O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ako se kriza u Indiji nastavi, pomorski promet u čitavom svijetu mogao bi se vratiti u KAOS

Prema Svjetskoj konferenciji Ujedinjenih naroda o trgovini i razvoju, oko 80 posto svjetske robne trgovine obavlja se brodovima, a prema procjenama Guya Plattena, generalnog tajnika Međunarodne komore pomoraca, iz Indije dolazi više od 200 tisuća od ukupnih 1,7 milijuna pomoraca širom svijeta. Mnogi od njih imaju časničke činove.; piše Slobodna Dalmacija

“Nedostatak pomoraca poremetio bi globalni lanac opskrbe”, rekao je Platten.

Kako su mnoge zemlje zabranile letove iz Indije, već je nemoguće premjestiti indijske radnike u luke širom svijeta i zamijeniti posade.

René Piil Pedersen, voditelj odjela za pomorstvo u tvrtki “Maersk”, najvećoj svjetskoj tvrtki za prijevoz kontejnera, nada se da će zemlje početi razlikovati redovite putnike od pomoraca. U suprotnom bi se, rekao je, svijet mogao suočiti i s ozbiljnom prijetnjom za globalne tokove tereta i s “humanitarnom krizom”, jer posade neće moći napustiti svoja plovila i vratiti se kući. U “Maersku” 30 posto pomoraca dolazi iz Indije.

Pandemija je lani bacila globalni pomorski promet u kaos, s gotovo 200 tisuća pomoraca koji su mjesecima bili u blokadi zbog zatvaranja luka i prizemljenih zrakoplova. Neki su radnici svoja plovila počeli nazivati ​​”plutajućim zatvorima”, a Pedersen se boji povratka na taj scenarij ako se nastavi indijska kriza.

Neka mjesta, poput Ujedinjenih Arapskih Emirata, Singapura, Hong Konga i kontinentalne Kine, već su uvela stroga ograničenja u karanteni za brodove koji dolaze iz indijskih luka.

Stručnjaci kažu da bi cijepljenje pomoraca moglo biti rješenje, ali to bi se moglo pokazati teško izvedivim.

M. Roglić

Prema Svjetskoj konferenciji Ujedinjenih naroda o trgovini i razvoju, oko 80 posto svjetske robne trgovine obavlja se brodovima, a prema procjenama Guya Plattena, generalnog tajnika Međunarodne komore pomoraca, iz Indije dolazi više od 200 tisuća od ukupnih 1,7 milijuna pomoraca širom svijeta. Mnogi od njih imaju časničke činove.; piše Slobodna Dalmacija

“Nedostatak pomoraca poremetio bi globalni lanac opskrbe”, rekao je Platten.

Kako su mnoge zemlje zabranile letove iz Indije, već je nemoguće premjestiti indijske radnike u luke širom svijeta i zamijeniti posade.

René Piil Pedersen, voditelj odjela za pomorstvo u tvrtki “Maersk”, najvećoj svjetskoj tvrtki za prijevoz kontejnera, nada se da će zemlje početi razlikovati redovite putnike od pomoraca. U suprotnom bi se, rekao je, svijet mogao suočiti i s ozbiljnom prijetnjom za globalne tokove tereta i s “humanitarnom krizom”, jer posade neće moći napustiti svoja plovila i vratiti se kući. U “Maersku” 30 posto pomoraca dolazi iz Indije.

Pandemija je lani bacila globalni pomorski promet u kaos, s gotovo 200 tisuća pomoraca koji su mjesecima bili u blokadi zbog zatvaranja luka i prizemljenih zrakoplova. Neki su radnici svoja plovila počeli nazivati ​​”plutajućim zatvorima”, a Pedersen se boji povratka na taj scenarij ako se nastavi indijska kriza.

Neka mjesta, poput Ujedinjenih Arapskih Emirata, Singapura, Hong Konga i kontinentalne Kine, već su uvela stroga ograničenja u karanteni za brodove koji dolaze iz indijskih luka.

Stručnjaci kažu da bi cijepljenje pomoraca moglo biti rješenje, ali to bi se moglo pokazati teško izvedivim.

M. Roglić