Danski logistički div Maersk najavio je da će njegovi kontejnerski brodovi ubuduće početi ploviti sporije kako bi smanjili troškove goriva nakon plovidbe punom brzinom da bi se osiguralo držanje koraka s potražnjom tijekom pandemije, naznačivši promjenu pandemijske politike brzih isporuka.
Maersk očekuje stabilan ili čak smanjeni obujam tereta u prekooceanskom prijevozu u ovoj godini zbog smanjene osobne potrošnje u SAD-u i narušenog raspoloženja zbog ruske invazije na Ukrajinu, izjavio je za Reuters Newsmaker u četvrtak izvršni direktor Soren Skou, piše Seebiz.eu, a prenosi PlutonLogistics.
Kao jedna od najvećih svjetskih brodarskih kompanija, Maersk je imao koristi od porasta vozarina nakon rasta potražnje potrošača tijekom pandemije, što je dovelo do zastoja u lukama.
Vozarine su u ovoj godini počele padati, iako su luke i dalje zakrčene, a globalni opskrbni lanci opterećeni, rekao je Skou.
“U pojedinim regijama, posebno u Europi, i dalje vidimo brodove koji čekaju pred lukama, nestašicu radne snage i štrajkove. Dakle, stanje se još nije normaliziralo, ali očigledno ide nabolje”, rekao je Skou.
Kompanija ima flotu od oko 730 kontejnerskih brodova, bavi se otpremom i logistikom za trgovce na malo i kompanije poput Walmarta, Nikea i Unilevera.
“Naši brodovi daju sve od sebe kako bi što više nadoknadili kašnjenja. No, kako se stvari budu normalizirale, trebali bismo očekivati da će brodovi usporiti i ponovo početi ploviti normalnom brzinom. To je doista važno za našu učinkovitost u potrošnji goriva”, naglasio je šef Maerska, kometirajući rast troškova goriva.
Ove godine očekuje “skromno” povećanje trgovine u predstojećoj blagdanskoj sezoni zbog zabrinutosti koju je izazvalo posustajanje globalnog gospodarstva i potražnje, unatoč manjem obujmu pošiljki na pragu božićne sezone nego inače.