Mnoge se zanimljivosti mogu pronaći na ovogodišnjem Biograd Boat Show-u, u što smo se posjetom ovom najvećem nautičkom sajmu u Europi i sami uvjerili. Među svim skupim plovilima, luksuznim jahtama i raznim drugim inovacijama izloženima u sklopu bogatog programa Biograd Boat Show-a, pažnju nam je najviše zaokupilo naoko skromno plovilo neuobičajenog izgleda. Da se radi o zaista zanimljivom projektu, uvjerili smo se tijekom razgovora s njegovim autorom, gospodinom Mladenom Pehardom.
Riječ je o inovaciji hrvatske tvrtke Agena Marin iz Biograda pod nazivom Solar Ferry. Kao što mu i samo ime govori, ovo zanimljivo plovilo je u potpunosti pogonjeno sunčevom svjetlosti i strujom, bez emisija štetnih plinova, te izgrađeno od recikliranih materijala, pa je kao takvo u skladu s najsuvremenijim ekološkim standardima.
Solar Ferry je plovilo dužine osam i pol metara, zamišljeno kao idealno rješenje za prijevoz putnika na kraćim relacijama. Kapaciteta do 12 putnika, brod je napravljen prvenstveno s idejom kako bi poslužio za turističke panoramske vožnje uz obale mora ili jezera.
Predviđena brzina Solar Ferryja je od 3 do 5,5 čvorova, a idealno vrijeme plovidbe je do pola sata. Međutim, plovilo može bez problema izdržati između 5 do 8 sati plovidbe. Pogonjen je solarnim panelima na krovu plovila, koji za trajanja sunčevog svjetla pune bateriju. Baterija se također može spojiti na 220 volti i tako puniti u gotovo svakoj luci, pojasnili su nam iz Agene Marin.
Bio je to slavljenički projekt da obilježimo deset godina od osnivanja tvrtke, rekao je Mladen Peharda, vlasnik Agene Marin.
Za dizajn ovog broda retro izgleda, Pehardu su insprirali parobrodi iz dvadesetih godina prošlog stoljeća. Kako nam pojašnjava sam autor projekta, trupovi brodova u prošlosti bili su dizajnirani kako bi posigli maksimalnu efektivnost. Snaga motora je u to vrijeme bila ograničena, stoga su brodovi morali biti napravljeni tako da pružaju minimalan otpor pri plovidbi. Peharda kaže kako je upravo takav tip trupa idealan i za plovilo na solarni pogon, kako bi se uštedila energija i povećala brzina broda.
Sam Solar Ferry izgrađen je od izrazito laganog materijala. Radi se o tehnologiji vakuum infuzije od PET sendvič materijala, dobivenog reciklažom plastičnih boca te presvučenog epoksidnom smolom.
Igramo se s materijalima kao što su konoplja, bambus, reciklirana plastika te pokušavamo osmisliti ekološku proizvodnju koja neće biti samo još jedan dobar marketing, pojasnio je Peharda.
Solar Ferry plovi gotovo bez ikakvih troškova. Održiv je, građen prema najsuvremenijim ekološkim standardima te usmjeren na budućnost i očuvanje naših mora, zaključio je Mladen Peharda.
Agena Marin je tvrtka u kojoj se cijeli proces proizvodnje plovila odvija od početka do kraja. Osim Solar Ferryja, poznati su po proizvodnji polu-podmornice semiSUBMARINE s ostakljenim dnom, koja plovi destinacijama diljem svijeta. Gospodin Peharda s ponosom ističe da je podmornica dosad prodana u 30 zemalja diljem svijeta, a dosegla je i one svjetski poznate destinacije poput Grčke, Maldiva, Sejšela, Kariba i Italije. Uz to, Agena Marin proizvodi i Taxi Cat, taxi katamaran za brzi prijevoz putnika.