OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Roba iz Kine u Europu putuje mjesec dana duže nego prije pandemije: Nepouzdanost rasporeda trajat će još barem godinu dana

U usporedbi s periodom prije pandemije, prosječno vrijeme transporta iz Kine u Europu morskim putem povećalo se za više od mjesec dana, pokazuju podaci Flexporta. Riječ je o velikom povećanju, ali se s druge strane čini da se situacija posljednjih mjeseci popravlja.

Kako navode analitičari Flexporta, Ocean Timeliness Indicator pokazuje da se za rute Daleki Istok-Zapad prosječno vrijeme prijevoza, od trenutka kada je teret spreman za polazak iz azijske luke (odnosno, utovaren u kontejnere) do trenutka kada napušta odredišnu luku u Europi, konstantno povećavalo. Tako je bilo do proljeća ove godine, prenosi PlutonLogistics.

U rujnu je prosjek iznosio 96 dana. To je znatno ispod maksimuma od 122 dana zabilježenog u travnju, ali je i dalje iznad razine prije pandemije. Od travnja situacija se normalizirala, a prema analitičarima, moguće je da se vrijeme isporuke prije sezone blagdana smanji sa sadašnjih tri mjeseca na ne više od dva mjeseca.

To bi se trebalo dogoditi, između ostalog, zbog ograničene potražnje koja postoji već neko vrijeme. S obzirom na udaljenost između Europe i Kine, mnogi uvoznici odlučuju se na isporuku robe morem, jer je to najjeftinija dostupna opcija. Globalni indeksi također pokazuju da oceanske vozarine mjesecima padaju. Međutim, još ništa nije odlučeno, situacija na svjetskim tržištima je dinamična, a lista problema je prilično duga.

Magda Wróbel, Air&Sea menadžer logističke grupacije Raben, smatra da globalni podaci pokazuju da će se operateri još godinu dana boriti sa smanjenjem točnosti i dužim putovanjima prekooceanskih brodova. Poremećaji u globalnim opskrbnim lancima uzrokovani pandemijom uglavnom se navode kao razlog za tako nisku „pouzdanost rasporeda“.

U međuvremenu, brodarske kompanije u mnogim slučajevima i dalje ne mogu garantirati točan datum polaska i dolaska brodova. Jedan od najvećih problema s kojima se prijevoznici svakodnevno suočavaju je problem dostupnosti prostora na brodovima, kao i zagušenja u europskim lukama (Gdańsk, Hamburg, Rotterdam, Antwerpen).

Tome se mogu pridodati i štrajkovi, koji se uglavnom održavaju u njemačkim lukama. Raspored polazaka s Dalekog istoka za Europu također je ozbiljno poremećen zbog više od dva mjeseca problema u Šangaju, prenosi trans.info.

U usporedbi s periodom prije pandemije, prosječno vrijeme transporta iz Kine u Europu morskim putem povećalo se za više od mjesec dana, pokazuju podaci Flexporta. Riječ je o velikom povećanju, ali se s druge strane čini da se situacija posljednjih mjeseci popravlja.

Kako navode analitičari Flexporta, Ocean Timeliness Indicator pokazuje da se za rute Daleki Istok-Zapad prosječno vrijeme prijevoza, od trenutka kada je teret spreman za polazak iz azijske luke (odnosno, utovaren u kontejnere) do trenutka kada napušta odredišnu luku u Europi, konstantno povećavalo. Tako je bilo do proljeća ove godine, prenosi PlutonLogistics.

U rujnu je prosjek iznosio 96 dana. To je znatno ispod maksimuma od 122 dana zabilježenog u travnju, ali je i dalje iznad razine prije pandemije. Od travnja situacija se normalizirala, a prema analitičarima, moguće je da se vrijeme isporuke prije sezone blagdana smanji sa sadašnjih tri mjeseca na ne više od dva mjeseca.

To bi se trebalo dogoditi, između ostalog, zbog ograničene potražnje koja postoji već neko vrijeme. S obzirom na udaljenost između Europe i Kine, mnogi uvoznici odlučuju se na isporuku robe morem, jer je to najjeftinija dostupna opcija. Globalni indeksi također pokazuju da oceanske vozarine mjesecima padaju. Međutim, još ništa nije odlučeno, situacija na svjetskim tržištima je dinamična, a lista problema je prilično duga.

Magda Wróbel, Air&Sea menadžer logističke grupacije Raben, smatra da globalni podaci pokazuju da će se operateri još godinu dana boriti sa smanjenjem točnosti i dužim putovanjima prekooceanskih brodova. Poremećaji u globalnim opskrbnim lancima uzrokovani pandemijom uglavnom se navode kao razlog za tako nisku „pouzdanost rasporeda“.

U međuvremenu, brodarske kompanije u mnogim slučajevima i dalje ne mogu garantirati točan datum polaska i dolaska brodova. Jedan od najvećih problema s kojima se prijevoznici svakodnevno suočavaju je problem dostupnosti prostora na brodovima, kao i zagušenja u europskim lukama (Gdańsk, Hamburg, Rotterdam, Antwerpen).

Tome se mogu pridodati i štrajkovi, koji se uglavnom održavaju u njemačkim lukama. Raspored polazaka s Dalekog istoka za Europu također je ozbiljno poremećen zbog više od dva mjeseca problema u Šangaju, prenosi trans.info.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific