O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Posljedica visokih vozarina: Kontejnerski terminal u Splitu prestao s radom

Od sredine veljače u Split ne uplovljavaju kontejnerski brodovi koji su prekrcaj obavljali na kontejnerskom terminalu. Naime, kako piše portal BuR, zbog blizine luke u Pločama, Split je izgubio teret, a dodatno se promet srozao i zbog enormnog poskupljenja vozarina.

U 2021. godini tako je promet na terminalu iznosio 3.000 TEU jedinica, što je tek 10 posto ukupnog kapaciteta terminala koji iznosi 30.000 TEU jedinica. Zbog toga je, navodi portal BuR, terminal sredinom veljače zatvorio svoja vrata kontejnerskim brodovima, nakon što je na njemu obrađen posljednji brod – Libertas H.

Kako bismo saznali više o prekidu rada terminala, kontaktirali smo Luku Split d.o.o, u čijoj se nadležnosti nalazi kontejnerski terminal u Splitu.

Iz Luke su za Pomorac.hr potvrdili informaciju da je primarni razlog prekida rada kontejnerskog terminala poskupljenje vozarina.

Zbog rastućih cijena vozarina, sve manje brodova pristizalo je na kontejnerski terminal u Splitu. Luka Split više nije na popisu redovnih ticanja kontejnerskih brodova, stoga se poslovanje na terminalu obustavlja na neodređeno vrijeme, kažu iz Luke Split.

Naime, kako su pojasnili, klijentima nije isplativo pristajati na terminal u Splitu. Kontejneri koji su trebali stići u Split sada se iskrcavaju na terminalu u luci Rijeka, a zatim se kamionima transportiraju do Splita. Zašto? Jednostavno, zato što je ta opcija za klijente – jeftinija.

Ipak, iako je obustavljen rad kontejnerskog terminala, iz Luke Split navode da nije bilo otpuštanja djelatnika. Zaposlenici sada ugašenog kontejnerskog terminala su jednostavno prebačeni na druge terminale u luci. Tu se prvenstveno radi o terminalu za rasute terete, koji u posljednje vrijeme bilježi značajan porast prometa.

Što će biti s kontejnerskim terminalom u Splitu i kada možemo očekivati dolazak novih brodova, nije poznato. Na rad terminala utječu i zbivanja u lukama na drugom kraju svijeta.

Voljeli bismo da to bude što prije, no ne znamo kada će ponovno pokretanje terminala biti moguće, pogotovo kada uzmemo u obzir situaciju u Kini, navode iz Luke Split.

I tako su od pomorskih kontejnerskih terminala u Hrvatskoj ostali samo Rijeka i Ploče.


V.T.

Od sredine veljače u Split ne uplovljavaju kontejnerski brodovi koji su prekrcaj obavljali na kontejnerskom terminalu. Naime, kako piše portal BuR, zbog blizine luke u Pločama, Split je izgubio teret, a dodatno se promet srozao i zbog enormnog poskupljenja vozarina.

U 2021. godini tako je promet na terminalu iznosio 3.000 TEU jedinica, što je tek 10 posto ukupnog kapaciteta terminala koji iznosi 30.000 TEU jedinica. Zbog toga je, navodi portal BuR, terminal sredinom veljače zatvorio svoja vrata kontejnerskim brodovima, nakon što je na njemu obrađen posljednji brod – Libertas H.

Kako bismo saznali više o prekidu rada terminala, kontaktirali smo Luku Split d.o.o, u čijoj se nadležnosti nalazi kontejnerski terminal u Splitu.

Iz Luke su za Pomorac.hr potvrdili informaciju da je primarni razlog prekida rada kontejnerskog terminala poskupljenje vozarina.

Zbog rastućih cijena vozarina, sve manje brodova pristizalo je na kontejnerski terminal u Splitu. Luka Split više nije na popisu redovnih ticanja kontejnerskih brodova, stoga se poslovanje na terminalu obustavlja na neodređeno vrijeme, kažu iz Luke Split.

Naime, kako su pojasnili, klijentima nije isplativo pristajati na terminal u Splitu. Kontejneri koji su trebali stići u Split sada se iskrcavaju na terminalu u luci Rijeka, a zatim se kamionima transportiraju do Splita. Zašto? Jednostavno, zato što je ta opcija za klijente – jeftinija.

Ipak, iako je obustavljen rad kontejnerskog terminala, iz Luke Split navode da nije bilo otpuštanja djelatnika. Zaposlenici sada ugašenog kontejnerskog terminala su jednostavno prebačeni na druge terminale u luci. Tu se prvenstveno radi o terminalu za rasute terete, koji u posljednje vrijeme bilježi značajan porast prometa.

Što će biti s kontejnerskim terminalom u Splitu i kada možemo očekivati dolazak novih brodova, nije poznato. Na rad terminala utječu i zbivanja u lukama na drugom kraju svijeta.

Voljeli bismo da to bude što prije, no ne znamo kada će ponovno pokretanje terminala biti moguće, pogotovo kada uzmemo u obzir situaciju u Kini, navode iz Luke Split.

I tako su od pomorskih kontejnerskih terminala u Hrvatskoj ostali samo Rijeka i Ploče.


V.T.