Zbog svih događanja oko luke Mrtvaška od investitora projekta, Lučke uprave Mali Lošinj i Primorsko-goranske županije koja je izdala građevinsku dozvolu, Novi list tražio je dodatna pojašnjenja.
Ona su stigla i po njima u ovom projektu nema ništa sporno, izjavio je ministar pomorstva Oleg Butković, upozorivši pritom da Mrtvaška nije projekt Ministarstva, već Lučke uprave.
Naime, mještani Ilovika prosvjeduju od prošlog tjedna, blokirajući početak radova na gradilištu u luci. Izrazili su nezadovoljstvo što im je onemogućeno korištenje postojećeg gata u luci.
Blokada luke Mrtvaška na Lošinju iz koje je sve donedavno bila moguća najkraća i najsigurnija veza s Ilovikom i dalje traje, a luku blokiraju Ilovčani koje su planirani radovi do daljnjeg osudili na upitnu vezu s Lošinjem.
Butković je pojasnio da se Lučka uprava Mali Lošinj javila na natječaj za europska sredstva te su joj u zakonitoj proceduri ta sredstva i odobrena.
Do sada im nije isplaćeno ništa jer provjeravamo zakonitost građevinske dozvole i ostalih papira. Moguće je da neki investitor ne pošalje propisanu prijavu, ali koliko vidimo, to nije ovdje slučaj. Ako postoji nezakonitost, mi odmah prekidamo financiranje, rekao je Butković demantiravši pritom da je zbog Mrtvaške u resorno ministarstvo stigao OLAF. Podsjetio je da se na Jadranu trenutno provodi 28 ovakvih projekata, vrijednih ukupno dvije milijarde kuna, no nigdje nema problema kao što je to slučaj na Lošinju.
Zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić na redovitoj tjednoj konferenciji za novinare je pak vezano uz luku Mrtvaška poručila kako je bitno da se poštuju zaključci županijske Skupštine o nastavku rada, posebice jer je riječ o europskim sredstvima koje je nužno početi koristiti. Da bi se radovi nastavili, nužno je osigurati gradilište i ukloniti privatna vozila koja se tamo nalaze.
Po tim zaključcima radovi se moraju nastaviti, što znači da se izvođač mora uvesti u radove. Da bi se mogao uvesti u radove, mora se dograditi zemljište i ukloniti parkirana vozila. Već je prethodno odlučeno da djeca i bolesnici mogu nesmetano prolaziti kroz Mrtvašku i toga se moramo držati, to je obavezno. Toga se i držalo, osim što je odlučeno da zaštitari moraju dopratiti djecu i bolesnike kako ne bi svatko dolazio u svoje vrijeme.
Postoji brodica koja prometuje i omogućuje djeci da dođu pola sata kasnije od državne linije i koja gotovo svakodnevno vozi bez obzira na vremenske uvjete, rekla je Medarić, ističući kako se dobivena europska sredstva moraju početi trošiti i ne može se samovoljno pristupati izmjenama plana, budući da na ovaj način dodijeljena sredstva uvjetuju i određenu dinamiku.
Osvrnula se na postavljanje ograde i zaštitarsku službu koja onemogućava ulazak na gradilište neovlaštenim osobama, dok je istovremeno djeci, starijima i osobama kojima je potrebna zdravstvena zaštita osiguran nesmetan svakodnevni prijevoz i iskrcaj u Mrtvaškoj.
Željela bih istaknuti kako na mulu nisu postavljani nikakvi kavezi niti dovedeni zaštitari da sprečavaju djecu u iskrcaju i prolasku kroz gradilište. Iako je djeci omogućeno prometovanje redovnom brodskom linijom iz Ilovika do Malog Lošinja i pravovremeni dolazak u školu, u dogovoru Lučke uprave, Grada Malog Lošinja te izvođača radova odlučeno je da bude dopušten prolazak djece kroz gradilište kako bi mogli pola sata kasnije kretati u školu, ali uz pažnju i nadzor djelatnika gradilišta i zaštitara kako prolazak kroz gradilište ne bi prouzročio pad ili ozljede. Takva mogućnost dopustila bi se sve do izrade privremenog rješenja za siguran iskrcaj djece na drugoj strani lučkog područja koje bi izveo izvođač nakon ulaska u gradilište, istaknula je Medarić.
Inače, četiri srednjoškolca s Ilovika redovito pohađaju nastavu u Malom Lošinju, dok učiteljica razredne nastave također nesmetano dolazi s Lošinja na Ilovik, piše Novi list.