Trajekt Lubenice, koji je krenuo na svoju posljednju plovidbu put turskog rezališta, neočekivano je preusmjeren u remontno brodogradilište Viktor Lenac. Ali ne kako bi ga obnovili i ponovno stavili u funkciju, već zbog rupe u trupu kroz koju je počelo prodirati more, objavio je jučer portal Morski.hr.
Hrvatski nacionalni brodar Jadrolinija očitovao se o prodoru mora u trajekt Lubenice. Trajekt je ovih dana trebao na svoje posljednje putovanje u tursko rezalište, no pauzirao je u dubrovačkoj luci Gruž, odakle sad mora ići na dodatno krpanje.
“Brod Lubenice je od 27. do 29. prosinca bio na vezu u luci Gruž u Dubrovniku, čekajući na povoljnije vremenske prilike za nastavak putovanja prema rezalištu u Aliagi. Tijekom boravka broda na vezu u Dubrovniku Jadrolinija je primila informaciju iz rezališta da brod Lubenice neće moći preuzeti u dogovorenom roku jer je zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta došlo je do kašnjenja dolaska broda koji je trebao stići u rezalište prije Lubenica. Zbog novonastale situacije, odlazak Lubenica u Aliagu odgođen je za ožujak 2022. godine“, pojasnili su iz Jadrolinije zbog čega je ovaj trajekt na svom posljednjem putovanju zaustavljen u Dubrovniku.
Pročitajte i: POSLJEDNJA STANICA PRIJE REZALIŠTA: Trajekt Lubenice u Gružu
“U međuvremenu, na brodu Lubenice je tijekom boravka na vezu u Gružu zamijećeno manje podizanje razine tekućine u jednom od tankova balasta. Stanje u tanku balasta se kontinuirano prati i nadzire. S obzirom na odgodu odlaska broda Lubenice u rezalište u Aliagi, brod je upućen u Trogir gdje će privremeno biti na vezu kako bi se izvršio pregled broda te kako bi se ustanovili uzroci podizanja razine vode u tanku balasta. Sva će eventualna uočena oštećenja prije putovanja biti sanirana“, odgovorili su za Morski.hr iz Jarolinije.
Prema aplikaciji Vesselfinder, trajekt Lubenice je pri zaključenju teksta sretno stigao na gat trogirske trajektne luke Soline.
Trajekt Lubenice izgrađen je 1983. godine u Japanu, a 1998. godine kupuje ga Jadrolinija. Do nedavno je plovio na ruti Prapratno – Sobra, gdje ga je zamijenio “njegov vršnjak” trajekt Valun, a s kojim su Mljećani ovo ljeto također imali velikih problema.
Naime, krajem lipnja ove godine stanovnici otoka Mljeta ostali su više od polovice dana odsječeni od kopna jer je u Valun također počelo prodirati more zbog rupe u trupu. Iz Jadrolinije su tada rekli da planiraju obnovu flote, ali rabljenim brodovima odnosno brodovima koji odgovaraju linijama koje Jadrolinija održava, što uključuje specifičnost luka i potražnju pojedinih linija.
No s obzirom da je Vlada nedavno amenovala financijsku injekciju od 52 milijuna kuna za održanje likvidnosti najvećeg domaćeg brodara, teško se oteti dojmu da će obnova flote pratiti svjetski trend ulaganja u “zelenije pomorstvo” i brodove koji odgovaraju, kako bi se reklo, 21. stoljeću.
Pročitajte i: Jadroliniji odobreno 52 milijuna kuna državne potpore