O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

3D printanje: Budućnost proizvodnje brodskih dijelova?

U sklopu revolucionarnog novog projekta, niz dijelova isprintanih pomoću 3D printera instalirano je i testirano na tankeru za prijevoz nafte, a nakon šestomjesečnog testiranja potvrđeno je da su i dalje u dobrom radnom stanju, piše The Maritime Executive.

Prema ABS-u, koji je sudjelovao u projektu zajedno s ConocoPhillips Polar Tankers, Sembcorp Marine Ltd, i 3D Metalforge, projekt označava prekretnicu u tehnologiji koja bi mogla revolucionirati način na koji se dijelovi izrađuju i isporučuju za brodove kojima je potreban popravak.

Testni projekt započeo je u veljači ove godine izradom i laboratorijskim testiranjem mehaničkih dijelova koji su se zatim instalirali na tanker za prijevoz sirove nafte Polar Endeavour, koji plovi pod američkom zastavom. Izgrađen 2001. godine, na ovaj tanker od 141.740 dwt ugrađeni su dijelovi proizvedeni procesom aditivne proizvodnje (additive manufacturing – AM), koji je sličan procesu 3D printanja. Neki od isprintanih dijelova bili su zupčanik i osovina zupčanika za pumpu za dovod goriva, fleksibilna spojnica koja se koristi na pumpi za brodske sanitarne uređaje te mlaznica za generator.

Nakon šest mjeseci probnog rada, ABS i posada plovila pregledali su sve dijelove te je potvrđeno da su u dobrom stanju. Rezervni dijelovi odobreni su za korištenje nakon uspješnog testiranja na tankeru.

Oduševljeni smo izvedbom dijelova i uspješnim završetkom projekta, rekao je Patrick Ryan iz ABS-a. To je važan korak naprijed za tehnologiju koja svakako ima značajnu ulogu u budućnosti pomorske industrije.

Prema ABS-u, uspješno provođenje testiranja znači da se proces 3D printanja može koristiti za ispis proizvoda i komponenti. Tehnologija bi mogla omogućiti da se dijelovi potencijalno mogu proizvoditi lokalno ili na brodovima i offshore jediniciama. Time bi se moglo smanjiti opterećenje opskrbnog lanca i vremena isporuke za specijalizirane i složene dijelove, te uvesti nove značajke i inovacije u dizajnu, skratiti vrijeme proizvodnje i poboljšati dostupnosti dijelova.

Dijelovi koji se koriste u brodogradnji i pri popravcima izrađuju se tehnikama lijevanja ili kovanja. Za ovaj projekt korišten je proces aditivne proizvodnje za printanje tri vrste dijelova koji zadovoljavaju postavljene kriterije te čak mogu i nadmašiti konvencionalno proizvedene proizvode u smislu kvalitete. Procesom 3D printanja dijelovi izrađeni dodavanjem materijala sloj po sloj.

Industrija je tijekom posljednjih nekoliko godina eksperimentirala s ovom tehnologijom. U veljači je BV certificirao najveći metalni propeler proizveden procesom 3D printanja, dok su ostale primjene uključivale proizvodnju opreme koja će se testirati za upotrebu u lukama.

U sklopu revolucionarnog novog projekta, niz dijelova isprintanih pomoću 3D printera instalirano je i testirano na tankeru za prijevoz nafte, a nakon šestomjesečnog testiranja potvrđeno je da su i dalje u dobrom radnom stanju, piše The Maritime Executive.

Prema ABS-u, koji je sudjelovao u projektu zajedno s ConocoPhillips Polar Tankers, Sembcorp Marine Ltd, i 3D Metalforge, projekt označava prekretnicu u tehnologiji koja bi mogla revolucionirati način na koji se dijelovi izrađuju i isporučuju za brodove kojima je potreban popravak.

Testni projekt započeo je u veljači ove godine izradom i laboratorijskim testiranjem mehaničkih dijelova koji su se zatim instalirali na tanker za prijevoz sirove nafte Polar Endeavour, koji plovi pod američkom zastavom. Izgrađen 2001. godine, na ovaj tanker od 141.740 dwt ugrađeni su dijelovi proizvedeni procesom aditivne proizvodnje (additive manufacturing – AM), koji je sličan procesu 3D printanja. Neki od isprintanih dijelova bili su zupčanik i osovina zupčanika za pumpu za dovod goriva, fleksibilna spojnica koja se koristi na pumpi za brodske sanitarne uređaje te mlaznica za generator.

Nakon šest mjeseci probnog rada, ABS i posada plovila pregledali su sve dijelove te je potvrđeno da su u dobrom stanju. Rezervni dijelovi odobreni su za korištenje nakon uspješnog testiranja na tankeru.

Oduševljeni smo izvedbom dijelova i uspješnim završetkom projekta, rekao je Patrick Ryan iz ABS-a. To je važan korak naprijed za tehnologiju koja svakako ima značajnu ulogu u budućnosti pomorske industrije.

Prema ABS-u, uspješno provođenje testiranja znači da se proces 3D printanja može koristiti za ispis proizvoda i komponenti. Tehnologija bi mogla omogućiti da se dijelovi potencijalno mogu proizvoditi lokalno ili na brodovima i offshore jediniciama. Time bi se moglo smanjiti opterećenje opskrbnog lanca i vremena isporuke za specijalizirane i složene dijelove, te uvesti nove značajke i inovacije u dizajnu, skratiti vrijeme proizvodnje i poboljšati dostupnosti dijelova.

Dijelovi koji se koriste u brodogradnji i pri popravcima izrađuju se tehnikama lijevanja ili kovanja. Za ovaj projekt korišten je proces aditivne proizvodnje za printanje tri vrste dijelova koji zadovoljavaju postavljene kriterije te čak mogu i nadmašiti konvencionalno proizvedene proizvode u smislu kvalitete. Procesom 3D printanja dijelovi izrađeni dodavanjem materijala sloj po sloj.

Industrija je tijekom posljednjih nekoliko godina eksperimentirala s ovom tehnologijom. U veljači je BV certificirao najveći metalni propeler proizveden procesom 3D printanja, dok su ostale primjene uključivale proizvodnju opreme koja će se testirati za upotrebu u lukama.