EMSA je izdala statističke podatke o pomorcima u EU (Seafarers’ Statistics in the EU) na temelju podataka o potvrdama koje su dostavile države članice Europske Unije, uključujući i Ujedinjeno Kraljevstvo, Island i Norvešku, do 31. prosinca 2019. godine.
Statistički pregled uključuje podatke koji su do 31. prosinca 2020. godine učitani i evidentirani u STCW informacijskom sustavu (STCW-IS), a predstavlja pregled europskog tržišta rada u smislu broja pomoraca koji imaju važeće svjedodžbe i potvrde o osposobljenosti u 2019. godini.
Prema EMSA-i, ukupno je u 2019. godini na razini EU bilo 216.000 zapovjednika i časnika koji posjeduju važeće svjedodžbe o osposobljenosti (Certificate of Competency – CoC), dok je još 120.590 zapovjednika i časnika posjedovalo važeće svjedožbe izdane van EU, ali s odobrenjima izdanima od strane članica EU (EaR).
Od ukupnog broja, njih 3,55% posjedovalo je svjedožbe o osposobljenosti za rad i na palubi i u stroju. Vrlo malen broj pomoraca (0,07%) posjedovalo je svjedožbe izdane od strane više država članica EU.
Pet država članica EU koje su imale najviše zapovjednika i časnika u 2019. godini:
Ujedinjeno Kraljevstvo (30.217)
Grčka (21.850)
Poljska (20.829)
Norveška (18.793)
Hrvatska (14.962).
Pet država članica EU koje su izdale najviše EaR odobrenja (broj zapovjednika i časnika) su:
Malta (72.601)
Cipar (29.973)
Norveška (16.074)
Portugal (14.714)
Nizozemska (11.630).
Pet zemalja izvan EU koje su imale najviše zapovjednika i časnika sa CoC priznatim od strane država članica EU su:
Filipini (46.114)
Ukrajina (26.057)
Rusija (17.380)
Indija (10.544)
Turska (5.548).
Iz pregleda razdoblja od 2014. do 2019. godine vidljivo je da je od 2016. došlo do povećanja broja zapovjednika i časnika koji su osposobljeni za rad na plovilima pod zastavom država članica EU za više od 70.000.
Ipak, ukupne brojke ostale su uglavnom stabilne u smislu distribucije po zemljama koje su izdale izvorni CoC. Brojke su ostale stabilne i u pogledu raspodjele zapovjednika i časnika po službi na brodu, kapacitetu, spolu, nacionalnosti i dobi. Ova stabilnost moguće ukazuje na to da je, općenito gledano, europsko pomorsko tržište rada privuklo nove sudionike koji su zamijenili one koji su napustili pomorsku karijeru.