Filipinske vlasti podignule su optužnicu protiv hrvatskog kapetana i trojice časnika bulk carriera koji se prije četiri dana sudario s tamošnjim ribarskim brodom. Nakon sudara pokrenuta je potraga za sedmero nestalih članova posade ribarskog broda, od kojeg su nakon havarije ostale tek krhotine.
Bulk carrier imena Happy Hiro od 32.600 DWT sudario se s filipinskim ribarskim brodom 28. svibnja u Suluskom moru, dok je brod kroz filipinske teritorijalne vode plovio na ruti iz Kine prema Australiji. Prema saznanjima obalne straže, ribarski brod taj je dan imao problema s motorom. Ribarski brod bio je usidren u trenutku kada je jedan član posade primijetio kako im se približava bulk carrier, pa je probudio i ostale članove posade, piše The Maritime Executive.
Sudar nažalost nije mogao biti izbjegnut, a ribarski brod je pri sudaru potonuo. Od 20 ribara, 13 je spašeno nakon što im je u pomoć pristigao drugi obližnji ribarski brod. Preživjeli su zadobili posjekotine i modrice, a jedna osoba je zadobila i ozljedu glave. Za preostalih sedmero ribara pokrenuta je potraga, piše Fleetmon.
Filipinska obalna straža uz pomoć mornarice pretražila je područje koje se prostire na otprilike 600 četvornih milja, no potragu su ometali nepovoljni vremenski uvjeti. Pronađene su tek krhotine za koje se vjeruje da su s potonulog ribarskog broda. Nažalost, nestalim ribarima nije bilo traga.
Happy Hiro preživjele je prevozio prema obali, a kasnije su prebačeni na brod obalne straže. Prema AIS podatcima, idućeg dana bulk carrier je promjenio kurs i konačno se usidrio kod otoka Panay na Filipinima.
Zapovjednik filipinske obalne straže Artemio Abu, izvijestio je kako je optužnica podnesena četiri člana posade. Optužnica je podignuta protiv zapovjednika (A.M.), hrvatskog državljanina, drugog časnika (B.A.), inače rumunjskog državljanina te još dvojice filipinskih časnika. Svi oni optuženi su za “bezobzirnu nepromišljenost koja je rezultirala višestrukim ubojstvima iz nehaja, ozljedama i materijalnom štetom”, piše Safety4Sea.
Podvodnim pregledom bulk carriera dugog 177 metara, otkriveni su tragovi koji upućuju na to da je bulk carrier nakon sudara prešao preko ribarskog broda, koji se pritom prepolovio. Pregledom dokumentacije te ispitivanjima članova posade otkriveno je kako se na mostu bulk carriera u trenutku nesreće nalazio samo jedan časnik. Obalna straža od suda je zatražila nalog za zadržavanje bulk carriera na neodređeno vrijeme dok je istraga u tijeku.