Singapurski tjesnac najopasniji je morski put za komercijalne brodove u Aziji, sudeći po broju incidenata oružanih pljački brodova kojih je prošle godine bilo 41, u odnosu na 34 u 2020. godini, piše The Maritime Executive.
ReCAAP centar za razmjenu informacija sa sjedištem u Singapuru pokazuje da je, unatoč padu aktivnosti pirata i broja oružanih pljački u Aziji, ovaj tjesnac dug oko 114 kilometara i dalje glavno žarište ilegalnih aktivnosti. Dnevno njime prođe približno 2.000 trgovačkih brodova.
Počinitelji su rijetko kad uhvaćeni, a najčešće je riječ o krađama brodskih dijelova i opreme. Prema istraživaču Adri Wanto sa Sveučilišta u Hamburgu, rezervni dijelovi ukradeni s brodova prodaju se u Batu Amparu u Batamu, a lokalna policija ne može im ništa jer nije nadležna za intervenciju.
Prema podacima ReCAAP-a, u 2021. zabilježena su ukupno 82 incidenta oružanih pljački brodova u Aziji, što je pad od 15 posto u odnosu na 2020. godinu.
Osim Singapurskog tjesnaca, sidrišta u Manili, vode Istočnog Sabaha te Sulusko i Celebesko more također slove za opasna područja u Aziji kad su u pitanju oružane pljačke brodova.