Na adresu redakcije portala Pomorac.hr zaprimili smo danas otvoreno pismo Izvršnog odbora Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije (SSPJ), koji traži hitnu smjenu predsjednika uprave društva Jadrolinija.
U otvorenom pismu SSPJ iznosi niz zabrinjavajućih činjenica o stvarnom stanju u Jadroliniji. Od tzv. ‘obnove flote’ starim i dotrajalim brodovima, statusa pomoraca Jadrolinije, kršenja zakonskih obaveza, smjeni kadrova, do dosad nepoznatih informacija o trajektu “Lubenice“, na kojemu je samo zahvaljujući stručnosti kapetana Srzentića izbjegnuta havarija.
Otvoreno pismo upućeno je predsjedniku Skupštine društva Jadrolinije, ministru Olegu Butkoviću, predsjedniku Nadzornog odbora Jadrolinije, Damiru Zecu te predsjedniku Vlade Republike Hrvatske, Andreju Plenkoviću.
HITNA SMJENA PREDSJEDNIKA UPRAVE DRUŠTVA JADROLINIJE
Obzirom da se u prethodne 4 godine ostatak Uprave već jednom promijenio, a da to nije rezultiralo nikakvim promjenama u Društvu, osim što je stanje sve lošije, opravdano tražimo od Vas smjenu čelnog čovjeka ili predsjednika Uprave Jadrolinije.
OBNOVA FLOTE
Kako navodi SSPJ, neracionalna je odluka Jadrolinije o kupnji starih i polovnih brodova, skupo plaćene, u koje se onda ulažu enormni novci. Navode također i ulaganja u stare i dotrajale brodove, na kojima se uglavnom se obnavljaju saloni putnika, što su tek kozmetičke promjene.
Velik problem je sigurnost putnika i posade, koja se rješava se brzo-vezujućim cementom. SSPJ navodi da su život pomoraca na brodu i njihovi smještaji lošiji od onih u početku prošlog stoljeća.
Zaključno: novijih brodova nema na vidiku, a prema dostupnim informacijama, u flotu bi trebala uskoro prinova ili se razmatra kupnja broda također iz prošlog stoljeća. Nastavak je to lošeg poslovanja u koje će onda trebati dodatno ulagati.
STATUS POMORACA JADROLINIJE
SSPJ naglašava da je na Jadroliniji redovito nepoštivanje Pomorskog zakonika, Međunarodnih konvencija, kršenje niza zakonskih obveza.
Na navedeno su upozoravali zapovjednici brodova, članovi SSPJ, kroz sezonu 2021., a sve pisanim putem, navodeći nehumane uvjete rada i života pomoraca na brodovima Jadrolinije.
Pomorci Jadrolinije ne dobivaju zaštitnu odjeću i potrošni materijal, navodno zbog problema s dobavljačima, a ono najosnovnije potrebno za život i rad na brodu dolazi u minimalnim količinama, ili gotovo pa ne dolazi. Pomorci Jadrolinije i zaštitnu odjeću i potrošni materijal prisiljeni su kupovati od vlastitih novaca. Objašnjenje glasi da se radi o problemima sa dobavljačima i Javnom nabavom.
MATERIJALNA PRAVA POMORACA JADROLINIJE
Nakon sastanka sa Vama, poštovani Ministre, ovo ljeto dogovoreno je da sindikati dostave svoje prijedloge što se napravilo u 10. mjesecu. Podsjećamo Vas na zastarjeli obračun plaća po kojima se pomorcima Jadrolinije i dalje prekovremeni rad plaća tek nakon zastarjele preraspodjele.
Ponavljamo, sindikati su poslali svoje prijedloge, odgovora do danas nisu dobili.
ODNOSI U DRUŠTVU
U proteklom mandatu, mandatu ovog predsjednika Uprave, osim smjene dvojice članova Uprave na gotovo samom početku, dogodio se niz kadrovskih promjena koji nisu rezultirali gotovo ničim kako smo gore naveli. Dovođenje novih kadrova, izvršnih direktora, a prema našim saznanjima bez pisanih odluka, već razno raznim igrama i podmetanjima, koje se onda prenose i na radnike i pomorce Jadrolinije, daje nam na znanje da stanje u Upravnoj zgradi je sve, samo nije kvalitetno.
Kadrovi se dovode i hljebe, broj ljudi u istoj toj zgradi evidentno se povećava, a prema našim saznanjima razmatra se o ukidanju pomoraca na nekim brodovima. Neracionalnim i nepromišljenim idejama nema kraja. Neznanje i nestručnost nikog ne oslobađaju od odgovornosti pa ne bi trebale ni ovog predsjednika Uprave Jadrolinije. Uvjereni smo da u društvu Jadrolinija postoje osobe koje bi ozbiljnije i stručnije vodili ovu priču. Politička obojanost nije nužna.
NA TRAJEKTU ‘LUBENICE’ ZA DLAKU IZBJEGNUTA HAVARIJA
Na kraju poštovani gospodine Ministre, skrenuli bismo Vam pozornost na nedavnu situaciju koja pojašnjava stvarno stanje u Jadroliniji, a koje ponavljamo, nije sjajno.
Nismo sigurni koliko ste upoznati sa slučajem našeg broda ‘Lubenice’. Brod je trebalo odvesti u Tursku u rezalište. Na ovaj brod po prvi put dolaze na ukrcaj zapovjednik Ivan Srzentić, predsjednik SSPJ, i upravitelj stroja Zvonimir Franić povjerenik ovog sindikata za plovno područje Split.
Objašnjeno im je da je sa brodom sve u redu i da ga je dovoljno povesti u rezalište. Detaljnim pregledom broda od strane zapovjednika i upravitelja, ustanovljeno je katastrofalno stanje istog.
Prije početka i za vrijeme same plovidbe, događaju se tri teže havarije i to u obliku prodora mora (jedan od 20 tona mora u prostor strojarnice u jako kratkom periodu) i to opetovano, nakon inzistiranja gore navedenih, na podvodnom čišćenju broda.
Samo zahvaljujući ODLUCI i PISANOM TRAGU zapovjednika Srzentića, a kojeg se ponovno diskreditira nakon ovog, izbjegnuta je tragedija koja je mogla zadesiti za Božić i Novu godinu 11 obitelji, Jadroliniju i na kraju krajeva Hrvatsku. U međuvremenu, prema našim saznanjima, brod je kupac platio nešto više od 2 milijuna kuna, a u isti je uloženo kroz prethodne 4 godine gotovo 7 milijuna kuna. Brod sad opetovano ide na dokovanje, što će Jadroliniju dodatno koštati. Još jedan evidentan dokaz i neznanja i nebrige.
STVARNO STANJE U JADROLINIJI
Poštovani gospodine Ministre, priče i uljepšavanja kroz medije daleko su od istine. Stvarno stanje gore navedeno je realno. SSPJ će uskoro iskoristiti sve moguće instrumente kako bi zaštitili Jadroliniju. Vjerujemo u neovisne medije, medije koje ne podliježu razno raznim oblicima donacija.
Ukoliko osjetimo bilo kakav pritisak, a pritisaka je bilo, znat ćemo reagirati. Strah od bilo kakve konkurencije koja navodno sprječava i potpisivanje NKU-a, objasnit ćemo riječima predsjednika SSPJ gosp. Ivana Srzentića:
“Ne mora se Jadrolinija bojati nikakve konkurencije, Jadrolinija je sama sebi najveća konkurencija i to zbog onih koji nas vode.“