OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Filmska priča o ubojstvu talijanskog kapetana korvete: Otrovan jer je razotkrio biznis ilegalnog potapanja brodova

Nedavno je u posjetu Rijeci bio ophodni brod talijanske Obalne straže Natale de Grazia koji je ime dobio po čovjeku koji je stradao zbog istrage mutnih poslova oko prijevoza opasnog otpada brodovima, piše Novi list.

Početkom 1991. godine, pred talijanskom lukom Molfettta, potonuo je tanker Alessandro I, jedan od brodova koji je potonuo devedesetih godina u Sredozemlju u vrlo sumnjivim okolnostima i uz vrlo malo svjedoka čiji se iskazi o istom događaju znatno razlikuju.

Svi ti brodovi potonuli su na mjestima gdje je znatna dubina, zbog čega ih je teško otkriti i gotovo nemoguće izvaditi. Stari i neodržavani brodovi bili su osposobljeni za jednokratnu upotrebu – za jedno putovanje do mjesta gdje će biti potopljeni zajedno s otrovnim, često i radioaktivnim teretom. Ti su brodovi imali luku polaska, ali nikada nisu nigdje doplovili.

Cijela priča začinjena je smrću talijanskog kapetana korvete Natalea De Grazije koji je vodio istragu oko nasukanja teretnog broda Rosso, poznatog kao »brod otrova«, sredinom prosinca 1990. godine na plažu Formiciche kod Catanzara s »pravilnom rupom na oplati koju je mogla učiniti samo ljudska ruka«.

De Grazija je zajedno s dva karabinjera putovao automobilom prema La Speziji sredinom prosinca 1995. godine. Zaustavljaju se na autocesti da popiju kavu. Čim su ponovo krenuli, De Grazija ostaje bez riječi, gubi svijest i umire u bolnici u Noceri zbog – srčanog udara! U La Speziji je trebao svjedočiti na sudu o otkrićima do kojih je došao u svezi tih brodova.

Službena istraga smrt pripisuje kardiocirkulacijskom zastoju što je odmah izazvalo sumnju, pa je obdukcija izvršena deset dana kasnije u bolnici u Reggio Calabriji. Rezultati obdukcije priopćeni su obitelji – deset godina od smrti. Naime, 2012. godine utvrđeno je da je – otrovan te ubijen zbog rezultata istrage.

Nakon njegove smrti istraga je gotovo stala, istražni pool je raspušten. Rezultati istrage o potonuću broda Rigel i drugih brodova arhivirani su 2000. godine u tužilaštvu u Reggio Calabriji.

U tim spisima je dokumentirano da je De Grazia prilikom pretresa jednog od osumjičenih u istrazi o zbrinjavaju radioaktivnog otpada u moru, pronašao knjižicu u kojoj je bilo zapisano: »Lost the ship« i datum 21. rujan 1987. Tog dana potonuo je brod »Rigel«, a prema podacima Međunarodne pomorske organizacije tog je dana potonuo samo taj brod.

To što je De Grazia otkrio moglo je riješiti misteriozna potapanja brodova u Sredozemlju i Jadranu s opasnim teretima. Otkrilo se i da se prije svjedočenja na sudu u La Speziji namjeravao u toj luci sastati sa svojim informatorima. Uz to znao je da je u toj luci vezan brod Latvia, bivši ruski brod koga su koristile tajne službe. Brod se 1995. godine prodao po mnogo većoj cijeni od realne te se posumnjalo da će biti korišten za jedokratno putovanje opasnim teretom. Međutim, prema policijskim saznanjima brod nakon prodaje trebao isploviti u roku od 4 dana za Napulj, Messinu i Maltu. Dva dana nakon smrti De Grazije, brod je isplovio prema Turskoj.

Cijeli članak pročitajte <<ovdje>>

Nedavno je u posjetu Rijeci bio ophodni brod talijanske Obalne straže Natale de Grazia koji je ime dobio po čovjeku koji je stradao zbog istrage mutnih poslova oko prijevoza opasnog otpada brodovima, piše Novi list.

Početkom 1991. godine, pred talijanskom lukom Molfettta, potonuo je tanker Alessandro I, jedan od brodova koji je potonuo devedesetih godina u Sredozemlju u vrlo sumnjivim okolnostima i uz vrlo malo svjedoka čiji se iskazi o istom događaju znatno razlikuju.

Svi ti brodovi potonuli su na mjestima gdje je znatna dubina, zbog čega ih je teško otkriti i gotovo nemoguće izvaditi. Stari i neodržavani brodovi bili su osposobljeni za jednokratnu upotrebu – za jedno putovanje do mjesta gdje će biti potopljeni zajedno s otrovnim, često i radioaktivnim teretom. Ti su brodovi imali luku polaska, ali nikada nisu nigdje doplovili.

Cijela priča začinjena je smrću talijanskog kapetana korvete Natalea De Grazije koji je vodio istragu oko nasukanja teretnog broda Rosso, poznatog kao »brod otrova«, sredinom prosinca 1990. godine na plažu Formiciche kod Catanzara s »pravilnom rupom na oplati koju je mogla učiniti samo ljudska ruka«.

De Grazija je zajedno s dva karabinjera putovao automobilom prema La Speziji sredinom prosinca 1995. godine. Zaustavljaju se na autocesti da popiju kavu. Čim su ponovo krenuli, De Grazija ostaje bez riječi, gubi svijest i umire u bolnici u Noceri zbog – srčanog udara! U La Speziji je trebao svjedočiti na sudu o otkrićima do kojih je došao u svezi tih brodova.

Službena istraga smrt pripisuje kardiocirkulacijskom zastoju što je odmah izazvalo sumnju, pa je obdukcija izvršena deset dana kasnije u bolnici u Reggio Calabriji. Rezultati obdukcije priopćeni su obitelji – deset godina od smrti. Naime, 2012. godine utvrđeno je da je – otrovan te ubijen zbog rezultata istrage.

Nakon njegove smrti istraga je gotovo stala, istražni pool je raspušten. Rezultati istrage o potonuću broda Rigel i drugih brodova arhivirani su 2000. godine u tužilaštvu u Reggio Calabriji.

U tim spisima je dokumentirano da je De Grazia prilikom pretresa jednog od osumjičenih u istrazi o zbrinjavaju radioaktivnog otpada u moru, pronašao knjižicu u kojoj je bilo zapisano: »Lost the ship« i datum 21. rujan 1987. Tog dana potonuo je brod »Rigel«, a prema podacima Međunarodne pomorske organizacije tog je dana potonuo samo taj brod.

To što je De Grazia otkrio moglo je riješiti misteriozna potapanja brodova u Sredozemlju i Jadranu s opasnim teretima. Otkrilo se i da se prije svjedočenja na sudu u La Speziji namjeravao u toj luci sastati sa svojim informatorima. Uz to znao je da je u toj luci vezan brod Latvia, bivši ruski brod koga su koristile tajne službe. Brod se 1995. godine prodao po mnogo većoj cijeni od realne te se posumnjalo da će biti korišten za jedokratno putovanje opasnim teretom. Međutim, prema policijskim saznanjima brod nakon prodaje trebao isploviti u roku od 4 dana za Napulj, Messinu i Maltu. Dva dana nakon smrti De Grazije, brod je isplovio prema Turskoj.

Cijeli članak pročitajte <<ovdje>>

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Baltic