OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Kina ponovno zauzela prvo mjesto u brodogradnji

Kina je zauzela prvo mjesto u brodogradnji te je u 2021. godini prestigla ​​Južnu Koreju po godišnjim narudžbama u CGT jedinicama, prema podacima koje je u nedjelju objavio Clarksons, prenosi The Maritime Executive.

Tijekom godine, kineski brodograditelji zaprimili su narudžbe za novogradnje u ukupnom iznosu od oko 22,8 milijuna CGT (Compensated Gross Ton – kompenzirana bruto registarska tona), što je gotovo 50 posto ukupne bruto tonaže svih narudžbi od 45,7 milijuna CGT zabilježenih u 2021. godini. Južnokorejska brodogradilišta zaprimila su narudžbe u ukupnom iznosu od 17,5 milijuna CGT, što je oko 38 posto.

Kina je dominirala u prodaji novih kontejnerskih brodova, zahvaljujući rastu sektora kontejnerskog prijevoza zbog povećanja potražnje za robom. U Južnoj Koreji, velika trojka brodograditelja predvodila je u prodaji visokovrijednih brodova za prijevoz LNG-a, koji su profitabilniji. Korejska brodogradilišta ukupno su zaprimila 37 narudžbi za LNG brodove, uključujući 16 za Qatar Energy i još 15 za Petronas.

Prema KBS Worldu, volumen narudžbi u Koreji u 2021. bio je manji jer su južnokorejski brodograditelji preferirali visoko vrijedne projekte. Sva tri brodograditelja tzv. “Big Three” (Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE), Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Samsung Heavy Industries Co.) premašila su svoje ciljeve prodaje za 2021. godinu, a zajedno su ostvarili 46 milijardi dolara profita u narudžbama – što je daleko iznad zajedničkog cilja od 32 milijarde dolara.

U Koreji očekuju da će 2022. biti nešto ‘mirnija’ po pitanju narudžbi. Primjerice, KSOE je za 2022. postavio cilj prodaje od 17,4 milijarde dolara – što je oko 5,4 milijarde dolara manje od prodaje ostvarene u 2021.

Dugoročno gledano, Koreja predviđa da će u sljedećem desetljeću dominirati u gradnji ‘zelenih’ i autonomnih plovila. Prema planovima, korejski brodograditelji bi do 2030. godine trebali pridobiti 75 posto svih narudžbi ‘zelenih’ brodova i 50 posto svih narudžbi autonomnih plovila.

Južna Koreja i Kina godinama se bore oko prvog mjesta po količini narudžbi. Koreja je 2018. godine ‘osvojila’ prvo mjesto, koje je držala posljednje tri godine.

Kina je zauzela prvo mjesto u brodogradnji te je u 2021. godini prestigla ​​Južnu Koreju po godišnjim narudžbama u CGT jedinicama, prema podacima koje je u nedjelju objavio Clarksons, prenosi The Maritime Executive.

Tijekom godine, kineski brodograditelji zaprimili su narudžbe za novogradnje u ukupnom iznosu od oko 22,8 milijuna CGT (Compensated Gross Ton – kompenzirana bruto registarska tona), što je gotovo 50 posto ukupne bruto tonaže svih narudžbi od 45,7 milijuna CGT zabilježenih u 2021. godini. Južnokorejska brodogradilišta zaprimila su narudžbe u ukupnom iznosu od 17,5 milijuna CGT, što je oko 38 posto.

Kina je dominirala u prodaji novih kontejnerskih brodova, zahvaljujući rastu sektora kontejnerskog prijevoza zbog povećanja potražnje za robom. U Južnoj Koreji, velika trojka brodograditelja predvodila je u prodaji visokovrijednih brodova za prijevoz LNG-a, koji su profitabilniji. Korejska brodogradilišta ukupno su zaprimila 37 narudžbi za LNG brodove, uključujući 16 za Qatar Energy i još 15 za Petronas.

Prema KBS Worldu, volumen narudžbi u Koreji u 2021. bio je manji jer su južnokorejski brodograditelji preferirali visoko vrijedne projekte. Sva tri brodograditelja tzv. “Big Three” (Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE), Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Samsung Heavy Industries Co.) premašila su svoje ciljeve prodaje za 2021. godinu, a zajedno su ostvarili 46 milijardi dolara profita u narudžbama – što je daleko iznad zajedničkog cilja od 32 milijarde dolara.

U Koreji očekuju da će 2022. biti nešto ‘mirnija’ po pitanju narudžbi. Primjerice, KSOE je za 2022. postavio cilj prodaje od 17,4 milijarde dolara – što je oko 5,4 milijarde dolara manje od prodaje ostvarene u 2021.

Dugoročno gledano, Koreja predviđa da će u sljedećem desetljeću dominirati u gradnji ‘zelenih’ i autonomnih plovila. Prema planovima, korejski brodograditelji bi do 2030. godine trebali pridobiti 75 posto svih narudžbi ‘zelenih’ brodova i 50 posto svih narudžbi autonomnih plovila.

Južna Koreja i Kina godinama se bore oko prvog mjesta po količini narudžbi. Koreja je 2018. godine ‘osvojila’ prvo mjesto, koje je držala posljednje tri godine.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific