Unatoč brojnim najavama u posljednjih godinu dana, najveća luksuzna jahta na svijetu ipak neće biti građena ni u Brodosplitu, ni u norveškom Kleven Verftu, škveru koji je također bio u vlasništvu osnivača DIV Grupe, a prije godinu dana završio je u stečaju, piše Otvoreno more.
Posao odlazi u Njemačku: Meyer Werft, jedno od najvećih i najmodernijih svjetskih brodogradilišta, nekidan je objavilo da je malteška kompanija Ocean Residences Development izabrala baš njih da joj izgrade rezidencijsku jahtu Njord – nazvanu po mitološkom skandinavskom bogu mora, vjetra i uspjeha – dugu 290 i široku 33 metra, na kojoj bi svatko, uz dovoljno novca, mogao kupiti jedan od 118 apartmana.
Brod bi trebao imati gotovo 85.000 brutotona i plinski pogon. Doduše, Nijemci kažu da još treba uglaviti financijsku stranu dogovora.
“Sretni smo što imamo priliku partnerski surađivati s tvrtkom Meyer Werft, koja se bavi brodogradnjom već 226 godina – sedam naraštaja – i koja je svjetski lider u gradnji inovativnih i složenih putničkih brodova sa zvjezdanom reputacijom za iznimnu kvalitetu, preciznost i pravovremenu isporuku. Izgradili su dosad pedesetak luksuznih brodova”, poručili su iz tvrtke.
“Ocean Residences Development sa zadovoljstvom objavljuje potpisivanje brodograđevnog ugovora s Meyer Werft brodogradilištem o gradnji rezidencijske jahte Njord. Ciljani rok isporuke je 2025. godina”, oglasila se Stensbyjeva tvrtka.
Debeljak i njegovi glasnogovornici isticali su donedavno kako će “DIV Shipbuilding i Ocean Residences Development djelovati kao tim koji će započeti izgradnju najveće luksuzne super-jahte na svijetu. Najviši stupanj robotske proizvodnje čelika i modularne brodogradnje koordinirat će inženjeri svjetske klase, arhitekti i rukovoditelji projekata, s kojima će na izgradnji i opremanju ikonske jahte m/y Njord surađivati oko 2600 zaposlenika u Splitu i u norveškom Ulsteinviku”.
Brodosplit je trebao biti “odgovoran za veći dio čelične konstrukcije trupa, kao i za značajan dio tehničkih instalacija. Trup će se nakon toga odvući u brodogradilište Kleven Verft u Norveškoj kako bi se dovršile tehničke instalacije i izvela oprema interijera, da bi bio spreman za isporuku 2024. godine”
Međutim, posao je ipak na kraju dobila njemačka tvrtka.
Cijeli članak pročitajte <<ovdje>>.