O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Potonula novoizgrađena ribarica podignuta je s dna mora inovativnom metodom – BEZ DIZALICE

Prije mjesec dana s dizalice je pao novi brod brodogradilišta Tehnomont, upravo spreman za porinuće. Da bi stvar bila i gora, brod je nakon nesreće odmah i potonuo. Upravo je mjesec dana trebalo da krene njegovo izvlačenje, koje je naposljetku preuzela zadarska tvrtka EmergenSea, a čije vam fotografije ekskluzivno donosi Glas Istre. 

Novi ribarski brod je bio položen na Avangardovom navozu, a tijekom postupka podizanja novogradnje pomoću prijevozne lučke dizalice, puknula je čelik čelo podizna traka te je brod ispao iz nosača, pri čemu je pramčani dio potopljen u moru, dok je krmeni dio ostao pričvršćen na dizalicu.

Nažalost, tijekom sljedeće noći, novogradnja je u potpunosti ispala s dizalice te je potopljena uz obalni zid pulske luke. U spremnicima novogradnje, u trenutku nesreće, nalazilo se oko dvije tone pogonskoga goriva tipa diesel i oko dvije tone hidrauličnog ulja.

Mnogi su primjetili činjenicu da je dio broda prije potonuća visio i u zraku ostaju upitnici, je li se mogao na vrijeme spasiti od potonuća, a onda i od veće štete? Dobra vijest za irskog naručitelja je da brod još nije preuzeo, a za brodogradilište Tehnomont, da je plovilo 100 posto osigurano.

Izvlačenje je počelo prije 11 dana. Prije toga se 7 dana pregovaralo. Vađenje broda naručila je osiguravateljska kuća, čiji procjenitelji će utvrditi štetu, a tada će se znati i daljnja sudbina broda.

U nedjelju, 28. veljače navečer, na mjesto potonuća u Pulu stigla je ekipa iz zadarske tvrtke EmergenSea. Od njih dse doznalo da je brod napokon uspješno podignut na površinu, i to inovativnom metodom bez morske dizalice. Na kraju, kad je brod privezan na mol uz pomoć dizalice iz Tehnomonta, brod je ispravljen i izravnat do kraja.

– Radi se o nečemu, što u Hrvatskoj još nitko na ovolikom brodu nije napravio! Preuzeli smo ogromnu odgovornost koju nitko nije niti htio niti mogao. Prva dostupna dizalica trebala je doći iz Italije – otkriva Drago Dešpalj iz ove tvrtke. Napominje da se radi o udruženom radu njegove ekipe, koja je pristigla iz baza s Mljeta, Splita, Zadra i Pule.

– Brod je dignut inovativnom metodom čiji je vlasnik naša splitska baza – kazao je Dešpalj i obećao otkriti više detalja kad cijeli posao ovog tjedna i dovrše do kraja.

Više fotografija pogledajte na Morski.hr.

Prije mjesec dana s dizalice je pao novi brod brodogradilišta Tehnomont, upravo spreman za porinuće. Da bi stvar bila i gora, brod je nakon nesreće odmah i potonuo. Upravo je mjesec dana trebalo da krene njegovo izvlačenje, koje je naposljetku preuzela zadarska tvrtka EmergenSea, a čije vam fotografije ekskluzivno donosi Glas Istre. 

Novi ribarski brod je bio položen na Avangardovom navozu, a tijekom postupka podizanja novogradnje pomoću prijevozne lučke dizalice, puknula je čelik čelo podizna traka te je brod ispao iz nosača, pri čemu je pramčani dio potopljen u moru, dok je krmeni dio ostao pričvršćen na dizalicu.

Nažalost, tijekom sljedeće noći, novogradnja je u potpunosti ispala s dizalice te je potopljena uz obalni zid pulske luke. U spremnicima novogradnje, u trenutku nesreće, nalazilo se oko dvije tone pogonskoga goriva tipa diesel i oko dvije tone hidrauličnog ulja.

Mnogi su primjetili činjenicu da je dio broda prije potonuća visio i u zraku ostaju upitnici, je li se mogao na vrijeme spasiti od potonuća, a onda i od veće štete? Dobra vijest za irskog naručitelja je da brod još nije preuzeo, a za brodogradilište Tehnomont, da je plovilo 100 posto osigurano.

Izvlačenje je počelo prije 11 dana. Prije toga se 7 dana pregovaralo. Vađenje broda naručila je osiguravateljska kuća, čiji procjenitelji će utvrditi štetu, a tada će se znati i daljnja sudbina broda.

U nedjelju, 28. veljače navečer, na mjesto potonuća u Pulu stigla je ekipa iz zadarske tvrtke EmergenSea. Od njih dse doznalo da je brod napokon uspješno podignut na površinu, i to inovativnom metodom bez morske dizalice. Na kraju, kad je brod privezan na mol uz pomoć dizalice iz Tehnomonta, brod je ispravljen i izravnat do kraja.

– Radi se o nečemu, što u Hrvatskoj još nitko na ovolikom brodu nije napravio! Preuzeli smo ogromnu odgovornost koju nitko nije niti htio niti mogao. Prva dostupna dizalica trebala je doći iz Italije – otkriva Drago Dešpalj iz ove tvrtke. Napominje da se radi o udruženom radu njegove ekipe, koja je pristigla iz baza s Mljeta, Splita, Zadra i Pule.

– Brod je dignut inovativnom metodom čiji je vlasnik naša splitska baza – kazao je Dešpalj i obećao otkriti više detalja kad cijeli posao ovog tjedna i dovrše do kraja.

Više fotografija pogledajte na Morski.hr.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here