O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Financijski rezultati brodara u drugom kvartalu najveći u povijesti pomorskog kontejnerskog transporta

Drugi kvartal ove godine bio je puno uspješniji za brodare nego što su i sami predviđali, navodi u novom izvješću analitičar kontejnerskog transporta John McCown, čelnik Blue Alpha Capitala.

Čak sedam brodarskih kompanija koje se bave transportom kontejnera u drugom kvartalu imalo je neto prihod veći od UPS-a, inače najprofitabilnije transportne tvrtke na svijetu, s tim da su navedeni brodari u prosjeku ostvarili više nego dvostruko veći prihod u usporedbi s američkim logističkim divom.

Kombinirani neto prihod prijevoznika UPS-a, Fedexa, Union Pacifica i JB Hunta u drugom kvartalu iznosio je 5,5 milijardi dolara, što je samo 8,6% zarade koju su u istom periodu ostvarili brodari, piše Splash247.

Usporedba brodara s FANG četvorkom – odnosno tehnološkim divovima Facebookom, Amazonom, Netflixom i Googleom – također naglašava stanje u sektoru kontejnerskog transporta. Dobit pomorske industrije u sektoru kontejnerskog prijevoza bila je 14% veća od ukupne dobiti FANG četvorke u zadnjem kvartalu prošle godine, 103% veća od dobiti FANG-a u prvom kvartalu ove godine i čak 145% veća u drugom kvartalu.

McCown je analizirao financijska izvješća 11 brodara, koji predstavljaju gotovo dvije trećine ukupnog kapaciteta, te uz pretpostavku da su preostali brodari koji ne podnose izvješća imali slične rezultate po TEU, izračunao ukupni financijski rezultat sektora pomorskog kontejnerskog transporta.

McCown tvrdi da su analitičari i mediji ove godine posvetili previše pozornosti opadajućem promptnom tržištu, kojim je obuhvaćeno samo 10% isporučenih kontejnera. Ugovorne cijene i dalje su izrazito visoke te su razlog zbog kojeg McCown predviđa da će brodari u 2022. ostvariti kumulativnu neto dobit od 244,9 milijardi dolara, što je čak 65,2% više u odnosu na rekordni rezultat iz 2021. godine.

Podaci Container Trades Statistics (CTS) pokazuju da je u drugom kvartalu količina dostupnih kontejnera pala za 1,6% u usporedbi s istim kvartalom prošle godine, čime se nastavio silazni trend pada od 1,2% u prvom kvartalu.

Mnogi analitičari oprezniji su po pitanju predviđanja u sektoru. Prema nedavnoj analizi Sea-Intelligencea sa sjedištem u Kopenhagenu, porast potražnje vidljiv tijekom pandemije, koji je doveo do rekordne zarade od kontejnerskog transporta, sada je stvar prošlosti. Sea-Intelligence je analizirao ponudu i potražnju tijekom pandemije te zaključio da rastu cijena pridonosi samo kaos u opskrbnom lancu, poput zagušenja luka, a ne rast potražnje. Od studenog 2020. do siječnja 2022. potražnja je konstantno bila na razini 10% višoj od dostupnih kapaciteta. Međutim, jaz se smanjuje, a najnoviji podaci iz lipnja pokazuju da je razlika smanjena na samo 2% u odnosu na razine prije pandemije.

“Ono što podaci pokazuju je da su ekstremni skokovi vozarina u 2021. doista bili potaknuti situacijom u kojoj je potražnja iznenada premašila kapacitet na globalnoj razini – ali također se jasno može vidjeti da je to prvenstveno bilo zbog nedostupnosti kapaciteta”, tvrdi je Sea-Intelligence.

Trend smirivanja također je potaknut postupnim poboljšanjima u pouzdanosti rasporeda brodova, sugerira Sea-Intelligence, predviđajući da će omjer ponude i potražnje nastaviti opadati, a s time i vozarine.

Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) promptnih vozarina iznosio je 2.848 bodova u petak, 2. rujna, što je tjedni pad od 10% i pad od 44% u odnosu na vrhunac početkom 2022. godine, iako su vozarine još uvijek tri puta više u odnosu na prosjek 2019. godine. Cijene na ruti Šangaj – zapadna obala SAD-a pale su za više od 20% na tjednoj razini, na 3.959 USD po FEU.

