U tijeku su radovi dogradnje luke Sali na Dugom otoku vrijedni više od 90 milijuna kuna kojima će se proširiti obala i povećati sigurnost prometa. Trenutačno je luka zatvorena za promet što je uobičajeno u ovoj fazi radova, no najava da bi to mogla ostati tijekom cijele turističke sezone zabrinula je sve u Salima, piše HRT.
Radovi su počeli potkraj prošle godine. Ubrzo se pokazalo da dno nije onakvo kakvo se očekivalo, što je iziskivalo dodatna istraživanja, prilagodbu projektne dokumentacije te promjenu tehnologije iskopa i gradnje. Kako bi se ipak izveli u zacrtanom roku, nema više govora o mogućem prekidu radova tijekom sezone. Iako zadovoljni što će dobiti veću i sigurniju luku, takav scenarij mnogim Saljanima kvari raspoloženje.
– Prošlog tjedna je bila jedna panel-diskusija, gdje smo razgovarali o tome kako će biti regulacija prometa za vrijeme ljetnih mjeseci, gdje je nama zapravo dano do znanja da se luka ne namjerava otvoriti za nautički promet, za članove zajednice koji imaju svoje obrte za prijevoz putnika i ljude koji imaju brodice i idu na ribanje. S nedostatkom gospodarske aktivnosti saljske luke direktno je ugroženo barem dvjesto radnih mjesta, to vam je dvije trećine Sali – rekla je Ivana Kirinić Frka, predsjednica Općinskog vijeća Sali.
Ugostitelji, koji već okupljaju osoblje i izvode posljednje pripreme te plaćaju sve obveze za predsezonu, osobito su zabrinuti.
– Već se stišćemo dvi godine i sad još. Jednostavno nemamo ta sredstva. Ne znam, morat ću vjerojatno i ja i mnogi moji kolege tražit posao negdi drugo… neki su u kreditima, u najmu – kaže Danijel Lučić, predstavnik ugostitelja u Salima.
Zabrinuti su i kornatski ugostitelji, koji dio opskrbe obavljaju u Salima, kao i stanovnici i gosti okolnih manjih otoka. U luci je i devet turističkih brodara, koji voze goste na jednodnevne izlete.
– Sve akcije demografske politike koje naša općina provodi nemaju smisla ako ljudima nije osigurana egzistencija i pravo na rad – rekla je Kirinić Frka.
Iz Županijske lučke uprave Zadar stižu uvjeravanja da situacija nije tako crna.
– Svatko iz svoje nadležnosti treba sve poduzeti da ova luka funkcionira ove godine u možda malo ograničenom dijelu a dogodine da to bude u punom zahvatu – smatra Davor Škibola, ravnatelj ŽLU-a Zadar.
U međuvremenu je naručena i Studija sigurnosti plovidbe u luci radi formiranja plovnog koridora tijekom izvođenja radova, sve kako bi se i ova sezona odradila uz što manje žrtava bez usporavanja radova koji moraju biti dovršeni do 31. prosinca 2023. godine.