O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

I MONA LISA je uplovila u luku Gruž, imala je Leonardov portret na ciminjeri

U Grad je brod dolazio sedamdesetih i osamdesetih pod imenima KUNGSHOLM, SEA PRINCESS i VICTORIA.

S navoza brodogradilišta John Brown & Company u škotskom Clydebanku 14. travnja 1965. porinuta je u more novogradnja  broj 728 s imenom KUNGSHOLM. Na svoje prvo putovanje zaplovila je 22. travnja sljedeće godine u floti Swedish America Linea kao brod – lajner građen za transatlantsku prugu Goeteborg – New York. Novi je brod imao 26700 bruto tona, bio dug 201, širok 26 metara, a na osam putničkih paluba je mogao prevoziti 713 putnika i 417 članova posade, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

Dva glavna pogonska diesel stroja Gotaverken proizvedena u Švedskoj ukupne snage 25200 KS omogućavala su mu preko dvije propele plovidbu brzinom od 21 čvor. I KUNGSHOLM je bio žrtva naglog razvoja zračnog putničkog prometa preko Atlantika pa ga je Swedish America Line 1975. prodala norveškom brodaru Flagship Cruises koji mu je zadržao isto ime. 

Brod ostaje u vodama Kariba na kružnim putovanjima prevozeći oko 450 putnika. Godine 1978. KUNGSHOLM je ponovo prodan, ovaj put britanskom P&O koji ga u njemačkom Bremen Vulkan brodogradilištu potpuno preuređuje i skida mu jedan od dva originalna dimnjaka (ciminjere). Pod imenom SEA PRINCESS sljedećih 17 godina uspješno poduzima krstarenja u dalekoj Australiji.     

Gruž – ukrcajna luka                                                                 

Pedantni dubrovački kroničari zabilježili su njegove posjete pod oba imena: KUNGSHOLM i SEA PRINCESS. Ostalo je zabilježeno 36-dnevno kružno putovanje broda KUNGSHOLM, u rasponu cijena između 2810 i 5795 USD po osobi, s polaskom iz New Yorka 23. travnja 1977. i itinererom: Port Everglades, Funchal, Malaga, Messina, Epidaurus, Hydra, Pirej, Delos, Mikonos, Rodos, Kotor, Dubrovnik, Venecija, Villefranche, Barcelona, Gibraltar, Ponta Delgada, Port Everglades, NewYork. U programu putovanja iz 1982. SEA PRINCESS je od proljeća do jeseni plovila iz Venecije do Pireja i natrag, tičući luke: Dubrovnik, Itea, Messina, Mikonos, Aghios Nikolaos i Aleksandrija. Veliki broj putnika se te godine ukrcao baš u gruškoj luci, koja je bila jedna od najznačajnijih ukrcajnih luka na kružnom putovanju u to doba. 

Foto: Dubrovački dnevnik

Na krstarenju s polaskom 23. svibnja 1984. iz Pireja SEA PRINCESS pristaje u lukama: Dubrovnik, Rodos, Port Said, Aqaba, Safaga, Suez, Limassol, Haifa i Santorini da bi 7. lipnja s polaskom iz Dubrovnika posjetila još i Istanbul, Skiathos, Ashdod, Pirej, Krf, Messinu i Napoli. Jesen iste godine je još zanimljivija jer SEA PRINCESS plovi iz Venecije 25. rujna prema lukama: Katakolon, Alanya, Limassol, Haifa, Pirej i Dubrovnik, potom 8. listopada ponovo iz Venecije prema Ithaci, Pireju, Aleksandriji, Ashdodu, Gythionu, Messini i Dubrovniku da bi konačno iz Gruža 21. listopada krenuo na kružno putovanje tičući Port Said, Aqabu, Safagu, Suez, Haifu, Rodos, Izmir i Pirej.

Foto: Dubrovački dnevnik

Uspješne plovidbe prije stečaja

Sljedeće 1985. godine uplovljava u Gruž 21. svibnja i 14. studenog, a vraća se i 1986. s posjetama 16. i 26. svibnja. Kada je 1995. brod vraćen u Europu, ponovo mijenja ime u VICTORIA kako bi sestrinskoj Princess Cruises, u sastavu grupacije Carnival, omogućio da svoju novogradnju nazove imenom SEA PRINCESS. Od tada VICTORIA plovi iz Southamptona, a u nekoliko je navrata prigodom uplovljavanja u istočno Sredozemlje posjetila i Dubrovnik. 

P&O je 2002. prodao VICTORIJU njemačkom brodaru Holiday Kretzfahrten za kojeg plovi pod imenom MONA LISA. Na ciminjeri je od tada i veliki Leonardov portret Gioconde, u početku na bijeloj, a potom na terakota podlozi. Novi su vlasnici uvrstili Dubrovnik u većinu svojih programa kružnih putovanja pa je brod bio našim čestim posjetiteljem. Nažalost, pod novim imenom plovi svega četiri godine jer je Holiday Kreutzfahrten 2006. objavio stečaj, pa su mu brodovi MONA LISA i LILI MARLEEN ostali zaplijenjeni na prisilnom vezu. 

