Talijanski brodograditelj Fincantieri uskoro će dogovoriti prvu veću narudžbu za izgradnju kruzera od početka pandemije.
Talijanske novine Il Secolo XIX tijekom vikenda su izvijestile o tome kako Norwegian Cruise Line Holdings, matična tvrtka tri sjevernoamerička brenda za krstarenja, finalizira sporazum s Fincantierijem, piše The Maritime Executive.
Detalji narudžbe nisu poznati, ali prema informacijama koje je potvrdio Reuters, Norwegian Cruise Line Holdings naručit će šest brodova u vrijednosti od 4 milijarde dolara. Nije poznato hoće li se narudžba u potpunosti odnositi na veće kruzere koje će koristiti brend Norwegian Cruise Line ili će uključivati i ostale brendove.
Fincantieri trenutno gradi brodove za sva tri brenda, a NCLH ne krije da želi dodati još brodova u flotu svog ultraluksuznog brenda Regent Seven Seas Cruises. Regent trenutno čeka izgradnju Seven Seas Grandeur, kruzera od 55.500 bruto tona, s kapacitetom za smještaj 750 putnika, kojeg bi Fincantieri trebao isporučiti 2023. godine. Za razliku od druga dva brenda, Regent je jedini koji nema narudžbe za dodatne kruzere.
Poslovna suradnja između Norwegiana i Fincantierija traje preko deset godina, još kada je talijansko brodogradilište izgradilo dva luksuzna kruzera za brend Oceania Cruise. Prije toga, Norwegian je gradio svoje velike kruzere u Meyer Werftu u Njemačkoj.
Flota Oceanie je nadopunjena s dva kruzera od 66.000 bruto tona koje je izgradio Fincantieri, a predstavljeni su 2011. i 2012. godine kao Marina i Riviera, što je dovelo do proširenja suradnje. Za brend Regent, Fincantieri gradi tri ultra luksuzna kruzera počevši od Seven Seas Explorera u 2016. i Seven Seas Splendora, koji je predstavljen u veljači 2020. godine, nekoliko tjedana prije nego što je industrija krstarenja pauzirala s radom zbog pandemije.
Najveća pobjeda Fincantierija ipak je došla 2017. godine, kada je “namamio” Norwegian Cruise Line i okončao njegovu suradnju s Meyerom, zahvaljujući novom konceptualnom dizajnu pod nazivom Project Leonardo od 142.500 bruto tona, s kapacitetom za smještaj 3 300 putnika. Norwegian je isprva naručio četiri sestrinska broda, a u kolovozu 2018. godine proširio je narudžbu iskoristivši opciju za dva dodatna sestrinska broda.
Norwegian Prima, prvi od novih konceptnih brodova, trenutno se dovršava u Italiji. Norwegian je krajem travnja objavio da isporuka broda kasni zbog problema u opskrbnom lancu. Trebao je zaploviti u kolovozu ove godine, ali Norwegian je odgodio prvo putovanje broda do rujna. Drugi brod klase Norwegian Viva trebao bi zaploviti u lipnju 2023., a dodatna četiri broda trebala bi se završiti do 2027. godine.
Ako Fincantieri bude uspješan u pregovorima za novu narudžbu NCLH-a, to će biti prva velika narudžba za kruzere u više od dvije i pol godine. Iako je industrija brodogradnje uspješno zadržala gotovo sve glavne narudžbe za kruzere tijekom pandemije, nijedna tvrtka još nije započela s budućim planovima izgradnje, iako su i Royal Caribbean Group i Norwegian Cruise Line Holdings naveli da su zainteresirani za dodatne narudžbe. NCLH bi 10. svibnja trebao dostaviti financijski izvještaj za prvo tromjesečje 2023. godine.
Narudžba se isto tako smatra konačnim postignućem dugogodišnjeg izvršnog direktora Fincantierija, Giuseppea Bona. 78-godišnji izvršni direktor koji je predvodio preokret u brodogradilištu u posljednjih 20 godina trebao bi otići u mirovinu nakon sastanka dioničara 16. svibnja. Novoimenovanog izvršnog direktora, Pierroberta Folgiera, kojeg je imenovala država, dioničari bi trebali odobriti kao sljedećeg izvršnog direktora tvrtke.