Nisu dolazili u Sredozemlje do konca osamdesetih, a 1990. godine CUNARD PRINCESS dolazila je šest puta.
Najpoznatiji britanski putnički brodar Cunard je početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća u prestižnom danskom brodogradilištu Burmeister & Wain iz Kopenhagena naručio izgradnju dva kruzera od po 16795 bruto registarskih tona za smještaj 950 putnika. Bili su dugi 163, široki 23 metra, a po četiri dizel Burmeister & Wain pogonska stroja ukupne snage 15500 KW omogućavali su im preko dvije propele plovidbu brzinom od 21 čvora, piše Dubrovački dnevnik.
Građeni su u isto vrijeme, pa je novogradnja broj 858 krštena imenom CUNARD COUNTESS porinuta s navoza u more 21. svibnja 1975., a novogradnja broj 859 CUNARD CONQUEST 30. listopada iste godine. Završno opremanje i uređenje je obavljeno u talijanskoj La Speziji u tamošnjem brodogradilištu Navali Mechaniche Affini. Na prvo kružno putovanje po Bahamima je CUNARD COUNTESS otplovio 14. kolovoza 1976., a nedugo iza je zaplovio i drugi brod, ali pod promijenjenim imenom kao CUNARD PRINCESS.
Izbjegavali Dubrovnik nakon ratnih zbivanja
U Sredozemlje nisu dolazili sve do konca osamdesetih godina, osim jednom kada je CUNARD PRINCESS, na dvotjednom krstarenju koje je započelo u Nici 22. svibnja 1982., posjetila luke: Taormina, Napulj, Katakolon, Iraklion, Rodos, Patmos, Skyros, Skiathos, Delos, Mikonos, Tinos, Pirej, Iteu, Dubrovnik, Split i Veneciju. Nakon toga je CUNARD PRINCESS u Dubrovnik doplovila tek 9. travnja 1990. Te nas je godine posjetila ukupno 6 puta, posljednji put 24. rujna. Zbog nastupajuće vojne agresije prema Hrvatskoj ovi brodovi su sljedećih deset godina zaobilazili Dubrovnik.
CUNARD COUNTESS je 1996. prodan brodarskoj kompaniji Awani Cruises te mijenja ime u AWANI DREAM II, a 1998. godine je prodan grčkom brodaru Royal Olympic Cruises za kojega plovi pod imenom OLYMPIC COUNTESS. Od 2002. mijenja ime u OLYMPIA COUNTESS, a nakon stečaja matične kompanije i prodaje broda grčkom Maximus Navigation postaje OCEAN COUNTESS. Već sljedeće godine ponovo mijenja ime u LILI MARLEEN i plovi u najmu njemačkog Holiday Kreutzfahrtena. Ali koncem 2006. i njemačka kompanija odlazi u stečaj, brod ostaje raspremljen prvo u zaljevu Eleusis, a potom u Pireju. U najam ga je 2007. uzeo Monarch Classic Cruises koji ga je pod imenom BLUE COUNTESS uposlio na kružnim plovidbama Egejskim morem.
Dolazak 2007. godine
Nakon potonuća broda SEA DIAMOND na sidrištu Santorinija, ciparski brodar Louis Cruise je za sezonu 2007. kao zamjenu uzeo u najam brod BLUE COUNTESS, koji pod tim imenom nije nikada komercijalno zaplovio, te ga je privremeno preimenovao u RUBY. Pod ovim imenom doplovio je i u Dubrovnik te je usidrio pred Lokrumom 21. rujna 2007. Nakon toga je 2008., u floti Monarcha pod imenom OCEAN COUNTESS iz Pireja plovio uglavnom na kružnim putovanjima tičući luke: Mikonos, Patmos, Iraklion, Santorini i Kusadasi. Sljedeću je 2009. godinu od lipnja do konca rujna proveo u najmu španjolskog Quail Cruisesa te je plovio Zapadnim Sredozemljem s polaskom iz Valencije prema Villefrancheu, Livornu, Civitavecchiji, Sardiniji, Menorci.
Od travnja 2010. bio je u najmu britanske brodarske kompanije Cruise & Maritime Voyages za kojeg je sljedeće dvije sezone plovio na kružnim putovanjima s polascima iz britanskih luka. Raspremljen je u grčkoj luci Chalkis 2012. gdje ga je koncem 2013. zahvatio požar u nadgrađu. Šteta je bila prevelika pa je prodan rezalištima u turskoj Aliagi kamo je otplovio u ožujku 2014.
Drugi brod blizanac, CUNARD PRINCESS je bio nešto bolje sreće od svog prethodnika pa je ime samo jednom promijenio i to 1995. u RHAPSODY, kada je prodan panamskoj podružnici poznatog napuljskog brodara MSC. Po objavljenom programu iz 2001. plovio je od konca svibnja do konca rujna na kružnim putovanjima s itinererom: Venecija, Katakolon, Kusadasi, Patmos, Rodos, Dubrovnik, Venecija.
RHAPSODY je u travnju 2009. prodan izraelskom brodaru Mano Maritime za kojeg je plovio pod imenom GOLDEN IRIS. Prvi je put pod novim imenom posjetio luku Gruž 4. lipnja 2010., nakon čega je neredovito, ali ipak kontinuirano nastavio i dalje dolaziti. Njegovim zadnjim plovidbama je ipak kumovala Covid 19 kriza te je brod na svoje zadnje putovanje krenuo iz Haife u Izraelu prema grčkom brodogradilištu Chalkis gdje je stavljen u raspremu od 4. studenog 2021. pod imenom GOLD CLUB.
Ivo Batričević