O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kapaciteti kontejnerskog prijevoza po brodarima

Vrela krv globalizacije ne bi ni mogla kolati pomorskim tokovima da nije kontejnera. Kontejneri su postali svojevrsni simbol trgovine, pomorskoga prijevoza roba široke potrošnje sa Istoka na Zapad i sinonim za najorganiziraniji transport na svijetu.

U top pet brodarskih kompanija koje se bave prijevozom kontejnera nalaze se MSC, CMA CGM, Maersk, COSCO i ONE. Slijede ih Hapag-Lloyd, Evergreen i Yang Ming na šestom, sedmom i osmom mjestu.

Zanimljivi su podaci koji govore kako je na prosjeku dvadeset i pet najvećih kontejnerskih prijevoznika zapravo 61% kapaciteta iz chartera, što će reći da se veliki igrači praktički opskrbljuju iz plovidbenih kapaciteta malih kompanija dok čekaju svoje novogradnje kojima planiraju u potpunosti zavladati tržištem.

Tako je nedavno MSC zaključio ugovor o najmu jedanaest plovila, a svako kapaciteta 15 300 TEU. Riječ je o novogradnjama Hyundai Heavy Industries-a za jednog azijskog brodovlasnika. MSC trenutno upravlja sa 588 brodova ukupnog kapaciteta 3 897 002 TEU, dok, primjerice, Maersk upravlja sa 711 brodova ukupnog kapaciteta 4 126 740 TEU.

Tržišna utakmica između ova dva diva će se nastaviti, a prekretnica bi trebao biti zakup 35 velikih brodova koji su trenutno u gradnji, a službeni podaci su da će biti sveukupnog kapaciteta 660 000 kontejnera, no neslužbene informacije iz brodograditeljskih krugova govore kako je ta brojka u stvarnosti puno veća.

U samome svjetskom vrhu je CMA CGM, brodar koji je naručio dodatna 22 kontejnerska broda za svoje potrebe. Uz to, uzet će u najam i šest brodova, svaki kapaciteta nešto manjega od 15 000 TEU, te tako zadati dodatne glavobolje Maersk-u i MSC-u.

Foto: Marine Traffic

CMA CGM je već uzeo u najam osam od planiranih šesnaest Panamax-a i lagano korača ka, po konkurenciju, zastrašujućim uspjesima. COSCO Shipping ima najuravnoteženiji omjer najma i vlasništva, brojke se kreću oko pedeset postotnih poena.

Slijedi ga japanski ONE čijeg je 69% kapaciteta iz charter-skoga izvora. Hapag-Lloyd najviše vjeruje sebi od velikih igrača, pa tako u svom vlasništvu drži 59% prijevoznog kapaciteta u ovome trenutku.

Tablica 1 TEU kapacitet iz charter-a po brodaru i postotak od ukupnoga broja

Izvor: www.dynamar.com

Zanimljive su i brodarske tvrtke poput izraelskog ZIM-a, Unifeeder-a i Emirates Shipping-a koji gotovo cijeli svoj prijevozni kapacitet temelje na brodovima u najmu.

Osim kod navedenih brodara, kapacitet za prijevoz kontejnera postoji i kod drugih, malih brodara, no ukupna brojka nije beznačajna – riječ je o 2 032 800 TEU-a, od čega se dvije trećine kapaciteta nalaze u vlasništvu onih koji prevoze, dok je jedna trećina kapaciteta vlasništvo trećih osoba.

Tablica 2 TEU kapacitet iz vlasništva brodara po brodaru i postotak od ukupnoga broja

Izvor: www.dynamar.com

Interesantna je i razlika između ukupnog kapaciteta CMA CGM-a i COSCO Shippinga-a – svega 5200 TEU-a.

Bitka za prijevoz kontejnera se nastavlja, pa će budućnost dati odgovor na pitanje je li Europa dovoljno jaka da sačuva svoje pomorske interese koji su temelj zapadne doktrine kontrole svijeta – talasokracije.

