O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Visoke cijene brodskog prijevoza mogle bi potrajati i dobrim dijelom 2023. godine

Globalna kriza u pomorskom prijevozu mogla bi potrajati i u dobrom dijelu 2023. godine, procjenjuju inozemni analitičari. A to će značiti dodatne inflatorne pritiske u iduće dvije godine.

Kako stoji u analizi Reutersa, do sada je varijabla prijevoza rijetko ulazila u ekonomske prognoze stope inflacije i rasta BDP-a, a kompanije su više obraćale pažnju na troškove sirovina i radne snage nego transporta. Međutim, čini se da se ta paradigma mijenja, piše Poslovni.hr.

Prosječna globalna cijena prijevoza 40-stopnog kontejnera oslabila je nekih 15 posto u odnosu na rekordnih 11.000 dolara zabilježenih u rujnu, pokazuju podaci Freigthos FBX indeksa. Međutim, prije pandemije za prijevoz istog tog kontejnera trebalo je platiti svega 1300 dolara.

Pročitajte i: ARE YOU SHIPPING ME? Cijene vozarina za kontejnere opet u porastu

S obzirom da se 90 posto svjetske robne trgovine odvija morem, rizik rasta globalne inflacije već je sada veći nego što su neki ranije predviđali. Peter Sand, glavni analitičar platforme za praćenje brodarskih vozarina Xeneta, kaže kako ne očekuje da će se cijene vozarina za kontejnere normalizirati prije 2023. godine.

To znači da viši logistički troškovi nisu prijelazni problem. Za inflaciju, to znači nevolju. Element prijevoza u ukupnoj cijeni proizvoda veći je nego ikada prije i mogao bi biti stalni faktor povećanja cijena u narednom razdoblju, smatra Sand.

Prekooceanske vozarine inicijalno su skočile nakon šestodnevne blokade Sueskog kanala u ožujku. To je dodatno zaoštrilo stanje na tržištu pomorskog prijevoza, već ionako opterećenog neizvjesnošću oko buduće ekološke regulative zbog čega su narudžbe novih brodova pale na rekordno niske razine.

Potom je uslijedio skok potražnje za robom uslijed oporavka osobne potrošnje, a istovremeno se dogodio nedostatak radnika u najvećim svjetskim lukama zbog epidemioloških ograničenja.

Primjerice, krajem listopada brodovi ispred luka Los Angeles i Long Beach – jednih od najvećih kontejnerskih terminala na svijetu – čekali su dvostruko duže na istovar i utovar nego prije pandemije.

Početkom studenog, 11 posto globalnog volumena robe u kontejnerima čekao je na istovar, nasuprot 7 posto prije pandemije.

Foto: Poslovni.hr

Iako se čini da je najgore prošlo, analitičar RBC-a Michael Tran smatra da se vozarine neće vratiti na predpandemijske razine još nekoliko godina. Čak i ako se plan uprave luke Los Angeles o istovaru dodatnih 3500 kontejnera tjedno ostvari, promet na tom terminalu vjerojatno se neće normalizirati barem godinu dana, smatra Tran.

Prošlomjesečno izvješće Ujedinjenih naroda pokazalo je da visoke vozarine prijete globalnom ekonomskom oporavku i mogle bi potrošačke cijene povisiti za 1,5 posto do 2023. godine.

Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

Globalna kriza u pomorskom prijevozu mogla bi potrajati i u dobrom dijelu 2023. godine, procjenjuju inozemni analitičari. A to će značiti dodatne inflatorne pritiske u iduće dvije godine.

Kako stoji u analizi Reutersa, do sada je varijabla prijevoza rijetko ulazila u ekonomske prognoze stope inflacije i rasta BDP-a, a kompanije su više obraćale pažnju na troškove sirovina i radne snage nego transporta. Međutim, čini se da se ta paradigma mijenja, piše Poslovni.hr.

Prosječna globalna cijena prijevoza 40-stopnog kontejnera oslabila je nekih 15 posto u odnosu na rekordnih 11.000 dolara zabilježenih u rujnu, pokazuju podaci Freigthos FBX indeksa. Međutim, prije pandemije za prijevoz istog tog kontejnera trebalo je platiti svega 1300 dolara.

Pročitajte i: ARE YOU SHIPPING ME? Cijene vozarina za kontejnere opet u porastu

S obzirom da se 90 posto svjetske robne trgovine odvija morem, rizik rasta globalne inflacije već je sada veći nego što su neki ranije predviđali. Peter Sand, glavni analitičar platforme za praćenje brodarskih vozarina Xeneta, kaže kako ne očekuje da će se cijene vozarina za kontejnere normalizirati prije 2023. godine.

To znači da viši logistički troškovi nisu prijelazni problem. Za inflaciju, to znači nevolju. Element prijevoza u ukupnoj cijeni proizvoda veći je nego ikada prije i mogao bi biti stalni faktor povećanja cijena u narednom razdoblju, smatra Sand.

Prekooceanske vozarine inicijalno su skočile nakon šestodnevne blokade Sueskog kanala u ožujku. To je dodatno zaoštrilo stanje na tržištu pomorskog prijevoza, već ionako opterećenog neizvjesnošću oko buduće ekološke regulative zbog čega su narudžbe novih brodova pale na rekordno niske razine.

Potom je uslijedio skok potražnje za robom uslijed oporavka osobne potrošnje, a istovremeno se dogodio nedostatak radnika u najvećim svjetskim lukama zbog epidemioloških ograničenja.

Primjerice, krajem listopada brodovi ispred luka Los Angeles i Long Beach – jednih od najvećih kontejnerskih terminala na svijetu – čekali su dvostruko duže na istovar i utovar nego prije pandemije.

Početkom studenog, 11 posto globalnog volumena robe u kontejnerima čekao je na istovar, nasuprot 7 posto prije pandemije.

Foto: Poslovni.hr

Iako se čini da je najgore prošlo, analitičar RBC-a Michael Tran smatra da se vozarine neće vratiti na predpandemijske razine još nekoliko godina. Čak i ako se plan uprave luke Los Angeles o istovaru dodatnih 3500 kontejnera tjedno ostvari, promet na tom terminalu vjerojatno se neće normalizirati barem godinu dana, smatra Tran.

Prošlomjesečno izvješće Ujedinjenih naroda pokazalo je da visoke vozarine prijete globalnom ekonomskom oporavku i mogle bi potrošačke cijene povisiti za 1,5 posto do 2023. godine.

Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here