Foto: Dubrovački dnevnik

Školska kružna putovanja

Royal Caribbean je 2007. kupio ovaj već prilično stari brod, ali ga je odmah dao u zakup ciparskom Louis Cruisesu za kojeg pod imenom OCEANIC II neko vrijeme privremeno zamjenjuje kod Santorinija potonuli brod SEA DIAMOND. Nakon odrađenog posla OCEANIC II je u floti sestrinskog španjolskog Pullmantura obavio nekoliko ljetnih kružnih putovanja, a potom otišao na potpuno preuređenje u brod za školska kružna putovanja u sklopu međunarodnog programa kojeg je Royal Caribbean ugovorio sa sedam velikih svjetskih sveučilišta. Od tada ima 28900 GT-a i može primiti 790 putnika, a prvu posjetu gruškoj luci obavio je u rujnu 2007. 

OCEANIC II je nakon 2008. po završetku programa plovidbi sa studentima i profesorima zaplovio na kružnim putovanjima u organizaciji Lord Nelson Seereisena i ponovo pod imenom MONA LISA. Japanska mirovna organizacija PEACE BOAT ga je od konca 2008. unajmila za nekoliko svojih edukativnih plovidbi diljem svijeta. Od 1. svibnja 2009. ponovo plovi za Lord Nelsona, a potom je početkom rujna raspremljena u Pireju.

 Za vrijeme Zimskih olimpijskih i paraolimpijskih igara 2010. u kanadskom Vancouveru, MONA LISA je bila privezana u luci Squamish BC kako bi poslužila za smještaj osoblja uposlenog na ovoj velikoj sportskoj manifestaciji. U rujnu 2010. je raspremljena jer nije udovoljavala konvenciji SOLAS 2010 (Safety of Life at Sea). Prodana je u Sultanat Oman gdje je u luci Duqm preuređena u privremeni luksuzni hotel pod imenom VERONICA

Otvorenjem novoga hotela Crown Plaza Duqm, VERONICA je zatvorila svoja hotelska vrata te se početkom listopada 2013. još jednom našla na mrtvom vezu čekajući nove kupce. Na koncu ih nije našla, pa se u teglju 9. studenog 2015. uputila prema svojoj posljednjoj luci, rezalištu brodova u indijskom Alangu, da bi 2016. bila u potpunosti izrezana.

Ivo Batričević

U Grad je brod dolazio sedamdesetih i osamdesetih pod imenima KUNGSHOLM, SEA PRINCESS i VICTORIA.

S navoza brodogradilišta John Brown & Company u škotskom Clydebanku 14. travnja 1965. porinuta je u more novogradnja  broj 728 s imenom KUNGSHOLM. Na svoje prvo putovanje zaplovila je 22. travnja sljedeće godine u floti Swedish America Linea kao brod – lajner građen za transatlantsku prugu Goeteborg – New York. Novi je brod imao 26700 bruto tona, bio dug 201, širok 26 metara, a na osam putničkih paluba je mogao prevoziti 713 putnika i 417 članova posade, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

Dva glavna pogonska diesel stroja Gotaverken proizvedena u Švedskoj ukupne snage 25200 KS omogućavala su mu preko dvije propele plovidbu brzinom od 21 čvor. I KUNGSHOLM je bio žrtva naglog razvoja zračnog putničkog prometa preko Atlantika pa ga je Swedish America Line 1975. prodala norveškom brodaru Flagship Cruises koji mu je zadržao isto ime. 

Brod ostaje u vodama Kariba na kružnim putovanjima prevozeći oko 450 putnika. Godine 1978. KUNGSHOLM je ponovo prodan, ovaj put britanskom P&O koji ga u njemačkom Bremen Vulkan brodogradilištu potpuno preuređuje i skida mu jedan od dva originalna dimnjaka (ciminjere). Pod imenom SEA PRINCESS sljedećih 17 godina uspješno poduzima krstarenja u dalekoj Australiji.     

Gruž – ukrcajna luka                                                                 

Pedantni dubrovački kroničari zabilježili su njegove posjete pod oba imena: KUNGSHOLM i SEA PRINCESS. Ostalo je zabilježeno 36-dnevno kružno putovanje broda KUNGSHOLM, u rasponu cijena između 2810 i 5795 USD po osobi, s polaskom iz New Yorka 23. travnja 1977. i itinererom: Port Everglades, Funchal, Malaga, Messina, Epidaurus, Hydra, Pirej, Delos, Mikonos, Rodos, Kotor, Dubrovnik, Venecija, Villefranche, Barcelona, Gibraltar, Ponta Delgada, Port Everglades, NewYork. U programu putovanja iz 1982. SEA PRINCESS je od proljeća do jeseni plovila iz Venecije do Pireja i natrag, tičući luke: Dubrovnik, Itea, Messina, Mikonos, Aghios Nikolaos i Aleksandrija. Veliki broj putnika se te godine ukrcao baš u gruškoj luci, koja je bila jedna od najznačajnijih ukrcajnih luka na kružnom putovanju u to doba. 

