O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Dragan Grubišić: Prvi privatni čarter guleta za krstarenje Jadranom

Razgovarali smo s gospodinom Draganom Grubišićem, vlasnikom tvrtke Adriatic Cruising u Šibeniku, koji se prvi na našim prostorima počeo baviti privatnim čarterom guleta za krstarenje Jadranom.

Kako je počeo, koliko brodova sada ima u floti te kako je situacija s koronavirusom utjecala na posao pročitajte u nastavku.

Gospodine Grubišić, kako i zašto ste se počeli baviti baš ovom vrstom posla?

Prije 16 godina sam započeo s ovim poslom, bio sam jedan od prvih koji se u Hrvatskoj počeo baviti guletima. Procijenili smo da bi dobro išao posao u sektoru privatnih čartera i, sva sreća, krenulo je dobro te smo nakon nekog vremena proširili flotu s jednog na, sada, četiri broda.

Recite nam nešto o brodovima koji su sada u Vašoj floti

Trenutno imamo u ponudi četiri broda – Malena, Kadena, Perla i Dolce Vita. Svi su turski guleti koje dobavljamo direktno iz Turske. Gulet je inače posebno izgrađen drveni brod, opremljen s jedrima, ali također koristi i snagu svojih motora. Najmanji brod u našoj floti je Malena, duga 27 metara, sa smještajnim kapacitetom do 10 gostiju; a najveća je Dolce Vita duga 35 metara. Svi brodovi su klimatizirani, prostrani; kabine imaju TV, minibar, DVD sustav, svaka kabina imaju svoju kupaonicu, a kreveti u kabinama su bračni ili za jednu osobu. Gosti imaju mogućnost korištenja jet ski-a, glisera, kanua, skija itd.. Brodovi koje sada imamo su starosti od devet do 18 godina.

Foto: Adriatic Cruising

Što biste rekli, koja je razlika između krstarenja guletima u usporedbi s drugim vrstama krstarenja; primjerice jahtama?

Budući da se bavimo privatnim čarterom, gosti se svi međusobno poznaju; to su uglavnom obitelji ili skupina prijatelja; tako da je to već prednost u odnosu na klasična krstarenja. Svi naši brodovi imaju peteročlanu posadu – kapetan, kuhar, hostesa i dva mornara. Naša glavna prednost je usluga. Dobra hrana i odnos prema gostima; to je glavna razlika između privatnog i cabin čartera.

Nadalje, naša ruta nije točno određena. Prilikom bookinga se dogovara ukrcaj i iskrcaj, a sve ostalo dogovaramo sa gostima kada dođu na brod. Ako se njima svidi neka uvala ili otok, ostajemo tamo koliko gosti žele, no naravno, unutar mogućnosti broda. Dnevno je maksimalno četiri sata krstarenja.

Što smatrate Vašom najvećom prednosti u odnosu na druge čartere?

Posada. Bez posade ovog posla nema. Dobra hrana, dobro vino i vrhunska usluga, to je najbitnije. Primjerice, od sedam dana krstarenja smo, u prosjeku, pet dana u uvalama. Vrlo malo vremena smo u portu.

Foto: Adriatic Cruising

Vaša posada je zaposlena tijekom cijele godine?

Tako je, sva posada je naša i svi su zaposleni cijelu godinu. Nakon što se brod vrati iz škvera, kreću pripremni radovi za sezonu.

Koja je Vaša uobičajena klijentela?

Dolaze nam gosti iz cijelog svijeta. Preko osamdeset posto gostiju su prekooceanski – Amerikanci, Kanađani, Australci, ima ih dosta i iz Južne Afrike. Od Europljana nam najviše dolaze Španjolci i Englezi.

Jeste li sami ulagali u posao ili ste dobili neke subvencije od države ili iz EU fondova?

Ne, poticaje od države nismo dobivali. Jedino sada, za vrijeme korone, smo primili pomoć od države u vidu isplaćivanja plaća radnicima.

Situacija s koronavirusom je, vjerujemo, utjecala i na Vas

Da, korona je, kao i svima, utjecala na posao. Kao što sam već rekao, većina naših gostiju dolazi iz dalekih destinacija tako da ove sezone itekako osjetimo pad u prometu. Imamo sada u osmom mjesecu rezervaciju za skupinu Šveđana, no vidjet ćemo kako će se situacija razvijati.

Foto: Adriatic Cruising

Kakva je situacija van sezone, brodovi su u škveru?

Da, sezona nam traje od lipnja do rujna, podsezona su svibanj i listopad, a van sezone brodovi idu u škver, tamo ostaju nešto više od mjesec dana. Svake godine se bruse i lakiraju, sva tehnika se popravlja i održava. Nakon škvera još mi dodatno radimo na brodu, pripremamo se za početak sezone.

Kakvi su Vam planovi za budućnost, planirate li širiti flotu?

Momentalno ne, vidjet ćemo što će biti nakon ove sezone, zbog koronavirusa. Ali plan nam je bio povećati flotu za još jedan brod, koji bi bio superluksuzan. I dalje planiramo ostati u privatnom čarteru.

