O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Napokon uklonjena olupina bulk carriera koji je izazvao ekološku katastrofu na Mauricijusu

Osamnaest mjeseci nakon što se japanski bulk carrier Wakashio u japanskom vlasništvu nasukao na greben na Mauricijusu uzrokujući najveću ekološku katastrofu u povijesti te zemlje, prošlog vikenda uklonjeni su i posljednji ostaci olupine, koji su prebačeni na obalu kako bi se reciklirali, piše The Maritime Executive.

Uklanjanje krmenog dijela olupine započelo je u jesen 2020., a vlada Mauricijusa je zahtijevala da se uklanjanje završi što je prije moguće. Podsjetimo, brod dug 300 metara nasukao se 25. srpnja 2020. na greben kod Point d’Esnyja. Ubrzo nakon toga brod se prepolovio te je iz njega iscurilo oko 1000 tona goriva. Prednja polovica broda ostala je na površini te je otegljena i potopljena, dok je krmeni dio ostao na grebenu.

Uklanjanje olupine bilo je izazovno, a zbog plitkog mora i vremenskih uvjeta projekt se protegnuo na dvije sezone. Operaciju uklanjanja olupine nadgledala je njemačka tvrtka Marine Consultants (bMC), a kineska tvrtka Lianyungang DALI Underwater Engineering Co. izvlačila je ostatke olupine pomoću masivne teglenice od 8.200 bruto tona Hong Bang 6, izgrađene 2010. godine, koja može podizati do 1.200 MT.

Jedan od najvećih izazova bilo je uklanjanje motora Wakashia težine od 600 tona. Krajem 2021., plovilo je uspješno rastavljeno nakon čega je uklonjen motor. Posljednja faza projekta završena je 16. siječnja 2022., u kojoj su uklonjene krhotine koje su ležale razbacane oko olupine. Ostaci broda razvrstat će se i poslati na reciklažu kroz narednih mjesec dana.

Časnici i posada Wakashia napokon su napustili su Mauricijus. Kapetan i drugi časnik pušteni su iz zatvora krajem godine nakon što su priznali krivnju za izazivanje nesreće. Drugim članovima posade dopušteno je da napuste Mauricijus tek nakon suđenja zbog svjedočenja, a na Mauricijusu su ostali više od godinu dana.

Kapetan i prvi časnik bulk carriera ‘Wakashio’ osuđeni na 20 mjeseci zatvora

Osamnaest mjeseci nakon što se japanski bulk carrier Wakashio u japanskom vlasništvu nasukao na greben na Mauricijusu uzrokujući najveću ekološku katastrofu u povijesti te zemlje, prošlog vikenda uklonjeni su i posljednji ostaci olupine, koji su prebačeni na obalu kako bi se reciklirali, piše The Maritime Executive.

Uklanjanje krmenog dijela olupine započelo je u jesen 2020., a vlada Mauricijusa je zahtijevala da se uklanjanje završi što je prije moguće. Podsjetimo, brod dug 300 metara nasukao se 25. srpnja 2020. na greben kod Point d’Esnyja. Ubrzo nakon toga brod se prepolovio te je iz njega iscurilo oko 1000 tona goriva. Prednja polovica broda ostala je na površini te je otegljena i potopljena, dok je krmeni dio ostao na grebenu.

Uklanjanje olupine bilo je izazovno, a zbog plitkog mora i vremenskih uvjeta projekt se protegnuo na dvije sezone. Operaciju uklanjanja olupine nadgledala je njemačka tvrtka Marine Consultants (bMC), a kineska tvrtka Lianyungang DALI Underwater Engineering Co. izvlačila je ostatke olupine pomoću masivne teglenice od 8.200 bruto tona Hong Bang 6, izgrađene 2010. godine, koja može podizati do 1.200 MT.

Jedan od najvećih izazova bilo je uklanjanje motora Wakashia težine od 600 tona. Krajem 2021., plovilo je uspješno rastavljeno nakon čega je uklonjen motor. Posljednja faza projekta završena je 16. siječnja 2022., u kojoj su uklonjene krhotine koje su ležale razbacane oko olupine. Ostaci broda razvrstat će se i poslati na reciklažu kroz narednih mjesec dana.

Časnici i posada Wakashia napokon su napustili su Mauricijus. Kapetan i drugi časnik pušteni su iz zatvora krajem godine nakon što su priznali krivnju za izazivanje nesreće. Drugim članovima posade dopušteno je da napuste Mauricijus tek nakon suđenja zbog svjedočenja, a na Mauricijusu su ostali više od godinu dana.

Kapetan i prvi časnik bulk carriera ‘Wakashio’ osuđeni na 20 mjeseci zatvora

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video