Splitska policija će državnom odvjetništvu podnijeti kaznenu prijavu protiv 44-godišnjeg kapetana koji je pod utjecajem alkohola u nedjelju rano ujutro turističkim brodom udario u obalni zid Inine benzinske postaje na splitskoj Zapadnoj obali.
O nesreći u Splitu, ali i kontroli plovidbe više nam je rekao kapetan Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe. S njime je razgovarao novinar HTV-a Stanko Čulina.
– Za sada možemo reći da je jutros oko 2 sata prilikom pokušaja uplovljavanja broda Morska Vila u luku Split na predjelu Zapadne obale došlo do udara broda u obalu. Tom prilikom došlo je do naplavljivanja i nakon 40-tak minuta brod je potonuo. U tom trenutku na brodu se nalazilo 50-tak putnika, dolazak broda nije bio najavljen, a osoba koja je upravljala brodom nije bila ukrcana kao zapovjednik. Uz to su joj sve pomorske svjedodžbe bile istekle, istaknuo je.
Nesreća u blizini benzinske postaje
– Sve je to moglo zakomplicirati stvari, ali nasreću ništa loše se nije dogodilo. Brod će se dignuti iz mora. Nije bilo ozlijeđenih i zasad nema nikakve naznake ekološke štete. Tako da mi očekujemo već tijekom sutrašnjeg dana da bi se brod digao i oteglio u brodogradilište, rekao je.
Složio se da postoji dojam da ovo ljeto ima više pomorskih nesreća, no naglasio da statistika to demantira.
– U ovo doba prošle godine bilo je 30 posto više pomorskih nesreća. Ove godine su nam se dogodile dvije nesreće s putničkim brodovima i to očito interesira javnost i radi toga je to došlo u fokus pažnje, naglasio je.
Razlozi nesreće
Na brodu “Morska vila” bilo je oko 50 putnika i svi su neozlijeđeni, a brod je potonuo. Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja, 44-godišnjak je osumnjičen da je počinio kaznena djela ugrožavanje posebnih vrsta prometa te onečišćenje okoliša.
Kaznena prijava se podnosi redovnim putem nadležnom državnom odvjetništvu. Slijedi očevid broda nakon vađenja iz mora te se kriminalističko istraživanje, priopćeno je popodne iz splitske policije. Policija je prije izvijestila da je uhićeni kapetan broda bio u alkoholiziranom stanju.
Problem u brodskom motoru?
Novinarka HTV-a Karmen Šore za središnji Dnevnik HTV-a kazala je da izvidi i dalje traju te da su izuzete sve kamere na tom području.
– Neovisni stručnjaci kažu da je moguće da je bio problem u brodskom motoru i da kapetan iz brzine nije uspio prebaciti u tzv “ler”. Istraga će pokazati, dodala je.
Što se tiče izvlačenja, ni o tome se trenutačno ne zna, rekla je Šore i istaknula da je najvažnije da se nafta dalje ne izlijeva po splitskoj trajektnoj luci.
– Benzinska postaja je zatvorena. Najbliža je ona marini Kaštela. Prema zakonu, uklanjanje broda mora organizirati ili koncesionar obale, u ovom slučaju INA ili sam vlasnik broda. On je pak trenutačno u višestrukim problemima. Zbog plovidbe u alkoholiziranom stanju osiguranje mu neće isplatiti nikakvu odštetu. Drveni brod “Morska vila” izgrađen je 1946. godine u Italiji. Namijenjen je ribarenju, a zadnji put je obnovljen 2006. godine. Kao turistički brod registriran je za 73 putnika, kazala je Šore.
Jedan strani nautičar izjavio je kako je vidio kad je brod udario u dok, a da su ljudi bili preplašeni.
Za istragu nesreće mjerodavna je splitska Lučka kapetanija.
– Dali smo nalog vlasniku da organizira vađenje samog broda gdje trebaju doći ronioci i vidjeti stanje. Da se brod izvadi mora se vidjeti kakvo je oštećenje. Tada će Hrvatski registar brodova utvrditi može li se brod može tegliti i što će dalje biti, istaknuo je kapetan Željko Kuštera iz Lučke kapetanije Split.
Turistički brod “Morska vila” dužine 21,6 metara u vlasništvu je pravne osobe iz Hrvatske.
Zaštita protiv onečišćenja nakon potonuća broda
Ronilačke i vatrogasne ekipe angažirane su na mjestu nesreće kako bi osigurale more od onečišćenja, priopćilo je u nedjelju Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Ministarstvo navodi da su na mjestu nesreće angažirani pripadnici JVP Split, čija je pomorska jedinica postavila upijajuće brane oko oštećenog broda, kako bi prevenirali onečišćenje mora i morskog okoliša, u slučaju da se dogodi istjecanje goriva iz brodskog spremnika.
Ronioci provjeravaju brodski trup ispod razine mora, dok je u dogovoru sa vlasnikom broda dodatno angažirana tvrtka za pružanje komercijalnih usluga sprječavanja i uklanjanja onečišćenja mora i morskog okoliša.
Još akcija Sigurnosti plovidbe
– Mi ćemo ih sigurno napraviti još. U prvoj akciji sudjelovala su 23 plovila kapetanije, 100-tinjak djelatnika. Ukupno je napravljeno preko 400 inspekcijskih pregleda. Ustanovljeno je oko 170 prekršaja i naplaćeno oko 400.000 kuna. Ova akcija je bila usmjerena na prekršaje vezane za glisiranje, međutim osim tih prekršaja dosta česti su prekrcaji putnika, kao i plovidba stranih plovila bez vinjete ili bez osposobljenja za upravljanje brodicom i slično, naglasio je.