Foto: Dubrovački dnevnik

Na krstarenju s polaskom 23. svibnja 1984. iz Pireja SEA PRINCESS pristaje u lukama: Dubrovnik, Rodos, Port Said, Aqaba, Safaga, Suez, Limassol, Haifa i Santorini da bi 7. lipnja s polaskom iz Dubrovnika posjetila još i Istanbul, Skiathos, Ashdod, Pirej, Krf, Messinu i Napoli. Jesen iste godine je još zanimljivija jer SEA PRINCESS plovi iz Venecije 25. rujna prema lukama: Katakolon, Alanya, Limassol, Haifa, Pirej i Dubrovnik, potom 8. listopada ponovo iz Venecije prema Ithaci, Pireju, Aleksandriji, Ashdodu, Gythionu, Messini i Dubrovniku da bi konačno iz Gruža 21. listopada krenuo na kružno putovanje tičući Port Said, Aqabu, Safagu, Suez, Haifu, Rodos, Izmir i Pirej.

Foto: Dubrovački dnevnik

Uspješne plovidbe prije stečaja

Sljedeće 1985. godine uplovljava u Gruž 21. svibnja i 14. studenog, a vraća se i 1986. s posjetama 16. i 26. svibnja. Kada je 1995. brod vraćen u Europu, ponovo mijenja ime u VICTORIA kako bi sestrinskoj Princess Cruises, u sastavu grupacije Carnival, omogućio da svoju novogradnju nazove imenom SEA PRINCESS. Od tada VICTORIA plovi iz Southamptona, a u nekoliko je navrata prigodom uplovljavanja u istočno Sredozemlje posjetila i Dubrovnik. 

P&O je 2002. prodao VICTORIJU njemačkom brodaru Holiday Kretzfahrten za kojeg plovi pod imenom MONA LISA. Na ciminjeri je od tada i veliki Leonardov portret Gioconde, u početku na bijeloj, a potom na terakota podlozi. Novi su vlasnici uvrstili Dubrovnik u većinu svojih programa kružnih putovanja pa je brod bio našim čestim posjetiteljem. Nažalost, pod novim imenom plovi svega četiri godine jer je Holiday Kreutzfahrten 2006. objavio stečaj, pa su mu brodovi MONA LISA i LILI MARLEEN ostali zaplijenjeni na prisilnom vezu. 

Foto: Dubrovački dnevnik

Školska kružna putovanja

Royal Caribbean je 2007. kupio ovaj već prilično stari brod, ali ga je odmah dao u zakup ciparskom Louis Cruisesu za kojeg pod imenom OCEANIC II neko vrijeme privremeno zamjenjuje kod Santorinija potonuli brod SEA DIAMOND. Nakon odrađenog posla OCEANIC II je u floti sestrinskog španjolskog Pullmantura obavio nekoliko ljetnih kružnih putovanja, a potom otišao na potpuno preuređenje u brod za školska kružna putovanja u sklopu međunarodnog programa kojeg je Royal Caribbean ugovorio sa sedam velikih svjetskih sveučilišta. Od tada ima 28900 GT-a i može primiti 790 putnika, a prvu posjetu gruškoj luci obavio je u rujnu 2007. 

OCEANIC II je nakon 2008. po završetku programa plovidbi sa studentima i profesorima zaplovio na kružnim putovanjima u organizaciji Lord Nelson Seereisena i ponovo pod imenom MONA LISA. Japanska mirovna organizacija PEACE BOAT ga je od konca 2008. unajmila za nekoliko svojih edukativnih plovidbi diljem svijeta. Od 1. svibnja 2009. ponovo plovi za Lord Nelsona, a potom je početkom rujna raspremljena u Pireju.

 Za vrijeme Zimskih olimpijskih i paraolimpijskih igara 2010. u kanadskom Vancouveru, MONA LISA je bila privezana u luci Squamish BC kako bi poslužila za smještaj osoblja uposlenog na ovoj velikoj sportskoj manifestaciji. U rujnu 2010. je raspremljena jer nije udovoljavala konvenciji SOLAS 2010 (Safety of Life at Sea). Prodana je u Sultanat Oman gdje je u luci Duqm preuređena u privremeni luksuzni hotel pod imenom VERONICA

Otvorenjem novoga hotela Crown Plaza Duqm, VERONICA je zatvorila svoja hotelska vrata te se početkom listopada 2013. još jednom našla na mrtvom vezu čekajući nove kupce. Na koncu ih nije našla, pa se u teglju 9. studenog 2015. uputila prema svojoj posljednjoj luci, rezalištu brodova u indijskom Alangu, da bi 2016. bila u potpunosti izrezana.

Ivo Batričević