Norveška kompanija Egil Ulvan Rederi predstavila je koncept za bulk carrier s nultim emisijama štetnih plinova, koji će za pogon, uz vodik, koristiti i snagu vjetra. Kompanija je za dizajn dobila načelno odobrenje (AiP) pomorskog klasifikacijskog društva Lloyd’s Register (LR), piše Splash247.
Imena With Orca, ovo plovilo od 5.500 tona dugo 88 metara imat će potpuno nulte emisije štetnih plinova u svim operacijama, navodi LR, a prenosi Offshore energy. Brod će biti pogonjen vodikom koji će biti pohranjen na brodu u komprimiranom obliku. With Orca imat će sustav gorivih ćelija za proizvodnju energije u uvjetima niskog opterećenja. Značajan dio energije potrebne za rad dobivat će se iz snage vjetra pomoću dva velika rotirajuća jedra, a višak energije moći će se pohraniti u baterije.
Ovaj samoiskrcavajući bulk carrier trebao bi započeti s radom početkom 2024. godine i u sklopu dugoročnog ugovora s vlasnicima tereta Felleskjøpet Agri i Heidelberg Cement. Brod će uglavnom ploviti otvorenim vodama Sjevernog moru te prevoziti razne rasute terete iz zapadne u istočnu Norvešku, piše The Maritime Executive.
Plovilo je dizajnirao Norwegian Ship Design, a vodik će isporučiti norveški Statkraft.