Oznaka na boku broda koja označava koliko se brod smije natovariti da bi plovidba bila odgovorna i sigurna zove se Plimsollova oznaka.
Za brodove koji plove uvijek u istim vodama sastoji se od kruga i vodoravne crte provučene kroz njegovo središte, dok brodovi koji plove raznim morima i zalaze u slatke vode imaju još dodatnih vodoravnih crta pokraj kruga. Maksimalno dopušten gaz ne ovisi samo o dimenzijama broda, nego i o dobu godine, salinitetu vode, meteouvjetima karakterističnima za pojedinu lokaciju i vrsti tereta. Svaka od tih crta odnosi se na specifično okruženje i uvjete plovidbe i označava koliko trup broda u takvom okruženju smije uroniti ispod površine, piše Otvoreno more.
Oznaka je nazvana po Samuelu Plimsollu, britanskom parlamentarcu i socijalnom reformatoru koji je, zabrinut zbog velikog gubitka brodova i brojnih žrtava kao posljedica njihove prekrcanosti, uspio natjerati Parlament da 1876. godine donese zakon koji bi ograničavao prekrcanost i definirao maksimalni gaz broda.
Samuel Plimsoll bio je vrlo važan u stvaranju sigurnog načina slanja robe u Engleskoj. Kasnih 1800-ih pomorstvo je bilo vrlo opasno, a brodovi su često bili loše ukrcani i s previše robe. Nesreće na vodi i na dokovima tijekom ukrcaja i istovara bile su prečeste. Toliko su bila opasna vremena da su u narodu neke od tih brodova nazivali “brodovi lijesovi”. Ti su brodovi bili toliko preopterećeni i nesposobni za plovidbu da su životi posade bili konstantno ugroženi.
Plimsollov dan posvećen je čovjeku koji je komercijalnu plovidbu učinio sigurnijom, a obilježava se 10. veljače.