Jedan od šest VLCC-a koji trenutno plove prevozio je naftu iz sankcijama pogođenih država Venezuele i Irana u posljednja 24 mjeseca, pokazuje novo istraživanje, a prenosi Splash247.
Istraživanje naglašava koliko je ilegalni transport nafte postao rasprostranjen tijekom jednog od najgorih razdoblja za tankere što se zarade tiče u posljednjih nekoliko desetljeća.
Od 853 VLCC-a koji trenutno plove, 141 plovilo sudjelovalo je u ilegalnoj transportu nafte iz Irana i Venezuele u posljednje dvije godine, prema podacima koje je objavio TankerTrackers.com, neovisna internetska usluga koja prati i izvještava o pošiljkama sirove nafte u nekoliko geografskih i geopolitičkih područja, odnosno točaka interesa.
Mnogi stariji tankeri počeli su prevoziti naftu iz sankcioniranih država Irana i Venezuele tijekom pandemije.
Analiza brokera Gibson u svibnju pokazala je da do 10% VLCC-a, odnosno 6% Suezmax-a, sudjeluje u ilegalnim aktivnostima.
Braemar ACM je u nedavnom izvješću ističe da će, kada SAD ublaži sankcije iranskoj naftnoj industriji (što će vjerojatno biti uskoro), prijevoz iranske nafte ponovno uvelike pokrivati tankeri NITC-a (National Iranian Tanker Company), zbog čega će prestati zapošljavanje ilegalne flote. Neka od tih plovila mogla bi se prebaciti na transport venezuelanske nafte. Međutim, tih bi plovila trebalo biti malo.
S obzirom na starost ‘nezakonite’ flote, većina tih plovila vjerojatno će završiti na rezalištima unutar jedne godine od ublažavanja američkih sankcija, predviđa Braemar ACM.