Razgovarali smo s gospodinom Draganom Grubišićem, vlasnikom tvrtke Adriatic Cruising u Šibeniku, koji se prvi na našim prostorima počeo baviti privatnim čarterom guleta za krstarenje Jadranom.

Kako je počeo, koliko brodova sada ima u floti te kako je situacija s koronavirusom utjecala na posao pročitajte u nastavku.

Gospodine Grubišić, kako i zašto ste se počeli baviti baš ovom vrstom posla?

Prije 16 godina sam započeo s ovim poslom, bio sam jedan od prvih koji se u Hrvatskoj počeo baviti guletima. Procijenili smo da bi dobro išao posao u sektoru privatnih čartera i, sva sreća, krenulo je dobro te smo nakon nekog vremena proširili flotu s jednog na, sada, četiri broda.

Recite nam nešto o brodovima koji su sada u Vašoj floti

Trenutno imamo u ponudi četiri broda – Malena, Kadena, Perla i Dolce Vita. Svi su turski guleti koje dobavljamo direktno iz Turske. Gulet je inače posebno izgrađen drveni brod, opremljen s jedrima, ali također koristi i snagu svojih motora. Najmanji brod u našoj floti je Malena, duga 27 metara, sa smještajnim kapacitetom do 10 gostiju; a najveća je Dolce Vita duga 35 metara. Svi brodovi su klimatizirani, prostrani; kabine imaju TV, minibar, DVD sustav, svaka kabina imaju svoju kupaonicu, a kreveti u kabinama su bračni ili za jednu osobu. Gosti imaju mogućnost korištenja jet ski-a, glisera, kanua, skija itd.. Brodovi koje sada imamo su starosti od devet do 18 godina.

Foto: Adriatic Cruising

Što biste rekli, koja je razlika između krstarenja guletima u usporedbi s drugim vrstama krstarenja; primjerice jahtama?

Budući da se bavimo privatnim čarterom, gosti se svi međusobno poznaju; to su uglavnom obitelji ili skupina prijatelja; tako da je to već prednost u odnosu na klasična krstarenja. Svi naši brodovi imaju peteročlanu posadu – kapetan, kuhar, hostesa i dva mornara. Naša glavna prednost je usluga. Dobra hrana i odnos prema gostima; to je glavna razlika između privatnog i cabin čartera.

Nadalje, naša ruta nije točno određena. Prilikom bookinga se dogovara ukrcaj i iskrcaj, a sve ostalo dogovaramo sa gostima kada dođu na brod. Ako se njima svidi neka uvala ili otok, ostajemo tamo koliko gosti žele, no naravno, unutar mogućnosti broda. Dnevno je maksimalno četiri sata krstarenja.

Što smatrate Vašom najvećom prednosti u odnosu na druge čartere?

Posada. Bez posade ovog posla nema. Dobra hrana, dobro vino i vrhunska usluga, to je najbitnije. Primjerice, od sedam dana krstarenja smo, u prosjeku, pet dana u uvalama. Vrlo malo vremena smo u portu.

Foto: Adriatic Cruising

Vaša posada je zaposlena tijekom cijele godine?

Tako je, sva posada je naša i svi su zaposleni cijelu godinu. Nakon što se brod vrati iz škvera, kreću pripremni radovi za sezonu.

Koja je Vaša uobičajena klijentela?

Dolaze nam gosti iz cijelog svijeta. Preko osamdeset posto gostiju su prekooceanski – Amerikanci, Kanađani, Australci, ima ih dosta i iz Južne Afrike. Od Europljana nam najviše dolaze Španjolci i Englezi.

Jeste li sami ulagali u posao ili ste dobili neke subvencije od države ili iz EU fondova?

Ne, poticaje od države nismo dobivali. Jedino sada, za vrijeme korone, smo primili pomoć od države u vidu isplaćivanja plaća radnicima.

Situacija s koronavirusom je, vjerujemo, utjecala i na Vas

Da, korona je, kao i svima, utjecala na posao. Kao što sam već rekao, većina naših gostiju dolazi iz dalekih destinacija tako da ove sezone itekako osjetimo pad u prometu. Imamo sada u osmom mjesecu rezervaciju za skupinu Šveđana, no vidjet ćemo kako će se situacija razvijati.

Foto: Adriatic Cruising

Kakva je situacija van sezone, brodovi su u škveru?

Da, sezona nam traje od lipnja do rujna, podsezona su svibanj i listopad, a van sezone brodovi idu u škver, tamo ostaju nešto više od mjesec dana. Svake godine se bruse i lakiraju, sva tehnika se popravlja i održava. Nakon škvera još mi dodatno radimo na brodu, pripremamo se za početak sezone.

Kakvi su Vam planovi za budućnost, planirate li širiti flotu?

Momentalno ne, vidjet ćemo što će biti nakon ove sezone, zbog koronavirusa. Ali plan nam je bio povećati flotu za još jedan brod, koji bi bio superluksuzan. I dalje planiramo ostati u privatnom čarteru.