Talijanska brodograđevna grupacija Fincantieri gradit će još četiri broda za kružna putovanja vrijedna 1,7 milijardi eura za kompaniju za krstarenja Viking Ocean Cruises. Novi Vikingovi kruzeri bit će opremljeni vodikovim gorivim ćelijama, što će omogućiti djelomičan pogon na vodik.
Nove narudžbe dio su ugovora o izgradnji šest brodova za kružna putovanja iz ožujka 2018. godine. Viking je odlučio naručiti svoj treći i četvrti brod u sklopu navedenog ugovora, a tvrtke su potpisale i ugovore za izgradnju petog i šestog broda, piše gCaptain.
Dva prvotno naručena kruzera bit će isporučena u prosincu 2024. i srpnju 2025., a isporuke za preostale brodove predviđene su za 2026., 2027. i dvije za 2028. godinu. Ovih šest ugovorenih brodova nastavak su suradnje Vikinga i Fincantierija koja je započela 2012. godine narudžbom od 10 brodova, piše The Maritime Executive.
Novi brodovi bit će opremljeni vodikovim gorivim ćelijama, “postavljajući novi standard” za industriju krstarenja, kažu iz Fincantierija. Iz Vikinga već odavno najavljuju prelazak na alternativna goriva, a CEO Vikinga Torstein Hagen kaže da će vodikove gorive ćelije omogućiti kraću plovidbu bez korištenja fosilnih goriva. To će biti posebno korisno za plovidbu norveškim fjordovima, s obzirom da Norveška 2026. planira zabraniti plovidbu fjordovima svim brodovima pogonjenima fosilnim gorivima.
Fincantieri je u svibnju 2022. isporučio Viking Mars, osmi brod u klasi, a deveti brod Viking Neptune trebao bi biti isporučen krajem 2022. Posljednji brod klase, Viking Saturn, porinut je u Fincantierijevom brodogradilištu u Anconi krajem lipnja, a isporuka je planirana početkom 2023. godine. Svaki od Vikingovih kruzera u ovoj klasi dug je 227 metara, 47.800 bruto tona, a mogu primiti 930 putnika.
Ovim posljednjim ugovorom, suradnja Fincantierija i Vikinga proširit će se na ukupno 18 brodova, uključujući dva namjenski izgrađena ekspedicijska broda Vikingove podružnice Vard, piše MarineLog.
Fincantieri je objavio da ova posljednja narudžba “potvrđuje oporavak sektora krstarenja, za koji se očekuje da će se vratiti na razine prije pandemije do 2023. godine”.