Tablica 3 Ukupni TEU kapacitet po brodaru

Izvor: www.dynamar.com

Petar Zuanović

Vrela krv globalizacije ne bi ni mogla kolati pomorskim tokovima da nije kontejnera. Kontejneri su postali svojevrsni simbol trgovine, pomorskoga prijevoza roba široke potrošnje sa Istoka na Zapad i sinonim za najorganiziraniji transport na svijetu.

U top pet brodarskih kompanija koje se bave prijevozom kontejnera nalaze se MSC, CMA CGM, Maersk, COSCO i ONE. Slijede ih Hapag-Lloyd, Evergreen i Yang Ming na šestom, sedmom i osmom mjestu.

Zanimljivi su podaci koji govore kako je na prosjeku dvadeset i pet najvećih kontejnerskih prijevoznika zapravo 61% kapaciteta iz chartera, što će reći da se veliki igrači praktički opskrbljuju iz plovidbenih kapaciteta malih kompanija dok čekaju svoje novogradnje kojima planiraju u potpunosti zavladati tržištem.

Tako je nedavno MSC zaključio ugovor o najmu jedanaest plovila, a svako kapaciteta 15 300 TEU. Riječ je o novogradnjama Hyundai Heavy Industries-a za jednog azijskog brodovlasnika. MSC trenutno upravlja sa 588 brodova ukupnog kapaciteta 3 897 002 TEU, dok, primjerice, Maersk upravlja sa 711 brodova ukupnog kapaciteta 4 126 740 TEU.

Tržišna utakmica između ova dva diva će se nastaviti, a prekretnica bi trebao biti zakup 35 velikih brodova koji su trenutno u gradnji, a službeni podaci su da će biti sveukupnog kapaciteta 660 000 kontejnera, no neslužbene informacije iz brodograditeljskih krugova govore kako je ta brojka u stvarnosti puno veća.

U samome svjetskom vrhu je CMA CGM, brodar koji je naručio dodatna 22 kontejnerska broda za svoje potrebe. Uz to, uzet će u najam i šest brodova, svaki kapaciteta nešto manjega od 15 000 TEU, te tako zadati dodatne glavobolje Maersk-u i MSC-u.

Foto: Marine Traffic

CMA CGM je već uzeo u najam osam od planiranih šesnaest Panamax-a i lagano korača ka, po konkurenciju, zastrašujućim uspjesima. COSCO Shipping ima najuravnoteženiji omjer najma i vlasništva, brojke se kreću oko pedeset postotnih poena.

Slijedi ga japanski ONE čijeg je 69% kapaciteta iz charter-skoga izvora. Hapag-Lloyd najviše vjeruje sebi od velikih igrača, pa tako u svom vlasništvu drži 59% prijevoznog kapaciteta u ovome trenutku.

Tablica 1 TEU kapacitet iz charter-a po brodaru i postotak od ukupnoga broja

Izvor: www.dynamar.com

Zanimljive su i brodarske tvrtke poput izraelskog ZIM-a, Unifeeder-a i Emirates Shipping-a koji gotovo cijeli svoj prijevozni kapacitet temelje na brodovima u najmu.

Osim kod navedenih brodara, kapacitet za prijevoz kontejnera postoji i kod drugih, malih brodara, no ukupna brojka nije beznačajna – riječ je o 2 032 800 TEU-a, od čega se dvije trećine kapaciteta nalaze u vlasništvu onih koji prevoze, dok je jedna trećina kapaciteta vlasništvo trećih osoba.

Tablica 2 TEU kapacitet iz vlasništva brodara po brodaru i postotak od ukupnoga broja

Izvor: www.dynamar.com

Interesantna je i razlika između ukupnog kapaciteta CMA CGM-a i COSCO Shippinga-a – svega 5200 TEU-a.

Bitka za prijevoz kontejnera se nastavlja, pa će budućnost dati odgovor na pitanje je li Europa dovoljno jaka da sačuva svoje pomorske interese koji su temelj zapadne doktrine kontrole svijeta – talasokracije.

Tablica 3 Ukupni TEU kapacitet po brodaru

Izvor: www.dynamar.com

Petar Zuanović