Američka tvrtka planira komercijalizirati tehnologiju stabilizacije osmišljenu kako bi putnicima olakšala simptome morske bolesti, piše The Maritime Executive.
Iz tvrtke Servo Yachts sa sjedištem u Kaliforniji kažu da će novi dizajn stabilizacije koji se testira na Martini 7.0, ‘katamaran jahti’ od 50 metara, ublažiti simptome morske bolesti za otprilike jednu trećinu ljudi koji su vrlo osjetljivi na tzv. ‘bolest putovanja’.
Prema podacima US National Library of Medicine, jedna od tri osobe vrlo je osjetljiva na bolest kretanja. Oko 80 posto opće populacije osjeća simptome morske bolesti kada su izloženi intenzivnom kretanju ili ljuljanju.
Iz tvrtke Servo Yachts kažu da Martini 7.0, jahta dizajnirana u suradnji s dizajnerskom konzultantskom tvrtkom Shuttleworth Design sa sjedištem u Velikoj Britaniji, implementira nove načine stabilizacije koji omogućuju da jahta lakše plovi morem, izbjegavajući time vrste kretanja koje obično uzrokuju morsku bolest u putnika. Iz tvrtke kažu da će se tehnologija moći primijeniti na bilo koju vrstu plovila, uključujući superjahte, čamce, trajekte, transportna plovila mornarice, brodove za prijevoz posade, plovila obalne straže za traganje i spašavanje, te mnoge druge.
Sustav stabilizacije na jahti Martini 7.0 povezuje glavnu kabinu s dva dinamična trupa, koji se prilagođavaju visini i kutu valova. Tehnologija električne stabilizacije reagira u stvarnom vremenu na kretanje mora. Dvostruki trup prilagođava se kretanju i nagibu tijekom plovidbe, pružajući veću udobnost za putnike.
Dva su trupa povezana s četiri zglobna mehanizma smještena na svakom kutu viseće palube, u kojoj se nalazi glavni smještaj. Ova tehnologija omogućuje gotovo 4 metra vertikalnog hoda svakom trupu.
Prema riječima tvrtke, tehnologija je mnogo učinkovitija od trenutnih uređaja za stabilizaciju kojima je potrebno više vremena da reagiraju na kretanje mora. Sustav također troši vrlo malo energije, ne mora se zagrijavati i nema složene vakuumske sustave.
Osim što pruža potpunu stabilizaciju, sustav također ima jedinstvenu sposobnost sinkronizacije kretanja viseće palube s drugom pokretnom metom, uključujući pristajanje uz veći brod ili manje plovilo.