Svi vole zagonetke, a često što su neobičnije i dramatičnije to više pozornosti dobiju. Ima nešto čudno u ljudskoj prirodi koja je sklona misterioznim pojavama i događajima, a ta pomaknuta sklonost dovodi do toga da se obična priča tijekom vremena obogaćuje novim naslagama tajnovitosti.
Prema najčešćoj verziji priče o tajanstvenoj sudbini nizozemskog broda nazvanog SS Ourang Medan, nesreća se dogodila u 40-im godinama prošlog stoljeća, kada je ovaj veliki brod plovio u vodama oko Indonezije. Prva poznata referenca o ovom brodu javlja se 1940., kada ju je prenijela američka novinska agencija Associated Press, a kasnije su je objavile i britanske novine Daily Mirror i Yorkshire Evening Post. U raznim verzijama naći ćete da se događaj zbio 1940., ali i 1947. i 1948. S obzirom na to kada je vijest prvi put prenesena ovaj se događaj morao dogoditi, ako se dogodio, najkasnije 1940., dakle verzije iz kasnijeg razdoblja ne dolaze u obzir, piše Povijest.hr.
Nesretna sudbina broda i posade opisana je prvo u brojnim časopisima, knjigama, a u novije vrijeme je popularna na internetskim portalima. Prema podacima s kojima raspolažemo priča je, možda, potekla od talijanskog misionara koji je za nju saznao od unesrećenog mornara, čije je tijelo doplutalo do jednog atola na Maršalovim Otocima, a koji je ubrzo preminuo. Spomenuti talijanski misionar je ovu priču prenio Silviju Scherliju iz Trsa.
Ilegalan teret
Priča mornara kaže da je njegov brod prevozio opasan teret koji je nazvao vitrolom, što je staro ime za sumpornu kiselinu, koja slovi za jednu od najopasnijih kemikalija. Kako vitriol nije bio očito dobro uskladišten došlo je do stvaranja otrovnih para koje su, čini se, pobile cijelu posadu. Brod je na svoje putovanje krenuo, navodno, iz male kineske luke, čije ime nije pribilježeno, prema Kostarici, a kako je bila riječ o ilegalnom teretu brod je išao rutom koja je izbjegavala kontrolu vlasti. Naravno, u većini verzija se ne spominje opasan teret.
Zastrašujuća poruka
Dosadašnja istraživanja koja su pokušala ući u trag kakvoj dokumentaciji izvan one novinske nisu bila uspješna. Kako se brod bavio ilegalnim poslovima nedostatak papirologije možda i nije čudan, i vrlo je moguće da je cijela dokumentacija namjerno uništena. Ipak, iznenađuje podatak da nedostaju podaci o samoj izgradnji broda, osobito jer je riječ o brodu nizozemske kompanije. Najčešće ćete naći verziju koja navodi da su brodovi koji su plovili područjem oko Indonezije dobili zastrašujuću radijsku poruku. Poruka je bila ispisana Morseovom abecedom i djelomično se mogla dešifrirati. U poruci je navodnoj stajalo:
Svi časnici, uključujući kapetana, su mrtvi. Leže na palubi i mostu. Vjerojatno je cijela posada mrtva… ja umirem.
Brod pun mrtvih tijela
Nakon toga se navodi da je nizozemskom brodu u pomoć pristigao američki trgovački brod, koji je utvrdio da je poruka istinita. U nekim se verzijama spominju i dva broda, no kako se obično navodi samo ime jednog od njih, vjerojatnije je da je bila riječ o jednom brodu. Brod Ourang Medan je bio, prema novinskim navodima, neoštećen, ali zatrpan mrtvim tijelima. Čak je i tamošnji brodski ljubimac, mali terijer pronađen mrtva. Radiooperater koji je poslao poruku nađen je mrtav kraj telegrafa. Na mrtvim tijelima nije bilo znakova fizičkih ozljeda osim grotesktinih izraza lica, koja su upućivali da je posada umrla u agoniji. Pristigao brod je odlučio odvući SS Ourang Medan u luku, kako bi se cijeli slučaj istražio, no ubrzo je na brodu izbio požar zbog čega su mornari presjekli užad i odmaknuli se od jezivog broda, koji je eksplodirao i potonuo zajedno s tajnom o onome što se dogodilo na brodu.
Cijeli tekst pročitajte >>ovdje<<.