O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

CEO Maerska predlaže zabranu brodova na fosilna goriva

Søren Skou, izvršni direktor Maerska, najveće svjetske kompanije za prijevoz kontejnera, uputio je ambiciozan poziv regulatorima da do sredine sljedećeg desetljeća postupno ukinu sve brodove na fosilna goriva, piše Splash247.

Maersk je posljednjih mjeseci naručio kontejneraše pogonjene ekološki prihvatljivim metanolom, koji će biti prvi takvi kontejneraši na svijetu. Skou je predložio da bi pomorska industrija trebala slijediti put zacrtan za automobilski sektor u Europi.

“Europska komisija predlaže okončanje proizvodnje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine. Međunarodna pomorska organizacija trebala bi učiniti isto za brodove na fosilna goriva, sa svojim ambicioznim ciljevima i mjerama za dekarbonizaciju plovidbe”, predložio je Skou.

Ulazeći u dodatne pojedinosti, Skou je predložio da će globalna naknada za emisije ugljičnih plinova i postavljanje roka do kojeg će se ukinuti brodovi na fosilna goriva poslati snažan signal pomorskom sektoru, uključujući brodogradilišta i proizvođače goriva.

Rok za okončavanje proizvodnje brodova na fosilna goriva odnosio bi se na buduća novoizgrađena plovila, nadopunjujući postojeći utjecaj nameta na emisije štetnih plinova kojim su obuhvaćena plovila diljem svijeta, predložio je Skou.

Skou se zalaže za globalne namete na ugljik do 450 dolara po toni goriva kako bi se premostio jaz u cijenama između fosilnih goriva koja se već koriste i ekološki prihvatljivih goriva budućnosti.

“Kako se jaz u cijenama bude sužavao, IMO-ov Energy Efficiency Design Index u svojim narednim fazama mogao bi biti instrument kojim će okvirni datum završetka korištenja brodova na fosilna goriva postati globalna stvarnost”, predložio je Skou.

Maersk je izbjegao ići putem mnogih svojih rivala koji su se opredijelili za brodove na LNG pogon.

U prosincu 2018. Maersk je bio prva velika kompanija koja se obvezala da će postati ugljično neutralna do 2050. godine. U listopadu 2019. godine danski prijevoznik identificirao je tri goriva na koja će se usredotočiti u svom procesu dekarbonizacije, a to su obnovljivi metanol, bioplin i amonijak.

Søren Skou, izvršni direktor Maerska, najveće svjetske kompanije za prijevoz kontejnera, uputio je ambiciozan poziv regulatorima da do sredine sljedećeg desetljeća postupno ukinu sve brodove na fosilna goriva, piše Splash247.

Maersk je posljednjih mjeseci naručio kontejneraše pogonjene ekološki prihvatljivim metanolom, koji će biti prvi takvi kontejneraši na svijetu. Skou je predložio da bi pomorska industrija trebala slijediti put zacrtan za automobilski sektor u Europi.

“Europska komisija predlaže okončanje proizvodnje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine. Međunarodna pomorska organizacija trebala bi učiniti isto za brodove na fosilna goriva, sa svojim ambicioznim ciljevima i mjerama za dekarbonizaciju plovidbe”, predložio je Skou.

Ulazeći u dodatne pojedinosti, Skou je predložio da će globalna naknada za emisije ugljičnih plinova i postavljanje roka do kojeg će se ukinuti brodovi na fosilna goriva poslati snažan signal pomorskom sektoru, uključujući brodogradilišta i proizvođače goriva.

Rok za okončavanje proizvodnje brodova na fosilna goriva odnosio bi se na buduća novoizgrađena plovila, nadopunjujući postojeći utjecaj nameta na emisije štetnih plinova kojim su obuhvaćena plovila diljem svijeta, predložio je Skou.

Skou se zalaže za globalne namete na ugljik do 450 dolara po toni goriva kako bi se premostio jaz u cijenama između fosilnih goriva koja se već koriste i ekološki prihvatljivih goriva budućnosti.

“Kako se jaz u cijenama bude sužavao, IMO-ov Energy Efficiency Design Index u svojim narednim fazama mogao bi biti instrument kojim će okvirni datum završetka korištenja brodova na fosilna goriva postati globalna stvarnost”, predložio je Skou.

Maersk je izbjegao ići putem mnogih svojih rivala koji su se opredijelili za brodove na LNG pogon.

U prosincu 2018. Maersk je bio prva velika kompanija koja se obvezala da će postati ugljično neutralna do 2050. godine. U listopadu 2019. godine danski prijevoznik identificirao je tri goriva na koja će se usredotočiti u svom procesu dekarbonizacije, a to su obnovljivi metanol, bioplin i amonijak.