more, daleko od obale, kao što je slučaj kod uzgoja lososa koji se premješta na otvoreno more zbog velike količine uši u priobalju.

Za sada, najveći napredak ostvaruju SAD i Norveška koji su konstruirali brodove s otvorenom kobilicom i potpuno potopne okrugle kaveze, prenosi Morski.hr.

Prednosti ovih sustava su višestruke. Kod potopnih kaveza su u tome što im ne smetaju vremenske neprilike zbog dubina na kojima se postavljaju, utjecaj na okoliš je jako nizak zbog velikih dubina i jakih struja na otvorenome moru.

Kod brodova s otvorenom kobilicom mogu se ukomponirati sve potrebe proizvodnog pogona od uzgoja do pakiranja i prerade, u slučaju loših vremenskih uvjeta ili nezadovoljavajuće lokacije jednostavno se mogu premjestiti na drugu. Nedostatak oba sustava je visoka cijena i tehnologija održavanja sustava.

Ovakvi sustavi iziskuju velika ulaganja i dugotrajna istraživanja pogodnih lokacija zbog utjecaja na obavljanje pomorskog prometa, podvodne kablove i ležišta nafte i plina koja bi se mogla vaditi u budućnosti.

Antonio Longin, student druge godine diplomskog studija Marikulture Sveučilišta u Dubrovniku

 

 

HOĆE LI NETKO BAREM OTVORITI PADOBRAN HRVATSKIM LUKAMA?

Jedan od glavnih problema kod priobalne marikulture je narušavanje krajobraza kavezima kao i zagađenje korištenjem umjetne hrane i radnih strojeva. Jedan od načina rješavanja ovog problema je premještanije uzgoja na otvoreno more, daleko od obale, kao što je slučaj kod uzgoja lososa koji se premješta na otvoreno more zbog velike količine uši u priobalju.

Za sada, najveći napredak ostvaruju SAD i Norveška koji su konstruirali brodove s otvorenom kobilicom i potpuno potopne okrugle kaveze, prenosi Morski.hr.

Prednosti ovih sustava su višestruke. Kod potopnih kaveza su u tome što im ne smetaju vremenske neprilike zbog dubina na kojima se postavljaju, utjecaj na okoliš je jako nizak zbog velikih dubina i jakih struja na otvorenome moru.

Kod brodova s otvorenom kobilicom mogu se ukomponirati sve potrebe proizvodnog pogona od uzgoja do pakiranja i prerade, u slučaju loših vremenskih uvjeta ili nezadovoljavajuće lokacije jednostavno se mogu premjestiti na drugu. Nedostatak oba sustava je visoka cijena i tehnologija održavanja sustava.

Ovakvi sustavi iziskuju velika ulaganja i dugotrajna istraživanja pogodnih lokacija zbog utjecaja na obavljanje pomorskog prometa, podvodne kablove i ležišta nafte i plina koja bi se mogla vaditi u budućnosti.

Antonio Longin, student druge godine diplomskog studija Marikulture Sveučilišta u Dubrovniku

 

 

HOĆE LI NETKO BAREM OTVORITI PADOBRAN HRVATSKIM LUKAMA?