O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

VIDEO: Dugoročne posljedice krize smjene posade

Pomorska industrija nastavila je svoj dugoročni pozitivan trend u povećanju razine sigurnosti na moru u prošloj godini. Broj izgubljenih velikih plovila ostao je na rekordno niskim razinama u 2020. godini, dok prijavljeni incidenti iz godine u godinu opadaju, prema izvješću Allianz Global Corporate & Specialty SE-u (AGCS) Safety & Shipping Review 2021, piše Seafarertimes.

U izvješću AGCS-a napominje se da je pomorski sektor pokazao veliku otpornost kroz vrijeme pandemije, o čemu svjedoče povećan obujam trgovine i oporavak koji se danas vidi u nekoliko dijelova industrije. Međutim, kriza vezana uz smjene posade koju je izazvala pandemija i dalje ima veliki utjecaj na zdravlje i dobrobit pomoraca, s potencijalno dugoročnim posljedicama za sigurnost na moru.

Ograničenja putovanja i mjere vezane uz Covid-19 te raširena obustava međunarodnih letova značajno su utjecali na sposobnost brodara da izvrše smjene posade. Između ožujka i kolovoza 2020. godine izvršeno je samo 25% regularnih promjena posade (ICS), dok je pogođeno najmanje pola milijuna pomoraca.

Procjenjuje se da je od ožujka 2021. na plovilima ostalo oko 200 000 pomoraca koji se nisu mogli repatrirati ni nakon završetka ugovora, a sličan broj pomoraca hitno se morao ukrcati kako bi se odradile smjene. Prema IMO-u, u svakom trenutku gotovo milijun pomoraca radi na oko 60 000 velikih teretnih brodova širom svijeta.

Osim humanitarnih i pitanja dobrobiti posade, postoji sve veći rizik da bi umor mogao dovesti do ljudske pogreške, pa čak i do ozbiljnih nesreća. Prema Konvenciji o radu pomoraca (MLC), posada ne bi trebala više 11 mjeseci neprekidno ploviti te treba imati pravo na pristup kopnenim medicinskim ustanovama i njezi. Prema IMO-u, zbog pandemije mnogi pomorci plove znatno duže od dogovorenih 11 mjeseci. Ako ne budu mogli sigurno upravljati u skladu s međunarodnim pravilima, plovila će možda morati obustaviti svoje operacije.

Tekuća kriza s posadom vjerojatno će imati dugoročne posljedice na pomorsku industriju, a postoji i mogućnost da će u budućnosti doći do manjka pomoraca u industriji.

Više pogledajte u videu kojeg donosimo.

Pomorska industrija nastavila je svoj dugoročni pozitivan trend u povećanju razine sigurnosti na moru u prošloj godini. Broj izgubljenih velikih plovila ostao je na rekordno niskim razinama u 2020. godini, dok prijavljeni incidenti iz godine u godinu opadaju, prema izvješću Allianz Global Corporate & Specialty SE-u (AGCS) Safety & Shipping Review 2021, piše Seafarertimes.

U izvješću AGCS-a napominje se da je pomorski sektor pokazao veliku otpornost kroz vrijeme pandemije, o čemu svjedoče povećan obujam trgovine i oporavak koji se danas vidi u nekoliko dijelova industrije. Međutim, kriza vezana uz smjene posade koju je izazvala pandemija i dalje ima veliki utjecaj na zdravlje i dobrobit pomoraca, s potencijalno dugoročnim posljedicama za sigurnost na moru.

Ograničenja putovanja i mjere vezane uz Covid-19 te raširena obustava međunarodnih letova značajno su utjecali na sposobnost brodara da izvrše smjene posade. Između ožujka i kolovoza 2020. godine izvršeno je samo 25% regularnih promjena posade (ICS), dok je pogođeno najmanje pola milijuna pomoraca.

Procjenjuje se da je od ožujka 2021. na plovilima ostalo oko 200 000 pomoraca koji se nisu mogli repatrirati ni nakon završetka ugovora, a sličan broj pomoraca hitno se morao ukrcati kako bi se odradile smjene. Prema IMO-u, u svakom trenutku gotovo milijun pomoraca radi na oko 60 000 velikih teretnih brodova širom svijeta.

Osim humanitarnih i pitanja dobrobiti posade, postoji sve veći rizik da bi umor mogao dovesti do ljudske pogreške, pa čak i do ozbiljnih nesreća. Prema Konvenciji o radu pomoraca (MLC), posada ne bi trebala više 11 mjeseci neprekidno ploviti te treba imati pravo na pristup kopnenim medicinskim ustanovama i njezi. Prema IMO-u, zbog pandemije mnogi pomorci plove znatno duže od dogovorenih 11 mjeseci. Ako ne budu mogli sigurno upravljati u skladu s međunarodnim pravilima, plovila će možda morati obustaviti svoje operacije.

Tekuća kriza s posadom vjerojatno će imati dugoročne posljedice na pomorsku industriju, a postoji i mogućnost da će u budućnosti doći do manjka pomoraca u industriji.

Više pogledajte u videu kojeg donosimo.