Drugi kvartal ove godine bio je puno uspješniji za brodare nego što su i sami predviđali, navodi u novom izvješću analitičar kontejnerskog transporta John McCown, čelnik Blue Alpha Capitala.

Čak sedam brodarskih kompanija koje se bave transportom kontejnera u drugom kvartalu imalo je neto prihod veći od UPS-a, inače najprofitabilnije transportne tvrtke na svijetu, s tim da su navedeni brodari u prosjeku ostvarili više nego dvostruko veći prihod u usporedbi s američkim logističkim divom.

Kombinirani neto prihod prijevoznika UPS-a, Fedexa, Union Pacifica i JB Hunta u drugom kvartalu iznosio je 5,5 milijardi dolara, što je samo 8,6% zarade koju su u istom periodu ostvarili brodari, piše Splash247.

Usporedba brodara s FANG četvorkom – odnosno tehnološkim divovima Facebookom, Amazonom, Netflixom i Googleom – također naglašava stanje u sektoru kontejnerskog transporta. Dobit pomorske industrije u sektoru kontejnerskog prijevoza bila je 14% veća od ukupne dobiti FANG četvorke u zadnjem kvartalu prošle godine, 103% veća od dobiti FANG-a u prvom kvartalu ove godine i čak 145% veća u drugom kvartalu.

McCown je analizirao financijska izvješća 11 brodara, koji predstavljaju gotovo dvije trećine ukupnog kapaciteta, te uz pretpostavku da su preostali brodari koji ne podnose izvješća imali slične rezultate po TEU, izračunao ukupni financijski rezultat sektora pomorskog kontejnerskog transporta.

McCown tvrdi da su analitičari i mediji ove godine posvetili previše pozornosti opadajućem promptnom tržištu, kojim je obuhvaćeno samo 10% isporučenih kontejnera. Ugovorne cijene i dalje su izrazito visoke te su razlog zbog kojeg McCown predviđa da će brodari u 2022. ostvariti kumulativnu neto dobit od 244,9 milijardi dolara, što je čak 65,2% više u odnosu na rekordni rezultat iz 2021. godine.

Podaci Container Trades Statistics (CTS) pokazuju da je u drugom kvartalu količina dostupnih kontejnera pala za 1,6% u usporedbi s istim kvartalom prošle godine, čime se nastavio silazni trend pada od 1,2% u prvom kvartalu.

Mnogi analitičari oprezniji su po pitanju predviđanja u sektoru. Prema nedavnoj analizi Sea-Intelligencea sa sjedištem u Kopenhagenu, porast potražnje vidljiv tijekom pandemije, koji je doveo do rekordne zarade od kontejnerskog transporta, sada je stvar prošlosti. Sea-Intelligence je analizirao ponudu i potražnju tijekom pandemije te zaključio da rastu cijena pridonosi samo kaos u opskrbnom lancu, poput zagušenja luka, a ne rast potražnje. Od studenog 2020. do siječnja 2022. potražnja je konstantno bila na razini 10% višoj od dostupnih kapaciteta. Međutim, jaz se smanjuje, a najnoviji podaci iz lipnja pokazuju da je razlika smanjena na samo 2% u odnosu na razine prije pandemije.

“Ono što podaci pokazuju je da su ekstremni skokovi vozarina u 2021. doista bili potaknuti situacijom u kojoj je potražnja iznenada premašila kapacitet na globalnoj razini – ali također se jasno može vidjeti da je to prvenstveno bilo zbog nedostupnosti kapaciteta”, tvrdi je Sea-Intelligence.

Trend smirivanja također je potaknut postupnim poboljšanjima u pouzdanosti rasporeda brodova, sugerira Sea-Intelligence, predviđajući da će omjer ponude i potražnje nastaviti opadati, a s time i vozarine.

Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) promptnih vozarina iznosio je 2.848 bodova u petak, 2. rujna, što je tjedni pad od 10% i pad od 44% u odnosu na vrhunac početkom 2022. godine, iako su vozarine još uvijek tri puta više u odnosu na prosjek 2019. godine. Cijene na ruti Šangaj – zapadna obala SAD-a pale su za više od 20% na tjednoj razini, na 3.959 USD po FEU.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here